-87 Sierra 2.3D Kytkinvaijerin vaihto.

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
Taunus77

-87 Sierra 2.3D Kytkinvaijerin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Taunus77 »

Niin eli onko tohon jotain spesiaali konstia,kun en saa vaijeria millään paikalleen.

Tuntuu kun vaijeri olis 3-4cm liian lyhyt.Eli jos laitan vaijerin haarukkaan niin ei ylety siihen polkimen muovirulla härveliin? Jos laitan ensin polkimeen niin sit ei ylety haarukkaan.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: -87 Sierra 2.3D Kytkinvaijerin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Laita ensin laatikon päästä kiinni, sitten meet sisälle autoon, tuet kytkinpolkimen vaikka sopivalla puukalikalla täysin yläasentoonsa. Sitten käännät sitä muovista "puolikuuta" vaijeriin päin, se menee aika pitkällekin kun vaan sormin kääntää, jolloin saat pujautettua vaijerin paikoilleen. Sitten vapautat kytkinpolkimen, ja kun painat sitä ekan kerran, niin automaattisäätö säätää vermeet kohdalleen.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Jarppo
Viestit: 48
Liittynyt: 07 Maalis 2005 01:40

Re: -87 Sierra 2.3D Kytkinvaijerin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Jarppo »

Kahdestaan onnistuu parissa minuutissa, yksin tehdessä itsellä meni tunti, kun aina karkasi se laatikon pää irti kun ei ollut kukaan tukemassa vaijeria.

Todellakin salaisuus on siinä että poljinta pitää vetää täysin yläasentoon jolloin rattaan mekanismi vapautuu ja sen rattaan voi pyöräyttää ala-asentoon. Tietty jousi pistää vastaan kivasti jolloin se apulainen on hyvä olla pitämässä sitä vaijeria paikoillaan.
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: -87 Sierra 2.3D Kytkinvaijerin vaihto.

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Mulla ei jostain syystä lähtenyt laatikon päästä karkuun, onnistui yksinkin optimiajassa :lol:
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Vastaa Viestiin