Sivu 1/1
					
				Escortissa ajossa vähän liikaa kierroksia
				Lähetetty: 04 Heinä 2005 22:50
				Kirjoittaja Escorvette 1.8
				Elikkä escort 1,8 zetec (115hv) silloin tällöin (aika usein) ajon aikana kun kytkimen painaa pohjaan kierrokset nousevat n.3000 kier/min ja kun vaihteen pistää päälle tuntuu kuin joku vielä painaisi kaasua vaikka en sitä itse tekisikään  

 kun auton pysäyttää pientareelle heti kun auto pysähtyy kierrokset tippuvat normaaliin tyhjäkäyntiin  Joten mikä mahtaa olla vikana? ystävällisesti kysyy hän ja kiitokset etukäteen 

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 04 Heinä 2005 23:01
				Kirjoittaja Monteonisti
				Pakokaasun kierrätys yks mahdollisuus.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Joulu 2005 21:05
				Kirjoittaja eskomk4
				Oikein mukava foortin varaosia myyvä kaveri. Sen kanssa juttelin asiasta.Ensin käytiin läpi että voi ollla tyhjäkäyntiventtiili ja ne samat vanhat. Sitten se kysy että näyttääkö lämpömittari oikein. Sanoin että ei... Vaiha termari ni toimii ja vie vähemmän bensaa. Eli kysymys on tietokoneesta joka autoa ohjaa ja jos se luulee olevan kylmä kone niin ei laske niitä kierroksia. Tosin ei ole vielä itse vaihdettu mutta vaihdetaan,raportoin. Ja lämppäri kyllä  puskee lämmintä, mittari vaan näyttää sinne normaalin alapäähän...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Joulu 2005 22:28
				Kirjoittaja TeRoK
				Ettei vaan olis tarkottanut sitä moottorin lämpötila-anturia. Siitähän toi tyhjäkäyntivena muunmuassa ottaa tietonsa. 
En oikein usko, että vaikka termostaatti olis kokoajan auki niin moottori kävis niin kylmänä, että moottorinohjaus sekoaa. Jos sentään kuumaa pukkaa lämppäristäkin.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Joulu 2005 22:31
				Kirjoittaja eskomk4
				Ei kyllä ihan selvästi tarkoitti termaria. Ja sanoi vielä että voi puskea kuumaa, se ei ole paljosta kiinni. Kunhan vaihdellaan niin laitan infoa miten kävi. Ja eihän rikkinäinen termari välttämättä koko ajan auki ole.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Joulu 2005 22:36
				Kirjoittaja TeRoK
				Jaa... No. voihan tuo kai sitten olla. Onhan tolla venalla useampi eri ohjelma. (kylmäkäynnistys, moottorin lämmitys, puolilämmin moottori,ym). jos se sitten jää tolle moottorin lämmitys toiminnolle jossa se myös pitää vähän kierroksia yllä. Tuskin ainakaan kylmäkäynnistys ohjelma jää päälle.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 22 Joulu 2005 23:39
				Kirjoittaja Monteonisti
				Ei se termarivika ole jos pukkaa hyttiin lämmintä!  

 
			 
			
					
				
				Lähetetty: 23 Joulu 2005 08:35
				Kirjoittaja eskomk4
				Vaihdetaan se kuitenkin ja katotaan...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 23 Joulu 2005 10:12
				Kirjoittaja TeRoK
				Eh... Tuli mieleen tosta sun nimimerkistä, että onko toi sun pirssi ees EFi?
Tuli sekaannus kun ajattelin tota escorvetin zetecciä.
			 
			
					
				
				Lähetetty: 23 Joulu 2005 12:28
				Kirjoittaja eskomk4
				tuo mk4 ihan kaasaripeli, nyt puhutaan -96 zetec 1.8 (85kw) eli juurikin sama peli kuin tuo escocorvette 1.8, eipä ole nimimerkkiä tullu vaihdettua...
			 
			
					
				
				Lähetetty: 08 Tammi 2006 16:04
				Kirjoittaja Viidakon valtias
				Mulla oli vähän asiaa sivuavia propleemeja myös 1.8 zetecissä, vm -96, eli lämmöt ei näin talvikeleillä noussut kuin hikisesti normaalin alarajoille. Seuraamuksia tästä oikeestaan vaan yksi, tyhjäkäynti souteli, lämppäri työnsi edelleen jokseenkin lämmintä ts. ei tullut kylmä ajellessa. No, vaihdoin silti termarin siinä jäähdytysnesteiden kanssa samaan vaivaan ja kas, tyhjäkäynti normalisoitui ja lämppäri puhaltaa vielä entistäkin lämpösempää. Nyt siis tulee autossa jo kuuma 
 
Vanha termari noin päällepäin katsottuna ihan kuntoisa vaan kun ei.