2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Mitenkäs tämä tapahtuu vai pitääkö tämä oikeasti uusia? Kiitos vastauksista jo etukäteen..
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Kyllä se uuden paikka on. Joku joskus väitti saaneensa tollasen nippuun, mutta kun tarkempia ohjeita kyselin, niin yllättäen niitä ei tullutkaan..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Sama siis kävi nyttenkin!
muistatko paljonko uusi maksoi? ja miten se sie asennettiin?

Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Jos haluat kokeilla vanhalla niin ruuvi penkkiin ja kierrät sisään sen tapin väkisin.Pitää pahan rusauksen
mutta menee sisään kyllä ja ainakin itse on tuolaisella väkisin puristetulla ajettu muutaman vuoden päivät. Ei vaan muistanut tuota hankkia siloin kansi rempan osien oston aikana ja vkl:na ei sitä sitten kasatessa enään saanut joten kokeilin kuinka käy.
Tietty uusi olisi aina uusi.

Tietty uusi olisi aina uusi.
gti golo palloilija
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Sen verran on kalliita noi dokkilaisen jakopään osat, että itse en ottaisi riskiä koittaa millään väkisin siään painetulla, kun kaikki opukset järjestään käskee sen vaihtamaan! Se oli jotain luokkaa 30-40e motonetistä. Kaikki hilut ensin kiinni ja tarkastus että jaot on kohdallaan ja kaikki ok, sitten vasta sen kiristimen vapautus! Korjausoppaat ei maksa paljon, ja niistä on hyötyä etenkin tälläsissä tilanteissa..
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
sielä on haitta sisällä joka estää sitä kiristintä pääsemästä takaisin päin, kun sen väkisin painaa niin se menee rikki, ja sen jälkeen sitä ei pirä enää paikallaan ku öljynpaine joka sekin dochkilaisis on välillä vähä niin ja näin. Jos se pettää niin voi pahimmas tapaukses varautua katkenneesiin venttiileihin ja rikkinäisiin mäntiin yms. ilman vahinkoakin on kyllä selvitty mutta kannattaako riskeerata...
sen verran viä että kun sen uuden saa paikalleen ja tarkistaa että jako ja kaikki on niinku pitääki, niin muistaa painaa tai vähä napauttaa sitä kiristintä että se laukee ja alkaa toimia. jos viä sen jälkeen pitää ottaa auki niin se pitää vaihtaa taas
sen verran viä että kun sen uuden saa paikalleen ja tarkistaa että jako ja kaikki on niinku pitääki, niin muistaa painaa tai vähä napauttaa sitä kiristintä että se laukee ja alkaa toimia. jos viä sen jälkeen pitää ottaa auki niin se pitää vaihtaa taas

Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
aiheeseen liittyen.. Onko sierran DOCH koneen ketju+kiristin sama kuin RS2000??
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Niin nyt selvennyksenä tuosta kiristimestä, että se ei käytännössä koskaan hajoa!
Tuo on vain valmistajan temppu saada sinut uusimaan osa joka kerta kun sen avaat.
Kaksin sen männän saa painettua takaisin sisään. Pitää vain sitä sokkaa painaa jollakin kasaan ja työntää mäntää samalla sisään. Sokkaa ei saa hajottaa koska tällöin sillä ei enää tee mitään.
Toimintahan on öljynpaine nostaa männän ylös ja tuo mekaaninen keksintö pitää sen aina samassa asennossa, ei pääse alas. On ihan sama teetkö operation juuri ostetulle osalle ja noloilit männän ylös(tuttua....) vai 20 vuotta vanhalle, koska nämä eivät kulu mitenkään. Sokka on tässä tärkeä, mäntä menee sisään suosiolla, kun osaa sitä painaa oikein, mutta jos vain lekalla/ruuvipenkillä painaa sen sisään niin se hajoaa eikä enää tule pysymään ylhäällä.
Kaks kertaa vein kyläsepälle painettavaksi alas(tunsi osan mersuista hyvin joten tuttu juttu), kun noloilin aikoinaan ja sitten opettelin itse
Voin sanoa että on hankala saada takaisin, jotta jos ei räpeltäminen pullasormilla kiinosta niin ostaa sitten vain sen uuden osan.
Tuo on vain valmistajan temppu saada sinut uusimaan osa joka kerta kun sen avaat.
Kaksin sen männän saa painettua takaisin sisään. Pitää vain sitä sokkaa painaa jollakin kasaan ja työntää mäntää samalla sisään. Sokkaa ei saa hajottaa koska tällöin sillä ei enää tee mitään.
Toimintahan on öljynpaine nostaa männän ylös ja tuo mekaaninen keksintö pitää sen aina samassa asennossa, ei pääse alas. On ihan sama teetkö operation juuri ostetulle osalle ja noloilit männän ylös(tuttua....) vai 20 vuotta vanhalle, koska nämä eivät kulu mitenkään. Sokka on tässä tärkeä, mäntä menee sisään suosiolla, kun osaa sitä painaa oikein, mutta jos vain lekalla/ruuvipenkillä painaa sen sisään niin se hajoaa eikä enää tule pysymään ylhäällä.
Kaks kertaa vein kyläsepälle painettavaksi alas(tunsi osan mersuista hyvin joten tuttu juttu), kun noloilin aikoinaan ja sitten opettelin itse

Voin sanoa että on hankala saada takaisin, jotta jos ei räpeltäminen pullasormilla kiinosta niin ostaa sitten vain sen uuden osan.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
On sulla kyllä jutut. Sen verran on kallista toi dokkilaisen kanssa peuhaaminen, että itse sijoittaisin sen muutaman kympin uuteen osaan, ettei tarvis miettiä "tuliko se nyt oikein painettua sisään". Ai niin, mutta säähän olitkin laihialta.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Henkilökohtaisuudet foorumeilla on parasta. Varsinki toisen haukkuminen köyhäksi...Sierra2.3-16v kirjoitti:On sulla kyllä jutut. Sen verran on kallista toi dokkilaisen kanssa peuhaaminen, että itse sijoittaisin sen muutaman kympin uuteen osaan, ettei tarvis miettiä "tuliko se nyt oikein painettua sisään". Ai niin, mutta säähän olitkin laihialta.
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Kun sen sinne saa ilman vähäästäkään väkivaltaa niin vois se sielä toimiakkin. Enpä oo vaan asiakkaitten autoohin tohtinu kokeella.Ares kirjoitti:Niin nyt selvennyksenä tuosta kiristimestä, että se ei käytännössä koskaan hajoa!
Tuo on vain valmistajan temppu saada sinut uusimaan osa joka kerta kun sen avaat.
Kaksin sen männän saa painettua takaisin sisään. Pitää vain sitä sokkaa painaa jollakin kasaan ja työntää mäntää samalla sisään. Sokkaa ei saa hajottaa koska tällöin sillä ei enää tee mitään.
Henry Ford's Quadricycle projekti Youtube@torala
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
No joo, tossa olis varmaan tarvinnut olla taas kymmenen hymiöö.. Köyhä ja nuuka on vissiin kaks eri asiaa, jälkimmäiseen koitin hauskasti viitata asuinpaikan mukaan. Kiitos ja anteeks.koskar kirjoitti: Henkilökohtaisuudet foorumeilla on parasta. Varsinki toisen haukkuminen köyhäksi...
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: 2.0i doch jakopään kiristimen vapauttaminen
Hauskuus ja pilkkaaminen on myös kaksi eri asiaa ja faktat on faktoja joitakin ne vain ottaa nuppiin
Btw se oli uusi osa joka jouduttiin 3 kertaa painamaan takaisin parin otteen lipeämisen jälkeen...En siis säästänyt edes hermoissa. Ei mitään vikaa ole kuulunut tähänkään päivään mennessä ja rempasta on 3-4 vuotta.
Jos se ei tule oikein painettua sisään niin kuka tahansa tervejärkinen sen huomaa
Harjoittelin vähän vanhalla ensin...

Btw se oli uusi osa joka jouduttiin 3 kertaa painamaan takaisin parin otteen lipeämisen jälkeen...En siis säästänyt edes hermoissa. Ei mitään vikaa ole kuulunut tähänkään päivään mennessä ja rempasta on 3-4 vuotta.
Jos se ei tule oikein painettua sisään niin kuka tahansa tervejärkinen sen huomaa
