Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Ford orion 91, käynnistyy ja kulkee kylmänä jonkin aikaa n. 10 min kuin autossa ei olisi mitään vikaa, kun on lämmennyt, auto ei pysy käynnissä, kytkimen kun painaa pohjaan auto sammuu
missäs vois olla vika?
Onkos siinä kiekkamittari, jos on niin ja jos se viisari alkaa vielä sopivasti vispaamaan edestakas siinä sammumisen yhteydessä mä lähtisin ettimään vikaa sieltä sytytyspuolelta, tulpat, johdot, virranjakaja ja sen osat, puola ja pikkupiuhojen kosketukset sekä koneen maadotukset...noin niinkuin aluksi...
On kiekkamittari, tulpat, johdot on vasta ostettu uudet, tuo koneen maadoitus on tietenkin, mutta olen mitannut sen ja sekin näyttäisin olevan kunnossa, virranjakajaa ja puolaa en ole vielä vaihtanut, mutta en usko, että se vika on niissä koska auto käy kuin unelma, kun kone on vielä kylmänä ja lähtee erittäin hyvin käyntiin, jokin osa lämpenee ja aiheuttaa vian käyntiin????
Onkos tää ruiskukone muuten, siis meinasin, että jos se kiekkamittari vapättää koneen hyytyessä se viittais sytkä(jakaja)vikaan. Sammuukos se vaan tyhjäkäynnillä vai pysyykös se käynnissä jos ajaa ja pitää kierroksia päällä ? Mulla yhessä toisessa kärryssä se lämpiävä osa oli just virranjakajan anturi (Ac Delco), joka lämpimänä rupes sekoilee, kone hyyty kokonaan ja jakajan vaihto auttoi siihen ongelmaan.
Kiitos tursas vastauksista, on ruisku, sillä kun ajo kylmä kone niin ei mitään vikaa, mutta kun moottori lämpesi ja painoi kytkinpolkimen pohjaan auto sammui ja ei pysynyt ollenkaan käynnissä, joten joutui kaasulla pitämään sen käynnissä ja tyhjäkäynti oli olematon paikallaan (auto tärisi), vika selvisi, ei olis uskonut mikä vika, tyhjäkäyntisäätimen luistin oli jumissa + likaa, vaikka olin senkin ostanut vain kolme vuotta sitten. Kiitos nyt kuitenkin vastauksista.