Sierrat on nyt nähty

Keskustelua autoista ja autoilusta yleisesti
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Sierrat on nyt nähty

Viesti Kirjoittaja mynok »

No niin kaupat on sieraimesta sovittu ja katiska lähtee pihasta tovin päästä. Nyt pitäisi siirtyä uudempaan. Koska en kokemuksista mitään ole oppinut niin jään kuitenkin FoMoCon tuotteiden käyttäjäksi ja kiikarissa on MK1 farkkufocus :P

Josta päästäänkin itse aiheeseen: Varusteita en tarvitse muutakuin kääntyvät etupyörät ja ilmastoinnin. 1,4 konetta en edes harkitse. Tekeekö tuolla 1.6 bensakoneella mitään vai kannattaako suosiolla siirtyä 1.8-2.0 akselille? Automallilla on jo ikää 10v joten tämän foorumin kollegoista varmasti moni on jo näillä ajanut pitkän tovin.

Yksi asia mikä myös kiinnostaa on se kestääkö focuksen automaattiaski yhtään mitään? Sieraimeen piti vaihtaa vasta 300t kohalla.

Jotta kertokaahan...tai ostan opelin 8)

Minä sillä välin koetan perkata foorumin arkistoja..

Kiitos jo etukäteen.
Viimeksi muokannut mynok, 07 Heinä 2008 17:39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Sierra2.3-16v
Viestit: 1969
Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
Paikkakunta: Ylöjärvi

Re: Sierrat on nyt nähty

Viesti Kirjoittaja Sierra2.3-16v »

Kyllä se 1,6 koneinen on ihan ok, hyvä että oot itte hokannu, ettei 1,4 koneiseen kannata sortua :lol:
Eipä noissa mitään ihmeempiä ole, kaikkea perus-ford vikaa tietenkin, esim. pyyhkijän vivusto loppuu n. 200tkm:n kohdalla, onneksi sitä saa erikseen, eikä tarvi ostaa sitä moottoria samalla. Vähän kenkku vaihtaa, mutta onnistuu kyllä TI-mieheltä. Raitisilmasuodattimesta vuotaa vettä sisälle ja matot kastuu repsikanpuolelta, ikkunat vetää aika vahvasti huuruun. Johtuu siitä konepellin ja tuulilasin välissä olevasta muovista, jossa on alapuolella kouru, jonka pitäisi ohjata vesi ohi raitilmasuodattimen, mutta se kouru on erillinen osa, ja irtoaa vanhuutttaan usein. Uusi sellainen muovi maksaa n. 30e, joten moni kärsii ongelmasta ihan suotta.
Rekisterikilven yläpuolella olevan muovikoristeen alta alkaa kukkimaan, eikä mene saman takuun piikkiin kuin saumakitit. Samataen kun aukaset takaoven, ja katsot siihen helman ja lokarin kaaren väliseen kulmaan, niin maalit on poissa ja ruoste iskee.. Ovet ja luukut kannattaa tietty katsoa sisäpuolelta, ettei saumakitit irvistele.

Automaattilaatikoista sen verran, että jos meinaat sellaisen ostaa, kannattaa panostaa sitten isompi-koneiseen. Ovat aika paljon isompiruokaisia kuin manuaalivaihteiset, ja vallankin jos on pienellä moottorilla. Enkä ostaisi sellaista automaattia, jonka huoltohistoriasta ei löydy öljynvaihtoa, sanovat mitä vaan, niin oikeasti ne tarvitsisi suomen olosuhteissa vaihtaa 40tkm:n välein. Alle sadantuhannnenkin noita on paukkunut, öljynvaihdoilla kestää huomattavasti pidempään.

Vetoakseli ongelmat vaivaavat fokuksia myös, jos ravistaa vedättäessä, on ongelma 95% varmuudella vetareissa. Vetraien vaihto on noin 600 euron homma liikkeessä. Jarrulevyt menee kanssa aika usein kieroksi, kuten muissakin fordeissa.

Jos näiden ongelmien kanssa pystyy elämään, vastineeksi saa ajettavuudeltaan erinomaisen henkilöauton, jolla ajaa kilometrejä mittraiin yhdeltäkin istumalta paljon! :lol:

Tulipas tekstiä, mutta nää on omia kokemuksia lähipiirin fokuksista.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
mynok
Viestit: 260
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:25
Paikkakunta: Vantaa

Re: Sierrat on nyt nähty

Viesti Kirjoittaja mynok »

Kappas! Kannatti uhkailla opelilla niin heti tuli mainiot ohjenuorat :P

Tuosta osan jo tiesinkin mutta kullanarvoista faktaa sain roppakaupalla lisää.

Näillä eväillä pääsenkin jo autokaupoissa pitkälle 8) Kiitokset!
Ford Focus C-Max 1.8 -06 (11- )
Ford Focus 1.6i Ghia -00 (08-11)
Ford Sierra 2.0i Ghia -91 (06-08)
Ford Sierra 2.0i CLX -90 (05-06)
Ford Escort 1.6 CL -88 (97-05)
Vastaa Viestiin