escoon levyt taakse
escoon levyt taakse
Elikkäs tarkotuksena ois pistää -93 escoon levyt taakse, onko kukaan toteuttanut kyseistä projektia?
http://www.fastfordmag.co.uk/resources/ ... 4.tool.pdf tuo artikkeli tuo vähän tietoa, mutta kaipaisin kokemuksia jos joku foorumilainen on sen tehnyt..
autovahinkokeskukselta löytyy etujarrulevyjä ja satuloita, joten ne menee varmaan heittämällä taakse. Auttakaa jos jollain on kokemusta kyseisestä projektista. Kiitos.
http://www.fastfordmag.co.uk/resources/ ... 4.tool.pdf tuo artikkeli tuo vähän tietoa, mutta kaipaisin kokemuksia jos joku foorumilainen on sen tehnyt..
autovahinkokeskukselta löytyy etujarrulevyjä ja satuloita, joten ne menee varmaan heittämällä taakse. Auttakaa jos jollain on kokemusta kyseisestä projektista. Kiitos.
Re: escoon levyt taakse
Ei taida käydä etujarrut taakse, ei ole käsijarrua.
Helpoimmalla ehkä pääset kun laitat RS2000 escortin takajarrut, en tiedä onko taka-akseli sama.
Helpoimmalla ehkä pääset kun laitat RS2000 escortin takajarrut, en tiedä onko taka-akseli sama.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
-
- Viestit: 1969
- Liittynyt: 26 Helmi 2008 12:05
- Paikkakunta: Ylöjärvi
Re: escoon levyt taakse
Tuossa on näköjään käytetty focuksen settiä. Mikäänhän ei estä rakentamasta ihan omia konversioita, ja kyllä joistain auoista löytyy etusatulatkin joita voi käyttää, esim. Citroen BX, käkkäri etujarruissa, ja levyissäkin oikea pulttijako. Testailemaan vaan.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer
Re: escoon levyt taakse
Minä askartelin mk4 escorttiin taakse levyt, käytin takaveto cossu sierran satuloita ja levyjä.
Porasin vain jarrurumpujen taustalevyn kiinnitysrei`istä kierteet pois ja sinne tuli tälläiset vesileikatut laipat kovilla pulteilla kiinni, tällä tavalla. Tässä vielä kuva miltä näyttää etupuolelta.
Porasin vain jarrurumpujen taustalevyn kiinnitysrei`istä kierteet pois ja sinne tuli tälläiset vesileikatut laipat kovilla pulteilla kiinni, tällä tavalla. Tässä vielä kuva miltä näyttää etupuolelta.
Harrastepeli: Escort -87 1.4CL muuttumassa 1.6 turboksi
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Käyttökinneri: Volvo 740 turbo.
Re: escoon levyt taakse
Meikäläisellä olisi myös vastaavia ajatuksia näyttävyyden tehostamiseksi.
Kysynkin siis, että miten noissa levyjarruissa menee käsijarrun kytkentä. Nykyisissä rummuissa se taitaa olla vaijerilla. Pitääkö asentaa hydraulinen järjestelmä vaijereiden tilalle vai miten se onnistuu?
Kysynkin siis, että miten noissa levyjarruissa menee käsijarrun kytkentä. Nykyisissä rummuissa se taitaa olla vaijerilla. Pitääkö asentaa hydraulinen järjestelmä vaijereiden tilalle vai miten se onnistuu?
Re: escoon levyt taakse
kukaan tehnyt kyseistä projektia?
Re: escoon levyt taakse
Taka-akseli taitaa olla sama, mutta RS2K:n akselissa on vakaajakin? En kyllä oo koskaan karvaescortin akselia nähnytAnttiR kirjoitti:Helpoimmalla ehkä pääset kun laitat RS2000 escortin takajarrut, en tiedä onko taka-akseli sama.

Re: escoon levyt taakse
Tyrmäsivät Ford-huollossa, ainakin projektin lähes seinään. Et saa käyttää muita jarruja, kun mitä samassa automallissa ja sen versiossa on. Käytännössä tämä tarkoittaa että vain Escort RS2000 mk(x) jarrut käy (esim. Mondeon, Cosworth:in jne. jarrut kaikki laittomia asentaa) Ja mitään sekoituksia ei saa laittaa, esim. Citikan levyt, Ford:in satulat tms.Sierra2.3-16v kirjoitti:Mikäänhän ei estä rakentamasta ihan omia konversioita, ja kyllä joistain auoista löytyy etusatulatkin joita voi käyttää, esim. Citroen BX, käkkäri etujarruissa, ja levyissäkin oikea pulttijako. Testailemaan vaan.
Sitten jarrut pitää muutoskatsastaa ja kaikki jarruosat pitää vastata alkuperäistä, tässätapauksessa RS2000 mallia. Muuten eivät anna muutoskatsastustodistusta -> alkup. jarrut takaisin.
Näin sanoi Ford-huoltomies. Toinen asia on sitten miten tarkasti katsastusmiehet syynäävät (laittomat) jarrut. Eivät ne tietääkseni tutki kuin jarrutehon ja levyjen/palojen kuluneisuuden. Mutta nuo kaikki euroopan muutossarjat, laittomia Suomessa kaikki Fordin mukaan. (ajokielto saattaa napsahtaa huonolla tuurilla katsastuksessa)
Edit. Tässä on kuitenkin eräs takaportti, nimittäin VTT:lla jarrujen tyyppihyväksyntä Escoon. Jos rahaa löytyy useampi tonni todistukseen, niin varmasti muun tyyppiset levyjarrut saa asentaa kyseiseen autoon. Kuinkahan monta tyyppihyväksyttyä levyjarrumuutosta liikkuukaan teillä...