Sivu 1/1

Cvh22 nokka

Lähetetty: 11 Heinä 2005 23:24
Kirjoittaja tapola
Moi taas,

tuli hankituksi 1.6 -88 Escortiin tuollainen Cvh22 nokka, ja nyt ei venttiilinjouset tahdo pysyä mukana, vaan 5700 kierroksessa leikkaa aika pahasti käppyrällä. Outo juttu, eikös tuolle nokalle riitä vakiojouset? Vaan ehkä ne on väsyneet...

No, Moposportti taitaa olla kesälomilla kun ei vastaa puheluihin - niin mistä muualta vois hankkia sopivat venajouset? Tarviiko jäykemmät ku vakiossa?

Toinen ropleema koskee kaasaria, mistä ootte ostaneet Dell'Orton kaasareihin suuttimia edullisesti?

-T

Lähetetty: 11 Heinä 2005 23:49
Kirjoittaja ZyaS
moposport myy suuttimia.. ei ole kyllä halpoja siellä eikä missään :? ootko nyt aivan varma että venttiilit sekoo? kyllähän ton pitäis pelittää vakio jousilla jos eivät oo kovin väsyneet.. mitäs muuta koneelle tehty? entä nokan ajotus, säädetty heittokelloa apuna käyttäen?? 8)

Lähetetty: 12 Heinä 2005 00:14
Kirjoittaja JesseT
Vinkkinä:
Vakiojouset on suhteellisen jäykät. Tavalliset yksinkertaiset viri-jouset on tehty hieman ohuemmasta tavarasta jotta jousi ei pohjaa isoilla nostoilla. Nämä ovat kuitenkin löysempiä kuin alkuperäiset. Ainoat jäykemmät jouset on tuplajouset.

Cvh 22 nokka

Lähetetty: 12 Heinä 2005 17:27
Kirjoittaja tapola
Koneessa on myös laskettu ja avarrettu kansi, sekä nuo Dell'Orton tuplat, olikohan DHLA 40C. Pakopuoli on alkuperäinen. Ei oikein oo muita ideoita kuin että venttiilit ei kestä mukana, nostajatkin on uudet. Kyselin aikaisemmin siitä virranjakajasta joskus, voisko virranjakaja tehdä tällaista?

Ajoitusta heittokellolla ei oo tehty. Luuletko että vois olla syypää tähän? Ei oo kyllä edes säädettävää nokkapyörää :-(

Oireet on se ettei enää vedä lainkaan ja moottorin ääni on suurinpiirtein ku ajais ilman pakosarjaa kun kierrokset nousee tuonne "äärimmilleen". Dynossa näkyi että vääntökäyrä notkahtaa jo hieman aikaisemmin.

Vakiojouset siis. Pitänee tilata ellei nyt keksi jotain parempaa korjauskohdetta ennen tilipäivää :roll:

-T

Lähetetty: 12 Heinä 2005 17:30
Kirjoittaja VesQ
No siitä nokkapyörästä ja ehkä pakopuolesta on hyvä aloittaa häiriötekiöden eliminointi

Tietysti suuttimet kaasareissa ovat varmaankin suurimmassa osassa koko toiminnan kannalta

Lähetetty: 12 Heinä 2005 18:05
Kirjoittaja janzamar
taunus-puolella oli tämmöinen viesti..

Tosta jos joku ymmärtää jotain?

One final point - several firms, mainly the UK cam companies who in my opinion couldn't design a hole in a paper bag if their life depended on it, sell "long pad" finger followers which have a very small radius on the bit that contacts the tip of the valve stem. This can smash the tip of the valve to pieces especially on valves which don't have hardened ends. Chances are that if you buy a cam kit from the well known suppliers, these are the type of followers you will get. Best place for them is in the bin! In most cases the standard Ford follower will work perfectly well, even with full race cams, but you need to check every lobe to make sure the "wiping" area stays within the pad on the finger. Whether it does or not is yet one more function of the valve length issue sent to try the engine builder's patience.

Lisää asiaa tuolla: http://www.pumaracing.co.uk/pinto.htm

eli mitä mä tosta tajusin,että vakiojouset on ainakin tuon hemmon mielestä paremmat?ei kun seuraajat..mutta kumminkin..

Lähetetty: 12 Heinä 2005 18:23
Kirjoittaja VesQ
Ellen ihan väärin ymmärtänyt niin tuossa puhuttiin pintosta=ohc juurikin noista pidemmistä seuraajista jotta nokka pysyy seuraajan pinnalla

Lähetetty: 14 Heinä 2005 16:45
Kirjoittaja ZyaS
ja CVH:lla ja pintolla on eroa kun kesällä ja talvella ainakin mun mielestä.. 8)

Lähetetty: 14 Heinä 2005 17:04
Kirjoittaja janzamar
:lol: ite käsitin vaan että englantilaiset ei osaa mitään.. :lol: :lol: :lol: