Kaikki aina neuvoo täällä että jos rupee virittää 2.0 konetta nii pitäs laittaa siihen 1.6 hyvin tehty kansi. Rally racella (erikoistunu fordeihin) sanoivat kuitenkin kun tätä kysyin että siinä on vaan parempi pakopuolen hyötysuhde mutta että jos kunnolla haluu tehdä nii kannattaa pitäytyä tossa 2.0 kannessa.
Eli siis perusteluja näille väitteille nii osaa sitte valita mahdollisimman hyvän/oikean kannen.
Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
Lähinnä sen takia, että 1.6 kannella saa 2.0 vapariin helpommin tarpeeksi ruttua. Isompi palotilallista 2.0 kantta joutuu höyläämään melko reilusti. Virtauksien puolesta melko sama kummasta alkaa leipoa.
Re: Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
Kuulemma 1.6 kantta pystyy madaltamaan enemmän kuin kakslitrasen, ilman että venttiilit kolisee mäntiin 

Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Re: Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
Mitenhän lie mahdollista kun 2.0 kannessa on pari milliä syvempi palotila eli naulat kauempana männästä..?duckworth kirjoitti:Kuulemma 1.6 kantta pystyy madaltamaan enemmän kuin kakslitrasen, ilman että venttiilit kolisee mäntiin
- BlackEscort
- Viestit: 192
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 14:04
Re: Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
Kyllä kumpasestakin kannesta saa varmaan laskemalla tarpeeks puristuksia, 2.0 kansi saattaa olla parempi sen takia kun on pallomaisempi palotila ja isommat kanavat jo alkujaan(vähemmän avarrettavaa). 1.6 kannessa on taas vähemmän laskettavaa. Itellä oli joskun 1.6 kansi laskettu tulppaan asti eikä varmaan ollut järkevää, kun ruttu oli 14 päällä ja puristus paineet +++17bar. Kireetä nokkaa en edes viittiny kokeilla tohon kanteen, olis varmaan paukuttanu mäntiin reijät. Mutta sen sanon että sama paketti oli huomattavasti ärjympi tolla "kisapuriste" kannella kuin normy 2.0 kannella ja 12.5mm/300asteisella nokalla. Tosin kireellä nokalla ei mäntä tippunu lohkoon... 

Re: Sierra 1.6 ja 2.0 kansien erot.
Oon kuullu huhuja että 2,0 ruisku ohc:n kannesta saa parhaimman hyvän imukanavan muodon takia.
Jokku on tehny 1,3 ohc:n kansistakin
Ite tein joskus 2,0 ohc kannesta 46/37,5 venttiileillä ja laskin 3mm, 310 asteinen nokka n.13mm nostolla eikä kolissu venttiilit mäntiin ja puristuksekki jäi sopivasti 12 korville. Toki palotilaakin hieman avartelin venttiilien ympäriltä.
1,6 on noin silmämääräisesti samankokoinen imukanava kuin 2 litraises mutta pako vähän pienee.
1,6 E-max ohc:n kannesta ei saa tehtyä oikein mitään sen imukanavan takia, se alkaa korkeilla kierroksilla ahdistamaan liikaa.
Jokku on tehny 1,3 ohc:n kansistakin

Ite tein joskus 2,0 ohc kannesta 46/37,5 venttiileillä ja laskin 3mm, 310 asteinen nokka n.13mm nostolla eikä kolissu venttiilit mäntiin ja puristuksekki jäi sopivasti 12 korville. Toki palotilaakin hieman avartelin venttiilien ympäriltä.
1,6 on noin silmämääräisesti samankokoinen imukanava kuin 2 litraises mutta pako vähän pienee.
1,6 E-max ohc:n kannesta ei saa tehtyä oikein mitään sen imukanavan takia, se alkaa korkeilla kierroksilla ahdistamaan liikaa.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala