Auton vaihto edessä ja yksi vaihtoehto on uusi Dieseli C-Max nykyisen bensakoneisen tilalle. Kävin koeajamassa C-Max 1.8 TDCi Trendin sekä 1,8 TDCi Titaniumin. Hämmästykseni oli suuri kun Titaniumissa oli mielestäni huomattavasti vähemmän rengasmelua kuin Trendissä, vaikka Titaniumissa on matalaprofiilisemmat renkaat (Titanium 205/50/17 vastaan Trendin 205/55/16).
Juttelin huomioistani myyjän kanssa ja hänellä oli myös mutu siitä että ainakin Focuksissa olisi paremmin varustelluissa malleissa myös parempi äänieristys, mutta tehdaalta ei asiasta ole informoitu, joten hän ei voinut asiaa varmaksi sanoa.
Onko kellään mutua tai peräti faktaa siitä että onko C-Maxissa tai Focuksissa eroa äänieristyksessä eri varusteluvaihehtojen välillä?
C-Maxin (tai Focuksen) varustetason vaikutus äänieristykseen
Re: C-Maxin (tai Focuksen) varustetason vaikutus äänieristykseen
Paikallisen myyjän mukaan ainakin Focuksen ghia versio pitäis olla paremmin vaimennettu kuin muut, titaniumista en sitte tiijjä
Olikos titanium "paremmilla" varusteilla kuin ghia
Jos on, niin luulis sitte siinäkin olevan perusmallia parempi äänieristys

Olikos titanium "paremmilla" varusteilla kuin ghia

Ei pysty, liian hapokasta!!
Ford Focus STW 2005
Ford Focus STW 2005
Re: C-Maxin (tai Focuksen) varustetason vaikutus äänieristykseen
Titanium on aika pitkälti kuten Ghia, mutta ripauksen urheilullisempi vaihtoehto, eli on siis enempi varusteltu kuin perusmalli. Luulisi kyllä että mikäli äänieristys paranisi varustetason myötä, olisi tehdas siitä myyjiä informoinut. Minuun tapauksessa myyjällä ei varmaa tietoa asiasta ollut.
Re: C-Maxin (tai Focuksen) varustetason vaikutus äänieristykseen
kokemukseni pohjautuu mk1 fokkereihin ja niissä ainakin on ghian tavallisen välillä todella selkeä ero.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)