No niin, nyt se vasta myrkyn lykkäs...
Nyt on jarrulevyt, palat ja satulat vaihdettu taakse, sekä jumissa olevat käsijarruvaijerit irroitettu satuloista eli käsijarru ei aiheuta laahausta. Kaikki liukutapit ja jarrupalojen kiinnityskohdat on putsattu ja rasvattu. Silti jarrut laahaa niin että levyt on kuumana.
Mistä sitten seuraavaksi lähtisi vikaa hakemaan? Mahtaisiko jarrupalojen reunan viistäminen auttaa, jos pyörivä levy vetää jarrupaloja itseensä kiinni? Jos tästäkään ei apua, sitten looppuu mielikuvitus.
Mondeo mk3 takajarruongelma
Mondeo mk3 takajarruongelma
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...
Re: Mondeo mk3 takajarruongelma
Mulla Mondeo 2001 Hatchback ja iiiihan sama vika ja toimenpiteet; irroitin myös käsijarruvaijerin (uusitun) vihoissani takaa, jos vaikka siinä, mutta silti noin ½ tunnin ajon jälkeen alkaa vikinä.
Jarrusylinterin stefat myös uusittu.
Hermostuttaa...voiko olla levyjen/palojen paksuustoleranssissa vikkaa, ovat tarvikeliikkeen osia.
Jarrusylinterin stefat myös uusittu.
Hermostuttaa...voiko olla levyjen/palojen paksuustoleranssissa vikkaa, ovat tarvikeliikkeen osia.
Re: Mondeo mk3 takajarruongelma
Itsellä alkoi satulat pelata kun otin satulan irti ja laitoin sopivan kokoisen puukapulan männän ja satulan vastakappaleen väliin. sitten jarrupolkimella varovasti pumppaamalla mäntää ulos. Satula säätää jokaisella painalluksella itseään. Puukapulan täytyy olla sitten hieman leveämpi kuin männän maksimiulostulo, ettei vahingossakaan pullauta mäntää pihalle, siitä tulee sotkua ja lisää töitä.
Tein molemmille puolille noin 10 kertaa tämän, eli mäntä pumpaten puukapulaa vasten ja sitten säätö takaisin nollaan.
Toisin sanoen vikana oli tarvikesatuloiden tiukkuus, vaikka silmämääräisesti mäntä palautti, jäi jarru kuitenkin jonkin verran päällä. Nyt kun mäntää on liikuteltu edestakaisin useita kertoja, alkoi palautus toimia paremmin. Lisäksi liikennevaloissa pumppailen voimakkaasti jarrua, jolloin takajarrut saavat liikettä.
Kokeileppa nyt aluksi tuota, jos kerran olet satuloihin uusinut stefoja. Itellä on tehdaskorjatut satulat takana oli aluksi tosiaan niin tiukat ja muutaman kirosanan sai päästellä kun jarrurempan oli tehnyt. Koskaan ennen ei ole moista ongelmaa uusien/korjattujen satuloiden kanssa ollut. Tähän saakka on satulanvaihdot sujuneet tyyliin vanha pois, uusi kiinni ja ilmaus, nyt sitten ei...
Tein molemmille puolille noin 10 kertaa tämän, eli mäntä pumpaten puukapulaa vasten ja sitten säätö takaisin nollaan.
Toisin sanoen vikana oli tarvikesatuloiden tiukkuus, vaikka silmämääräisesti mäntä palautti, jäi jarru kuitenkin jonkin verran päällä. Nyt kun mäntää on liikuteltu edestakaisin useita kertoja, alkoi palautus toimia paremmin. Lisäksi liikennevaloissa pumppailen voimakkaasti jarrua, jolloin takajarrut saavat liikettä.
Kokeileppa nyt aluksi tuota, jos kerran olet satuloihin uusinut stefoja. Itellä on tehdaskorjatut satulat takana oli aluksi tosiaan niin tiukat ja muutaman kirosanan sai päästellä kun jarrurempan oli tehnyt. Koskaan ennen ei ole moista ongelmaa uusien/korjattujen satuloiden kanssa ollut. Tähän saakka on satulanvaihdot sujuneet tyyliin vanha pois, uusi kiinni ja ilmaus, nyt sitten ei...
Perheestä löytyy Voorti ja Ooppeli, hyvin menee...