Sivu 1/1
2,0l OHC ja peltipakosarja
Lähetetty: 01 Heinä 2005 17:03
Kirjoittaja Jermu
Elikkä laitoin sierraan missä on 2,0l OHC kone, niin peltipakosarjan. Ongelmana on se, kun painaa kaasun pohjaan niin kaasari? alkaa paukkumaan ja kierrokset vaeltamaan. Pitääkö suuttimia alkaa vaihtamaan isommaks vai mitä pitää tehdä, jotta toimii taas kunnolla? Tyhjänkäyntiä käy hyvin ja toimii myös keskikierroksilla hyvin, muttei täyskaasulla.
Sierran vuosmalli on 86 elikkä korimalli on mk1.
Lähetetty: 01 Heinä 2005 21:54
Kirjoittaja HELLbound
no sen minä voin kyllä antaa vinkiksi, että toi sun ongelma tuskin johtuu tosta sarjasta.....mulla ja kaverilla ei kyllä ollut mitään ongelmia kun joskus aikanaan ruuvattiin 2.0 ohc koneisiin sarjat kiinni...!!! tuntuu ennemminkin joltain tukokselta kaasarissa....
Lähetetty: 01 Heinä 2005 21:57
Kirjoittaja janzamar
niinpä..vaikka on käyttäny ilman pakosarjaa,niin ei se käynti ole miksikään muuttunut..jotain muuta tuon täytyy olla.
Lähetetty: 01 Heinä 2005 22:00
Kirjoittaja Jermu
Auto alkoi temppuilemaan heti sen jälkeen ku vaihdoin peltipakosarjan.
Edit: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on? Tuleeko paljon tehoa? Ainakin kiertää enemmän kuin tavallisella valurauta sarjalla.
Lähetetty: 01 Heinä 2005 22:03
Kirjoittaja lalli69
Jermu kirjoitti:
Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on?
Äänet paranee (tai ainakin muuttuu)
Ehkä vähän vääntää paremmin....
Voi sillä pari kaakkiakin saada lisää.
...miksi sellaisen vaihdoit jos et tiedä sen hyötyä?
...kun isoilla pojillakin on... vai?

Lähetetty: 01 Heinä 2005 22:28
Kirjoittaja janzamar
äänethän tietysti kuuluu läpi paremmin kun on ohuemmat seinämät..
yleensä kai se menee niin että kaasarissa paukkuu,niin aikasella ja putkessa paukkuu niin myöhäsellä.
Lähetetty: 02 Heinä 2005 01:07
Kirjoittaja Jermu
lalli69 kirjoitti:
Äänet paranee (tai ainakin muuttuu)
Ehkä vähän vääntää paremmin....
Voi sillä pari kaakkiakin saada lisää.
...miksi sellaisen vaihdoit jos et tiedä sen hyötyä?
...kun isoilla pojillakin on... vai?

Auto ei ole mun enkä ostanut sitä peltipakosarjaa. Asensin sen vaan

Lähetetty: 02 Heinä 2005 11:59
Kirjoittaja Laze
Vääntöähän siitä ainakin tulee...

8)
Lähetetty: 02 Heinä 2005 15:24
Kirjoittaja ft79
eipä tolla pelkällä sarjalla hirveesti taida saada...
jotain nimellistä tehon lisäystä lähinnä...
jos lisätään vapaampi putkisto ja esim tuplat
sekä kansityöt ja kireempi nokka
niin sitte...

