Koitin tästä aiheesta etsiä juttua, mutten ilmeisesti keksi oikeita hakusanoja kun tuli lähinnä ABSillisen sierran jarrujen päivitystä.
Kyseessä siis ihan normi 2wd DOHC -92 sierra jossa pienet levyt edessä, rummut takana.
Täristää ja nykii jarrutuksessa, joten levyjen vaihto edessä. Tuossa nyt on muutenkin niin heikot jarrut, niin voisi samalla vaihtaa ainakin isommat levyt eteen jos mahdollista.
Yksinkertainen kysymys, onnistuuko järkevästi?
Toisaalta, miksei samantien laittais vaikka koko ABS-setin, eli myös taakse levyt. Vaikka sitten cossusta.
Jälleen sama kysymys kuin edellä, eli joutuuko säätämään hirmuisesti tai onnaako edes ollenkaan?
DOHC sierran jarrujen päivitys
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: DOHC sierran jarrujen päivitys
Kaikki on mahdollista ja moneen kertaan jo tehtykkin.
Jos haluat vaan isommat etulevyt, niin voit vaihtaa abs-mallin levyt ja satulat suoraan, menee samoille kiinnikkeille, eikä tarvi koskee pääsylinteriinkään. Ne 260mm satulan kannakeraudat tarvit tietysti myös.
Mulla on itsellä ABS-mallin levyt joka nurkassa, alkuun koitin orkkis 2,0 dokin pääsylkyllä, mutta poljin meni aika pohjaan. Muutenkin tuli tunnottomat jarrut, joten laitoin absi-mallin sähköisen tehostajan muutetulla johtosarjalla ilman abseja. Nyt on hyvät ja tehokkaat.
Eli jos laitat taaksekkin levyt, niin joudut vaihtamaan myös pääsylinterin tehokkaampaan, lisäksi takalevyjen myötä vaihtoon menee perämurikka, käkkärinvaijeri, vetoakselit, jarruputket, letkut, pyörännavat.. Jos et sitten kikkaile takalevyjä paikalleen itsetehdyillä sovitepaloilla, silti joudut vaihtamaan käkkärinvaijerin, jarruputket ja letkut ainakin.
Jos haluat vaan isommat etulevyt, niin voit vaihtaa abs-mallin levyt ja satulat suoraan, menee samoille kiinnikkeille, eikä tarvi koskee pääsylinteriinkään. Ne 260mm satulan kannakeraudat tarvit tietysti myös.
Mulla on itsellä ABS-mallin levyt joka nurkassa, alkuun koitin orkkis 2,0 dokin pääsylkyllä, mutta poljin meni aika pohjaan. Muutenkin tuli tunnottomat jarrut, joten laitoin absi-mallin sähköisen tehostajan muutetulla johtosarjalla ilman abseja. Nyt on hyvät ja tehokkaat.
Eli jos laitat taaksekkin levyt, niin joudut vaihtamaan myös pääsylinterin tehokkaampaan, lisäksi takalevyjen myötä vaihtoon menee perämurikka, käkkärinvaijeri, vetoakselit, jarruputket, letkut, pyörännavat.. Jos et sitten kikkaile takalevyjä paikalleen itsetehdyillä sovitepaloilla, silti joudut vaihtamaan käkkärinvaijerin, jarruputket ja letkut ainakin.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer