Escortista MAF rikki?

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Escortti (-96 1.8TD) aloitti nykimisen tuossa alkukesästä, ja alkoi nostella lämpöjään. Nyt ei mennyt katsastuksessa päästötestistä läpi, ja nosti testin aikana lämpömittarin melkein punaiselle. Flektikään ei taida lähteä pyörimään, vaikka lämmöt seistessä nouseekin. Olisiko siis ilmamäärämittari mennyt? Tätä nimittäin itse järkeilin, ja pari tuttuakin sitä veikkasi. Vai olisiko jokin muu värkki mennyt hajalle?

Tuon MAF:n ajattelin tsekata mittarilla / tietokoneella, kunhan alkuviikosta saan sen verran aikaa.
Ford Escort 1.8 TD STW -96
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Bump, taitaa ollakin isompi ongelma kyseessä. Imuputkessa (välillä turbo - ilmanputsari) ei ole minkäänmoista anturia, pelkkä putki. Mistähän sitä vikaa alkaisi sitten etsimään?
Ford Escort 1.8 TD STW -96
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Eikö tosiaan löydy keneltäkään neuvoja? Alkaa vähän olemaan onkelmallinen tilanne.

Voisiko tuossa olla lämpöanturi sökönä? Jos se sitten vääriä tietoja lähettelee ohjausboksille, ja sitä kautta menisi syötöt ja flektin toiminnat sekaisin...
Ford Escort 1.8 TD STW -96
MontikkaGt
Viestit: 61
Liittynyt: 06 Marras 2007 08:44
Paikkakunta: Turenki

Re: Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja MontikkaGt »

Moottorinlämpövalvonta-anturi. Vaikuttaa seoksiin flektiin ym.
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

MontikkaGt kirjoitti:Moottorinlämpövalvonta-anturi. Vaikuttaa seoksiin flektiin ym.
Joo, tätä arvelinkin. Ilmeisesti kyseessä on se mötikkä, joka on kannen päässä, polttoainesuodattimen vieressä?
Ford Escort 1.8 TD STW -96
bleedinki
Viestit: 56
Liittynyt: 26 Maalis 2008 15:39

Re: Escortista MAF rikki?

Viesti Kirjoittaja bleedinki »

Anturi löytyi, ja testasin vastusmittauksella, ja kyllä se oikeita lukemia näytti n. 13 asteessa. Käyntilämpöjä en saanut mittailtua, kun oli akku tyhjentynyt. Alkaa jo hetipuoleen kiire pukkaamaan päälle, pitäisi saada jälkikatsastukseen auto. Kertokaas oikein hyviä neuvoja, mistä lähtisi etsimään seuraavaksi... :cry:

EDIT:
Oli sen verran latautunut jo akku, jotta sai auton tulille. Käytin autoa sen verran lämpimäksi, että mittari nousi aivan asteikon alkuun, eli sen "nollaa" näyttävän valkean palkin päälle. Tämän jälkeen sammutin auton ja mittasin ohmit, joiden mukaan lämpötila näytti n. 70-80 astetta. Onko ihan normaali lämpötila? Flekti ei lähtenyt (ainakaan vielä tässä vaiheessa) pyörimään.
Ford Escort 1.8 TD STW -96
Vastaa Viestiin