Sivu 1/1
Sierra & lämmöt
Lähetetty: 10 Helmi 2005 06:46
Kirjoittaja iegres
Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.
Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.
Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.
Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
Re: Sierra & lämmöt
Lähetetty: 10 Helmi 2005 08:19
Kirjoittaja sierramies-87
iegres kirjoitti:Noniin eli alla vielä toi -84 vuoden 2.0 Sierra OHari koneella.
Ongelma on siinä, että todella kauan saa pakkasaamuisin lämmitellä konetta ennen kuin lämpenee ja sitten kun lämpenee niin alkaa tulee tietenkin koppiinkin lämpöä. Sitten kun sisällä on about normaali lämpö niin loppuu lämmin ilma kokonaan ja alkaa puskea viileetä.
Missä vika? Olis kiva muutenkin saada toi rottelo lämpeemään nopeemmin.
Tai ylipäätään että liittyykö noi hommat toisiinsa...
epäilisin termostaattia,tai onko lämppärin kennosto tukossa ja yhessäkään omassa sierrassa ei oo tuo visko flekti toiminut oikein...aina on käynyt liika kuumana tai kylmänä... pitäis laittaa sähköflektit niin sais kone lämmetä rauhassa ennen kuin alkaa lektit jäähdyttää kunnnolla.
Lähetetty: 10 Helmi 2005 11:49
Kirjoittaja p3
oisko höyrylukko
kauanko on värkänny ja onko ollu keittämistä,termostaatin vaihto tms.
Lähetetty: 10 Helmi 2005 16:05
Kirjoittaja iegres
p3 kirjoitti:oisko höyrylukko
kauanko on värkänny ja onko ollu keittämistä,termostaatin vaihto tms.
Termostaatin vaihdosta ei ole mitään tietoa, ei ole ainakaan vuoteen vaihdettu.
Joo ja kyllä, jos hetken seisottaa tyhjäkäynnillä niin heti rupee lämmöt nousemaan. Sama myös ruuhkassa ajelleessa, jää noin 5mm matkaa punaseen alueeseen.
Mistä siis etsiä vikaa tai mitä osaa vaihtaa?
Lähetetty: 10 Helmi 2005 16:42
Kirjoittaja janzamar
termostaatti sitten,poltin omasta laiskuuttani kannentiivisteet..
jos on tilat niin pienet huuhtelutkaan vastakkaiseen kiertosuuntaan ei haittaa..
Lähetetty: 10 Helmi 2005 16:46
Kirjoittaja p3
koe paineistus vois olla kans ihan hyvä ettei vaan ole menny se kannentiiviste.
Lähetetty: 10 Helmi 2005 17:20
Kirjoittaja Jaakko85
flekti pois ja 92ast. termostaatti.

Lähetetty: 16 Helmi 2005 16:59
Kirjoittaja lateksi
mulla on kans se ongelma et toi IS ei lämpene.. vika lienee viskossa tai termostaatissa, täytyy alkaa tutkii kun kireiltä ehtii 8) 8)
Lähetetty: 16 Helmi 2005 18:29
Kirjoittaja Jaakko85
aika paljon on termostaateissa ollut vikaa, tuskin se siitä tuulettimen viskokytkimestä johtuu, mulla se oli tossa joku aika sitte jumissa eli pyöri aivan vitunmoista kyytiä ja silti kone lämpes ihan normaalilämpöseksi.
Lähetetty: 16 Helmi 2005 18:58
Kirjoittaja janzamar
kai syylarissa on tarpeeksi vettä?
sehän se on ensimmäinen,ja sellainen pika-apu vois olla tukosten kanssa että vaihtaa lämppärin letkut,kiertosuunta muuttuu niin irtoo jos on tukoksia..
tietysti se pitäis sitten huuhdella varmaan,jos auttaa..vaikutus on aika välitön..
muutama kilometri ja eron pitäis tuntua jo..
jos ne letkut ylettyy vaan vaihtamaan..
Lähetetty: 18 Helmi 2005 23:54
Kirjoittaja jone
kumminka päin noitten lämppärin letkujen pitäis olla Joskus kilpavehkeessä meni noi letkut väärin päin ja kylmää kyllä tuli..
Lähetetty: 03 Touko 2005 12:48
Kirjoittaja ford86
olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen...

Lähetetty: 03 Touko 2005 15:58
Kirjoittaja henu
ford86 kirjoitti:olen kantta vaihtamassa 1.6 ohariin -86, ja huomasin että kannentiiviste on se ns. epäsymmetrisillä männänreijillä oleva pahvi...? minkä takia siihen on laitettu tollanen pahvi? kyllähän pytyt on pyöreitä, mutta palotila taasen soikea...? voiko laittaa tavallisen pahvin, vai pitääkö laittaa just toi epäsymmetrinen...

eikös semmonen kone oo e max jossa on tuo soikee reikänen tiiviste eli kannatas laitaa ehkä se oma tiivisteesä eli se soikee
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:26
Kirjoittaja riessa
Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.
Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:39
Kirjoittaja janzamar
no sehän riippuu onko visko vai kiinteä vai sähköanturilla toimiva propelli.
mutta jos ei ole kiinteä vispilä niin ei alusta asti pyöri mukana,vasta kun lämmöt nousee tarpeeksi,anturin tai bi-metallijousen kautta.
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:42
Kirjoittaja riessa
Mistä erotan mikä siellä on? Tuskin ainakaan anturilla. Ulkona niin pimeetä etten nyt jaksa juosta katsomaan mutta huomenna vilkasen tarkemmin.
Kiinteä flekti = Pyörii koko ajan apukonehihnan välityksellä??
Lähetetty: 29 Loka 2005 20:44
Kirjoittaja Riesa2.0
riessa kirjoitti:Niin mietin vaan että pitääkö flektin pyöriä siis koko ajan ja lämpöjen nousun myötä pyöriminen vaan nopeutuu vai miten? Auto on 2.0 kaasarisierra vm. -87 (Ohc). Omassa pyörii flekti heti kun auton käynnistää, kylmänäkin.
Noista aikasemmista viesteistä on jo hyvä tovi kulunut mut ajattelin että laitan jatkoks enkä avaa uutta aihetta.
Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemään
Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...
Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa

Lähetetty: 29 Loka 2005 20:49
Kirjoittaja riessa
Eli sen siis kuuluu pyöriä koko ajan. Tänks!
Lähetetty: 29 Loka 2005 23:53
Kirjoittaja VesQ
Juu kyllä se kylmälläkin koneella pyörii kokoajan mutta ei ihan niin nopeasti kuin lämpimällä. Ja kylmällä koneella vaikka se ropelli pyörii niin se pitäisi pystyä pienellä voimalla pysäyttämään ken uskaltaa (paksut hanskat käteen ja pikkuhiljaa hidastamaan tai sitten jollain esineellä, omalla vastuulla tietenkin)
Lämpimänä alkaa pyörimään enemmän ja enemmän mukana ja todennäköisesti ei saa ihan helposti pysäytettyä
Lähetetty: 30 Loka 2005 11:11
Kirjoittaja Jaakko85
Riesa2.0 kirjoitti:
Kyllähän se viskoflekti (jos se nyt tuon niminen oli) aina hiljaa pyörii noissa, kiihdyttelee sitten nopeuttaan tarvittaessa jos meinaa kone alkaa keittelemään
Edit: janzamar olikin vähän nopeempi vastaamaan...
Sierran kiinteä flekti on sellainen punasiipinen, suora yhteys akselin välityksellä koneeseen ja ei löydy todennäköisesti sähköjohtoa

is sierrassa oli keltainen ja se oli muutenkin tehokkaamman näköinen verrattuna karvalakin propelliin. paskoja silti.
Lähetetty: 30 Loka 2005 11:16
Kirjoittaja janzamar
eipä ainakaan omat oo lämpöjä nostanu sen takia ettei tuo tuuletin riitä..
siis kunnossa ollessaan.
Lähetetty: 30 Loka 2005 11:56
Kirjoittaja ft79
kanattaa vaihtaa sähkösiin vehkeisiin...
itte oon ruuvannu kaikista noi kiinteet pois...
kyllä se kuullostaa heti tehokkaammalta..

Lähetetty: 30 Loka 2005 15:08
Kirjoittaja Jaakko85
janzamar kirjoitti:eipä ainakaan omat oo lämpöjä nostanu sen takia ettei tuo tuuletin riitä..
siis kunnossa ollessaan.
No ei ne lämmöt mihinkään nouse vaikka kyseisen tuulettimen poistaakin. ainakaan minun romussa.
Lähetetty: 30 Loka 2005 15:44
Kirjoittaja ft79
ei nouse.. vasta jos syylärin edessä on kumimatto niin sitte ehkä
hivenen voi viisari värähtää jopa talvella...
