
käynistys ongelmia
käynistys ongelmia
eli ei sano mitää ku laittaa virrat päälle. avaimesta ku kääntää niin ei tuu virtaa startille. jotkut sanoo että solenoidi mutta missäs sielä se on
ja mitä sille pitäis tehdä? auto ford sierra och 88-

Viimeksi muokannut K-j-r, 04 Kesä 2008 13:03. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: käynistys ongelmia
Jaahas, siellä se solenoidi mun mielestä naksuu starttimoottorin sisällä, mutta en oo ikinä sitä purkanu tai siihen koskenu. Onhan akku täynnä, lähteekse työntämällä käyntiin ? Että olis joku tilapäinen häiriö ?
Täällä sitä solenoidia testaillaan englanniksi sivu 8 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-05.pdf 8)
Täällä sitä solenoidia testaillaan englanniksi sivu 8 http://www.siipicossu.com/manuaaleja/0903-05.pdf 8)
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: käynistys ongelmia
Sielähän se solenoidi möllöttää starttimoottorin kyljes kiinni pakosarjan alla.. Eli se on se johon menee akun +:sta suoraa paksuin johto. Siihen menee myös pienempi heräte johto virtalukolta ja jos siihen pienempään tulee virta kun starttaa eikä mitää tapahdu (ei ees naksahda) niin se on rikki ja pitää vaihtaa. Jos ei tuu virtaa niin epäilisin virtalukonpohjaa...
Jos taas naksahtaa niin pitää koittaa tuleeko virtaa siihen toiseen isompaan johtoliittimeen mistä ei lähde suoraan akulle johtoa vaan menee startin sisälle. Jos ei tuu niin silloinki solenoidi hajalla ja se pitää vaihtaa.
Jos taas tulee virta niin silloin starttimoottoris on vika, käämis hiilis tai laakeriis.
Pientä varovaisuutta pitää noudattaa kun sielä virtakynänkans sohii että osuu vaan siihen mitä haluaa mitata, ei sieltä sähköiskua saa mutta kipinöitä voi lennellä jos osuu runkoon samalla. Tai jos osuu heräte johtoon ja plussaan niin voi lähteä vahingos käyntiinkin
Ensimmäiseksi voit toki kopata sitä muutaman kerran vasaralla tai jollaki, seki saattaa auttaa
Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty
Jos taas naksahtaa niin pitää koittaa tuleeko virtaa siihen toiseen isompaan johtoliittimeen mistä ei lähde suoraan akulle johtoa vaan menee startin sisälle. Jos ei tuu niin silloinki solenoidi hajalla ja se pitää vaihtaa.
Jos taas tulee virta niin silloin starttimoottoris on vika, käämis hiilis tai laakeriis.
Pientä varovaisuutta pitää noudattaa kun sielä virtakynänkans sohii että osuu vaan siihen mitä haluaa mitata, ei sieltä sähköiskua saa mutta kipinöitä voi lennellä jos osuu runkoon samalla. Tai jos osuu heräte johtoon ja plussaan niin voi lähteä vahingos käyntiinkin

Ensimmäiseksi voit toki kopata sitä muutaman kerran vasaralla tai jollaki, seki saattaa auttaa
Olikohan tarpeeksi vaikeasti selitetty

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala