Talouteen hankittiin Fiesta -91 kauppakassiksi.
Katselin vanhoja mukana tulleita kuitteja sekä katsastuslomakkeita ja huolena tuntuu olevan päästöt.
Useasti katsastus on hylätty korkeiden päästöjen vuoksi ja eräässä
huoltolaskussa maininta päästöarvoja vaikea saada kohdalleen, huohottaa.
Kone käy kierroksilla kyllä ihan nätisti ja kun koti matka sujui motaria
pitkin sata kunta km muutenkin koneen käynti parani, mutta tyhjäkäynti
on sen oloista kuin kone kävisi "ryyppy" päällä tai ainakin osittain päällä,
eli rikkaan kuuloista käyntiä.
Huoltokirjaa ja kuitteja tutkimalla myyjän ilmoitus että autolla on ajettu
150 000 km vaikuttaisi pitävän paikkaansa.
Onko tuolle tyhjäkäynnille tehtävissä mitään?
Entä huohotukselle, tuon ikäisessä varmaan ventiilinvarrenkumit yksi
uusimisen paikka, mutta auttaneeko se päästöarvihin positiivisesti?
Fiesta -91 1,1 Fun Kat
Hauskaa että huoltolaskussa lukee että ei saada kohdalleen, eikös siellä
huoltamolla osata tutkia vikaa tarkemmin kuin vaan mittarista. Onko
automaattiryypyllä? Jos on niin ryypyn bimetalliliiuska on tullut tiensä
päähän eikä enää palauta ryyppyä pois päältä.
Tilanteeseen auttaa että ottaa sen automaattiryypyn kopan pois kaasarin
kyljestä. Ja jos haluaa niin moposportilla taisi olla automaattiryypyn
korvaussarjoja Ford VV kaasariin (jos siis kyseessä se kaasari)
Tokihan venttiilivarren kumien uusinta vaikuttaa päästöihin jonkun verran
kun ei enää polta sen jälkeen öljyä pytyssä. ja mitä huohotukseen tulee
niin kannattaa tutkia sieltä ne öljyhöyryjen putket voivat olla kakkaisia'
jolloin menee tukkoon ja ei huohota enää oikein.
EDIT: taitaa olla koneena Valencia?
huoltamolla osata tutkia vikaa tarkemmin kuin vaan mittarista. Onko
automaattiryypyllä? Jos on niin ryypyn bimetalliliiuska on tullut tiensä
päähän eikä enää palauta ryyppyä pois päältä.
Tilanteeseen auttaa että ottaa sen automaattiryypyn kopan pois kaasarin
kyljestä. Ja jos haluaa niin moposportilla taisi olla automaattiryypyn
korvaussarjoja Ford VV kaasariin (jos siis kyseessä se kaasari)
Tokihan venttiilivarren kumien uusinta vaikuttaa päästöihin jonkun verran
kun ei enää polta sen jälkeen öljyä pytyssä. ja mitä huohotukseen tulee
niin kannattaa tutkia sieltä ne öljyhöyryjen putket voivat olla kakkaisia'
jolloin menee tukkoon ja ei huohota enää oikein.
EDIT: taitaa olla koneena Valencia?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW
[quote="Megado"]Hauskaa että huoltolaskussa lukee että ei saada kohdalleen, [/quote]
Laskut on edellisen omistajan säästämiä...
[quote]
Tilanteeseen auttaa että ottaa sen automaattiryypyn kopan pois kaasarin
[/quote]
Ymmärtääkseni kone on yksipisteruisku.
[quote]
jolloin menee tukkoon ja ei huohota enää oikein.
[/quote]
Totta, tuo ei tullut mieleen.
[quote]
EDIT: taitaa olla koneena Valencia?[/quote]
Valencia?
Laskut on edellisen omistajan säästämiä...
[quote]
Tilanteeseen auttaa että ottaa sen automaattiryypyn kopan pois kaasarin
[/quote]
Ymmärtääkseni kone on yksipisteruisku.
[quote]
jolloin menee tukkoon ja ei huohota enää oikein.
[/quote]
Totta, tuo ei tullut mieleen.
[quote]
EDIT: taitaa olla koneena Valencia?[/quote]
Valencia?
Niin Valencia (Espanjalaisen kaupungin mukaan nimetty kone) KENT sukulainen. Työntötankokone. Ja mitä ryyppyyn tulee niin, manuaali tosta fiestasta voisi auttaa asiaa kun en muista miten oli kytketty ryyppy tuossa yksipiste ruiskussa.taky kirjoitti: Laskut on edellisen omistajan säästämiä...
Ymmärtääkseni kone on yksipisteruisku.
Totta, tuo ei tullut mieleen.
Valencia?
Focus MK2.5 Facelift -09 TDCi Titanium STW