Ka:n pyöränlaakeriongelma
Lähetetty: 27 Huhti 2008 22:24
Ei mennyt sitten ihan putkeen... Koitin elvyttää emännän ka:n käsijarrua ja purin vasemman puolen jarrurummun kun se puoli ei jarruttanut. Pelkkä puhdistus ei näköjään auttanut ja lisätuhoakin sain aikaan...
Ajeltiin kotiin päin äidin luota missä remontti tapahtui ja takaa alkoi kuulua kitinää. Ajoin heti sivuun ja totesin, että pyörän napa savuaa ja on hiton kuuma. Olin kiristänyt takanavan mutterin 240 NM momenttiin Haynesin englanninkielisen korjauskäsikirjan ohjeen mukaan. Kuuluuko se tosiaan kiristään niin kireälle? Mutterin takana on kartion mallinen neulalaakeri ja se oli mennyt ihan muusiksi.
voiko olla, että napamutterin kiristäminen meni niin pieleen, että se aiheutti laakeririkon vai voiko olla, että laakeri ei esim. asettenut kunnolla kohdilleen?
Huomenna täytyy hakea uusi laakeri. Auto on erään kahvilan pihalla ja laakeri pitää saada siinä vaihdettua... Hajonneen neulalaakerin saa helposti pois ja vaihdettua, mutta mitä veikkaatte, onko vaikeammin vaihdettavissa oleva sisempikin laakeri sökönä, vai uskaltaako sillä ajaa noin 100 km kotiin?
Ajeltiin kotiin päin äidin luota missä remontti tapahtui ja takaa alkoi kuulua kitinää. Ajoin heti sivuun ja totesin, että pyörän napa savuaa ja on hiton kuuma. Olin kiristänyt takanavan mutterin 240 NM momenttiin Haynesin englanninkielisen korjauskäsikirjan ohjeen mukaan. Kuuluuko se tosiaan kiristään niin kireälle? Mutterin takana on kartion mallinen neulalaakeri ja se oli mennyt ihan muusiksi.
voiko olla, että napamutterin kiristäminen meni niin pieleen, että se aiheutti laakeririkon vai voiko olla, että laakeri ei esim. asettenut kunnolla kohdilleen?
Huomenna täytyy hakea uusi laakeri. Auto on erään kahvilan pihalla ja laakeri pitää saada siinä vaihdettua... Hajonneen neulalaakerin saa helposti pois ja vaihdettua, mutta mitä veikkaatte, onko vaikeammin vaihdettavissa oleva sisempikin laakeri sökönä, vai uskaltaako sillä ajaa noin 100 km kotiin?