zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
Eli seuraava ongelma on - 92 zetec escortissa: Pitemmän moottorijarrutuksen jälkeen esim. moottoritieltä ulos ajettaessa ei meinaa kierrokset nousta. Ongelman huomaa varsinkin jos on jäänyt vaikka heti punasiin paikalleen hetkeksi. Kaasua painaa, mutta mitään ei meinaa tapahtua, jonka jälkeen kaasu ottaa yhtäkkiä "kiinni" ja auto nyppäsee eteenpäin. Tuon jälkeen ja joskus muulloinkin on myös pientä nykimistä havaittavissa. Uudet tulpat ja johdot on, ruiskusuuttimien tiivisteet tarkastettu, ilmamäärämittari putsattu eikä ole imuvuotokaan. Voiko tämä olla se EGR-vaiva mikä näissä vissiin usein on? Selkeesti tuntuisi liittyvän moottorijarrutukseen. Hyvin kulkee muuten!
Re: zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen(?) jälkeen
Lisään vielä, että vaiva ei välttämättä suoraan liitykkään moottorijarrutukseen. Kokeilin vetää kaikki jarrutukset kytkin pohjassa ja vieläkin nyppii välillä. Jatkan vielä testailua. Toi on ikävä kun välillä ei meinaa päästä kunnolla liikkeelle ja sitten kun lähtee niin lähtee niin maan perhanasti! Onko kellään mitään hajua tästä? Voiko toi olla joku bensan seoshomma? Mitäs muuten ruiskumoottorissa tapahtuu kun on moottorijarrutus? Bensansyöttö katkeaa ja mitä muuta?
Re: zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
tps sökönä
...

Re: zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
Tjaa, siis tuo TPS on kaasunasennon tunnistin? Liekö kallis osa ja onko helppo vaihtaa?
-
- Viestit: 3129
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45
Re: zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
Tuon voi tarkistaa vastusmittarilla!pekkak kirjoitti:Tjaa, siis tuo TPS on kaasunasennon tunnistin? Liekö kallis osa ja onko helppo vaihtaa?
Epäilen ohivirtausvenaa (tyhjäkäyntisolenoidia, tyhjäkäyntimoottoria, tyhjäkäyntisäädintä....... siis monta nimeä!)! 8)
Re: zetec escort ei kiihdy moottorijarrutuksen jälkeen
Voiko se olla tuo, kun tyhjäkäynti on aivan normaali? Lisään vielä, että tuo nyppäys/nyppiminen ei tapahdu aina vaan "randomilla". Tuntuu, että parhaiten sen saa esiin moottoritieajon jälkeen, kun on lyhyt ramppi jarrutella. Teen silloin moottorijarrutuksen kolmosvaihteella. Sen jälkeen alavääntö on kateissa tahi nytkyttää joskus. Kyllä tolla ajeloo, mut..Monteonisti kirjoitti: Tuon voi tarkistaa vastusmittarilla!
Epäilen ohivirtausvenaa (tyhjäkäyntisolenoidia, tyhjäkäyntimoottoria, tyhjäkäyntisäädintä....... siis monta nimeä!)! 8)
