japsifoordi

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

japsifoordi

Viesti Kirjoittaja mynok »

onko se totta kun isot pojat netissä väittävät, että mun fokkerissa on mazdan ja yamahan yhteistyössä tekemä kone? :shock:

enpä tienny kaupat tehdessäni riisikupin ostaneeni :P

mylly on siis 1.6 zetec-se -00

heti ekana piti kiikuttaa kori takuuhuoltoon. 3 ovea + peräluukku menee uusiksi syyskuussa :roll:
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Avatar
KajS
Viestit: 970
Liittynyt: 08 Syys 2005 15:10
Paikkakunta: Suomen Louisiana

Re: japsifoordi

Viesti Kirjoittaja KajS »

Nykyisten arkifoordien moottorien syntyperän olen ymmärtänyt seuraavasti:

Zetec = Yamaha
Duratec = Mazda

Dieselit kertoo sitten joku niihin enempi hurahtanut, PSA-konsernin tuote löytyy usean TDCI:n nokalta.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: japsifoordi

Viesti Kirjoittaja mynok »

ei se ihan noin simppeli jako taida olla.

tämmöstä kertoo wikipedia:

Sigma

Main article: Ford Sigma engine

The advanced Zetec-SE was developed in collaboration of Yamaha and Mazda, under the Sigma codename. It ranges in size from 1.25 L (1249 cc) to 1.7 L (1679 cc). It is very different from the Zeta engine - the intake and exhaust are even on opposite sides.

This engine is sold under the Sigma name in some regions, while Mazda uses the MZI name. It is also sold as a crate engine by Ford Power Products as the ZSG. Rather confusingly, this engine has been renamed "Duratec" for use in the Mk II Ford Focus for Europe, being available in 1.4 L and 1.6 L versions. This incarnation also spawned a 1.6 L derivative with variable valve timing, known by Ford as Ti-VCT (Twin Independent Variable Camshaft Timing).

Koko artikkeli:

http://en.wikipedia.org/wiki/Zetec
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Vastaa Viestiin