eli isän 1.8 mk1 mondeo ois uusia hyrd.vent. nostimia vailla niin mistä nuo halvimmalla sais... omaan nuo on vaihdettu mutta ei sinä aikana kun se minulla on ollut joten ei mitään tietoa minkähintasia on/mistä kannattaa nuo hommata. varsinkin talvella kylmänä nakuttaa kuin vanha diisseli.. omassa mondeossa ei tuota ominaisuutta ole kun nuo on vaihdettu..
tuolla 1.8 mondeolla on ajettu n.320tkm. omalla n.340tkm
kiitos vastauksista jo etukäteen!
Mistä halvimmalla hyrd.vent. nostimet 1.8 zetekkiin?
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
Mistä halvimmalla hyrd.vent. nostimet 1.8 zetekkiin?
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
-
- Viestit: 92
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
- Paikkakunta: Veteli
motonet:Megado kirjoitti:Motonetistä katsonut? Mites paikalliset koneistamot?
VENTTIILIN NOSTAJAT/KEINUVIVUT FORD MONDEO 93--00
Hinta / 1 kpl
1,6/1,8/2,0 Zetec-moott NOSTIN. . . . . . . . . . . . . . . 25-1184 11.90 ???
onko tuo se hyrd vent. nostin... mitään muita ei löytyny motonetistä..
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Nuo ovat juuri niitä hydraulisia, tuo vuosiluku johtuu luettelosta, joka on -00 asti. Muistaakseni saksalaisia INAn valmistamia.lapazu kirjoitti: Joo, tuohan ei kerro asiasta mitään koska 5/98--> nostimet ovat mekaaniset, rullanostimilla. Soita ko. toimittajalle ja kysäise.
- Chevrolet K1500 pick-up
Toyota Corolla E12 1.4 D4D
Ei tarttis valittaa raplattavista venttiileistä jos työnnättä FORTEn moottoriin ja vingutatte vartin 3000 kiekkaa taulussa. Sen jälkeen kone käy uusilla öljyillä kuin unelma. Lähtee körnät kertaheitolla ja öljyt pääsee taasen virtaamaan hydraulisäätösissä venttiileissä.
FORTEa on testattu mm TMssä ja siinäkin puhdistaja todettiin erinomaiseksi aineeksi. Eräs ystäväni testas hydr säätösessä koneessa ja ääni muuttui kapineessa kummasti.
FORTEa on testattu mm TMssä ja siinäkin puhdistaja todettiin erinomaiseksi aineeksi. Eräs ystäväni testas hydr säätösessä koneessa ja ääni muuttui kapineessa kummasti.
cikatti kirjoitti:Ei tarttis valittaa raplattavista venttiileistä jos työnnättä FORTEn moottoriin ja vingutatte vartin 3000 kiekkaa taulussa. Sen jälkeen kone käy uusilla öljyillä kuin unelma. Lähtee körnät kertaheitolla ja öljyt pääsee taasen virtaamaan hydraulisäätösissä venttiileissä.
FORTEa on testattu mm TMssä ja siinäkin puhdistaja todettiin erinomaiseksi aineeksi. Eräs ystäväni testas hydr säätösessä koneessa ja ääni muuttui kapineessa kummasti.
Forte on kyllä hyvää kamaa...kannattaa kokeilla sillä ensin ennenkun alkaa nostajia vaihtelemaan. Duunissa oon moneen kippoon(opeliin) laittanu ja hyvin on jeesannu.
Kilosta alkaa ilo
"Joo, tuohan ei kerro asiasta mitään koska 5/98--> nostimet ovat mekaaniset, rullanostimilla. Soita ko. toimittajalle ja kysäise."
Nii-i, just äsken selasin Haynesia ja siinä nimenomaan painotetaan että 5/98 moottoreissa ja eteenpäin EI ole hydraulista säätöä vaan nappisäädöt, ja jos ei venoja säädän niin kyllä viimeistää 300 000 kohdalla alkaa venttiiilistö rallattamaan lujaa. Nappisäätöinen on helppo säätää.
1. mittaa ensin välykset ja katso paljon pitää muuttaa
-jos esim välys 0.2 ja pitää olla 0.45 niin tarvitaan 0.25mm alkuperäistä ohuempi säätölevy.
2. mittauksen jälkeen nappeja sekoittamalla yleensä selviää monen venttiilin säädöstä ja sen jälkeen vtarvii vain hommata muutama nappia uusia.
Itelläni on 130 00 ajettu Mondeo 10/98 eli nappikoneella ja kyllä ne venat jo raplattaa 130 000 kohdalla, tosin ei kovin häiritsevästi.
Nii-i, just äsken selasin Haynesia ja siinä nimenomaan painotetaan että 5/98 moottoreissa ja eteenpäin EI ole hydraulista säätöä vaan nappisäädöt, ja jos ei venoja säädän niin kyllä viimeistää 300 000 kohdalla alkaa venttiiilistö rallattamaan lujaa. Nappisäätöinen on helppo säätää.
1. mittaa ensin välykset ja katso paljon pitää muuttaa
-jos esim välys 0.2 ja pitää olla 0.45 niin tarvitaan 0.25mm alkuperäistä ohuempi säätölevy.
2. mittauksen jälkeen nappeja sekoittamalla yleensä selviää monen venttiilin säädöstä ja sen jälkeen vtarvii vain hommata muutama nappia uusia.
Itelläni on 130 00 ajettu Mondeo 10/98 eli nappikoneella ja kyllä ne venat jo raplattaa 130 000 kohdalla, tosin ei kovin häiritsevästi.