ford Ka
Re: ford Ka
Ruoste. Yhden ylläri-pylläri escortin jälkeen olen "Aina" katsonut kaikki mahdolliset kohdat rungosta. Fordithan on kärkipäässä korroosiovaurioissa. Tuolla ylläri escortilla oli muuten ajettu 50tkm ja palkit ihan puhki. Paloi reilu tonni korjaukseen... (euroissa)
Ei sillä, ettei ruostevaurioita saisi korjattua, mutta ne koituvat kalliiksi jos hyvin korjaa. Halvemmissa autoissa kannattaa olla varovainen.
ps. Vaikka Fordilla ajelenkin, niin seuraavaksi kauppakassiksi katsoisin Peugeot 206:sta (ehkä 106) tai Citroen Saxoa. Vähemmän ruostealttiita ja vähintään yhtä hyviä. Taitaa kuluttaakin vähemmän menovettä
Ei sillä, ettei ruostevaurioita saisi korjattua, mutta ne koituvat kalliiksi jos hyvin korjaa. Halvemmissa autoissa kannattaa olla varovainen.
ps. Vaikka Fordilla ajelenkin, niin seuraavaksi kauppakassiksi katsoisin Peugeot 206:sta (ehkä 106) tai Citroen Saxoa. Vähemmän ruostealttiita ja vähintään yhtä hyviä. Taitaa kuluttaakin vähemmän menovettä
Re: ford Ka
En ole tarkemmin ehtinyt vikoihin tutustua,kun tuo ka ollut vaimolla vasta vähän aikaa,mutta tuo ohjauksen hammastanko tosiaan on hyvä tarkistaa,paras jos se olisi juuri vaihdettu.Mutta muuten tuo on aivan loistava kauppakassi,kulkee tarpeeksi ja tosi ketterä,sopii naiselle hyvin myös kokonsa takia. 

Re: ford Ka
ruostepeikkohan se vaanii.entinen escort oli aika mätä,uutta helmaa hitsailtiin ja se puoli kyllä järjestyy tutun kautta.kilometrejä oli kyllä 365 000.mutta tuossa nykyisessäki on ruostetta ja 170 000km,mutta jäämeren rannalla ikänsä ollu niinku nytki.
olis yksi Ka tiedossa, ajettu 120 000km,ja toinen 150 000km.paljonko nuilla koneilla ajaa,200 000km?
ja onko vuosimalleilla paljon eroja esim.97-2000? taitavat samat viat jatkua ja varusteet pysyä samoina.
olis yksi Ka tiedossa, ajettu 120 000km,ja toinen 150 000km.paljonko nuilla koneilla ajaa,200 000km?
ja onko vuosimalleilla paljon eroja esim.97-2000? taitavat samat viat jatkua ja varusteet pysyä samoina.
Re: ford Ka
Taitaa olla tuo ruostuminenkin vähän miten autoa on alkutaipaleella ruostesuojattu,meillä -97vm ja pohja tosi hyvässä kunnossa,ei hitsattu ja nyt sen katsoin niin pieniä massauksen korjailuja ei muuta.Roiske vesi renkaista tulee esim. takana puskurin ja korin välistä ja alkaa helposti ruostuttamaan takakulmaa.
Re: ford Ka
Itse leikkasin 5mm kumilevyt takaroiskeläppien jatkeeksi. Sellaiset, että maavaraa jää ~1-2cm ja leveys muutaman sentin yli 205 leveiden renkaiden. Välillä nuo tietty kuluu, kun raapivat tietä, mutta ovat halpa suoja (~5e) takaosaan. Eipä ole enää suolavedet ja muut kurat lentäneet.FLEKU kirjoitti:Roiske vesi renkaista tulee esim. takana puskurin ja korin välistä ja alkaa helposti ruostuttamaan takakulmaa.
Aivan onnettomat tyngät olivat ne alkuperäiset. Suorastaan mietitytti välillä, mitä olisi takanatulevalle käynyt, jos takapuskurista olisi tippunut n. 30cm halkaisijaltaan oleva jäätynyt lumikokkare. Niin pahoin se keräsi ennen lunta puskurin sisäpuolelle, varsinkin loskakeleillä.
Re: ford Ka
Itse leikkasin 5mm kumilevyt takaroiskeläppien jatkeeksi. Sellaiset, että maavaraa jää ~1-2cm ja leveys muutaman sentin yli 205 leveiden renkaiden.
Niin tuota ymmärsin et tässä keskustellaan Ka:asta,vai onko sinulla oikeasti 205 leveet renkaat Ka :ssa?eli ka:ssa tuo ei auta kun kura tulee jo ylempää puskurin välistä,kai joka suoja sinne auttais . . .
Niin tuota ymmärsin et tässä keskustellaan Ka:asta,vai onko sinulla oikeasti 205 leveet renkaat Ka :ssa?eli ka:ssa tuo ei auta kun kura tulee jo ylempää puskurin välistä,kai joka suoja sinne auttais . . .