Motonetin iskareista kokemusta? Mondeo II

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Motonetin iskareista kokemusta? Mondeo II

Viesti Kirjoittaja tersa »

Tuollaiset
Mondeo 97--00 Eteen. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 33-4921 59.90 ???
vaihdatettiin eteen (ja jouset). Millä ilveellä niihin muka kuuluisi saada ne haitarisuojakumit kiinni alaosasta?

Alkuperäisissä iskareissa oli levennysrengas tuota varten. Se ei kuitenkaan sopinut Motonetin iskareihin, vaikka sitäkin oli yritetty. Muuta paikkaa ei Motonetin iskareissa ole, joten jouduttiin laittamaan nippusiteillä kiinni. Ei hyvä.

Ps. Mistä tietää että ylätukikumit on syytä vaihtaa?
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
tersa
Viestit: 418
Liittynyt: 25 Loka 2005 17:35

Re: Motonetin iskareista kokemusta? Mondeo II

Viesti Kirjoittaja tersa »

Niin. Ei olekaan olemassa "Motonetin iskareita", mutta moni joka ostaa nuo näinä aikoina niin saanee samanlaiset.
Merkki on Lip Gas Tec.

Ei olisi saanut sen ihmeempiä suojakumeja, vain samanlaisia kuin alkuperäiset, jotka olivat hyvässä kunnossa (= ei tarvinnut uusia, kuten Motonetin sivuillakin lukee).
Eikä tuota tilannetta voi tietää tai alkaa ihmettelemään ennen kuin vaihtotyö on menossa.

On toki mahdollista, että Motonetissa ovat kooditarran liimanneet väärään iskaripakettiin. He ainakin ihmettelivät tapausta, eikä kukaan muu ole aiemmin valittanut.

Ylätukikumeja ja laakereita myydään myös erikseen. Tarkoitin konehuoneen puolella olevaa kumikappaletta, joka on metallia vasten. Se nyt kuitenkin pyörii ja on keulan puolelta ilmassa -> löysää -> yläpää pääsee liikkumaan koko ajan -> pientä kolinaa.
Mondeo mk2 1.8 CLX 4d -98, 461 tkm (2008-2018)
Mondeo mk2 2.0 GLX 4d -97, 465 tkm (2005-2012)
hoopee
Viestit: 606
Liittynyt: 29 Heinä 2006 11:42
Paikkakunta: K-maa

Re: Motonetin iskareista kokemusta? Mondeo II

Viesti Kirjoittaja hoopee »

Samanlainen ongelma itelläki niiden suojatötteröiden kanssa.
Konin iskareissa ei ole kiinnikkeitä. St:n orkkis iskareissa se tötterön kiinnike on osa iskaria...siis iskarin varren pääty peltiä. Ekkerin iskareissa tais se kiinnitysosa olla irtotavaraa. Sellainen valkosesta muovista tehty osa. Ei auttanut kuin nippareilla taikoa kiinni. Eiköhän ne pysy.

Yläpään kumeja varmaan harvemmin tarvii oikeesti vaihtaa. Ite vaihdoin mutta ei vanhoissa kyllä mitään vikaa ollu. Jossain muissa autoissa ollut enemmän kumipusla-tyyppinen -> varmasti löystyy jossain vaiheessa.

Kääntölaakeri oli tosiaan semmonen muovinen. Välystä vaikea huomata, mutta pyörittelemällä sen voi tarkistaa. Ite vaihdoin kun ei kovin kallis osa ja inhottava myöhemmin vaihdella. Escortissa taas oli metallinen laakeri ja huomattavasti pienempi kuin mondeossa. Siinä huomasi kyllä kulumisen...ja aiheuttihan se aikamoista kolinaa ;)
Granada 2.0i zetec -82/00 Granada estate 2.0 -78
Escort mk2 1.1 "RS2000" -> 2.0 zetec kestoprojekti, co-operation with tokor,
- HeKo Performance Parts -
Vastaa Viestiin