Escortti (-96 1.8TD) aloitti nykimisen tuossa alkukesästä, ja alkoi nostella lämpöjään. Nyt ei mennyt katsastuksessa päästötestistä läpi, ja nosti testin aikana lämpömittarin melkein punaiselle. Flektikään ei taida lähteä pyörimään, vaikka lämmöt seistessä nouseekin. Olisiko siis ilmamäärämittari mennyt? Tätä nimittäin itse järkeilin, ja pari tuttuakin sitä veikkasi. Vai olisiko jokin muu värkki mennyt hajalle?
Tuon MAF:n ajattelin tsekata mittarilla / tietokoneella, kunhan alkuviikosta saan sen verran aikaa.
Escortista MAF rikki?
Escortista MAF rikki?
Ford Escort 1.8 TD STW -96
Re: Escortista MAF rikki?
Bump, taitaa ollakin isompi ongelma kyseessä. Imuputkessa (välillä turbo - ilmanputsari) ei ole minkäänmoista anturia, pelkkä putki. Mistähän sitä vikaa alkaisi sitten etsimään?
Ford Escort 1.8 TD STW -96
Re: Escortista MAF rikki?
Eikö tosiaan löydy keneltäkään neuvoja? Alkaa vähän olemaan onkelmallinen tilanne.
Voisiko tuossa olla lämpöanturi sökönä? Jos se sitten vääriä tietoja lähettelee ohjausboksille, ja sitä kautta menisi syötöt ja flektin toiminnat sekaisin...
Voisiko tuossa olla lämpöanturi sökönä? Jos se sitten vääriä tietoja lähettelee ohjausboksille, ja sitä kautta menisi syötöt ja flektin toiminnat sekaisin...
Ford Escort 1.8 TD STW -96
-
- Viestit: 61
- Liittynyt: 06 Marras 2007 08:44
- Paikkakunta: Turenki
Re: Escortista MAF rikki?
Moottorinlämpövalvonta-anturi. Vaikuttaa seoksiin flektiin ym.
Re: Escortista MAF rikki?
Joo, tätä arvelinkin. Ilmeisesti kyseessä on se mötikkä, joka on kannen päässä, polttoainesuodattimen vieressä?MontikkaGt kirjoitti:Moottorinlämpövalvonta-anturi. Vaikuttaa seoksiin flektiin ym.
Ford Escort 1.8 TD STW -96
Re: Escortista MAF rikki?
Anturi löytyi, ja testasin vastusmittauksella, ja kyllä se oikeita lukemia näytti n. 13 asteessa. Käyntilämpöjä en saanut mittailtua, kun oli akku tyhjentynyt. Alkaa jo hetipuoleen kiire pukkaamaan päälle, pitäisi saada jälkikatsastukseen auto. Kertokaas oikein hyviä neuvoja, mistä lähtisi etsimään seuraavaksi... 
EDIT:
Oli sen verran latautunut jo akku, jotta sai auton tulille. Käytin autoa sen verran lämpimäksi, että mittari nousi aivan asteikon alkuun, eli sen "nollaa" näyttävän valkean palkin päälle. Tämän jälkeen sammutin auton ja mittasin ohmit, joiden mukaan lämpötila näytti n. 70-80 astetta. Onko ihan normaali lämpötila? Flekti ei lähtenyt (ainakaan vielä tässä vaiheessa) pyörimään.

EDIT:
Oli sen verran latautunut jo akku, jotta sai auton tulille. Käytin autoa sen verran lämpimäksi, että mittari nousi aivan asteikon alkuun, eli sen "nollaa" näyttävän valkean palkin päälle. Tämän jälkeen sammutin auton ja mittasin ohmit, joiden mukaan lämpötila näytti n. 70-80 astetta. Onko ihan normaali lämpötila? Flekti ei lähtenyt (ainakaan vielä tässä vaiheessa) pyörimään.
Ford Escort 1.8 TD STW -96