Lähetetty: 02 Heinä 2005 18:10
Kirjoittaja s.o.h.c
Jermu kirjoitti:
Edit: Mitäs hyötyä tosta peltipakosarjasta on? Tuleeko paljon tehoa? Ainakin kiertää enemmän kuin tavallisella valurauta sarjalla.
Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.
Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.
Lähetetty: 02 Heinä 2005 19:40
Kirjoittaja Jermu
Kaipa siel koneessa joku tukos oli. Nyt taas toimii melko normaalisti kun anto kenkää kunnolla.
Lähetetty: 02 Heinä 2005 21:03
Kirjoittaja ft79
s.o.h.c kirjoitti:
Vaikuttaa vääntöön jonkun verran ja kierroksiin. Taunuksen valusarjan ja marteliuksen peltisarjan välillä oli kyllä melkoinen ero kierroksilla. Valusarjalla veto hyytyi käytännössä n. 4000rpm:n jälkeen kun peltisarjalla kone veti vielä hienosti menemään.
Sierrassa saattaa olla vähän parempi valusarja kuin tanarissa, mutta joka tapauksessa se valusarja kyllä kuristaa ihan kiitettävästi.
kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri"..
vaikka kyllähän vois paikkansa pitää jos sitä on "vähä työstetty"...

Lähetetty: 02 Heinä 2005 22:18
Kirjoittaja Monteonisti
Suurin vääntö tulee siinä kun vääntää vanhan irti ja uuden tilalle?

Lähetetty: 03 Heinä 2005 10:11
Kirjoittaja ft79
Lähetetty: 03 Heinä 2005 10:54
Kirjoittaja s.o.h.c
ft79 kirjoitti:
kuullu joskus että sierran sarja riittäis muka
200hv asti... mutta tiiä sitte... kun oli vähä tyyliin "yks kaveri"..
Minä haluan nähdä sen sierran josta otetaan vaparina 200hv ja vielä valurautasarjalla

Lähetetty: 03 Heinä 2005 11:58
Kirjoittaja TaunusTomi
ittellä peltisarjan laiton jälkeen alkoi kierroksia löytymään..vanhalla valusarjalla"sierran" alkoi jotenkin puutumaan kun oli kierrokset "tapissa"..
Lähetetty: 03 Heinä 2005 21:25
Kirjoittaja ZyaS
s.o.h.c kirjoitti:
Minä haluan nähdä sen sierran josta otetaan vaparina 200hv ja vielä valurautasarjalla

nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin

Lähetetty: 03 Heinä 2005 21:32
Kirjoittaja Monteonisti
Vääntö ja hevoset on kyllä vähän eri asia!

Lähetetty: 03 Heinä 2005 22:27
Kirjoittaja p3
ZyaS kirjoitti:
nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin

150hv on mitattu 2-reikäsellä valusarjalla.
Lähetetty: 04 Heinä 2005 16:32
Kirjoittaja ft79
p3 kirjoitti:
150hv on mitattu 2-reikäsellä valusarjalla.
kuulostaa paljon järkevämmältä...

niin ja se oli kaiketi että virtaukset riittää....
Lähetetty: 04 Heinä 2005 16:50
Kirjoittaja s.o.h.c
ZyaS kirjoitti:
nus* nus* ei kukaan oo sanonu että vaparina, on muitakin tapoja ahtaa kun pakokaasuahdin

no joo miksei se vakio sarjakin virtaa jos ahdetaan konetta jollain 10bar:n painella. sillohan se on sama vaikka siellä olis pakosarjana kukkaruukku

Lähetetty: 04 Heinä 2005 17:18
Kirjoittaja turbiiniriesa
kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua(kunnollinen pakosarja myös auttaa turboa heräämään nopeammin).
vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.
joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön

Lähetetty: 04 Heinä 2005 17:22
Kirjoittaja ft79
turbiiniriesa kirjoitti:kyllä pakosarjalla turbokäytössäkin merkitystä on,mutta enemmänkin sillai ettei se ahdista pakokaasujen kulkua.
vaparissa oikeanlaisella pakosarjalla(peltisarja)saadaan lisättyä täyttöä eli tehoa lisää,mutta ei se montaa kaakkia pelkkä sarja tee.
niinku aiemmin mainittu tarvii isompia tehoja haettaessa kantta avartaa(imu-ja pakokanavia) ja puristuksia nostaa,jyrkempi nokkakeppi ja avarampi putkisto,jonka jälkeen tarviikin jo saada soppaa lisää eli esim.tuplakaasarit ni sen jälkeen jo pitäs laulaa.
ja taas kasvaa nälkä syödessä ni isonnetaan ne venttiilitkin.
joo ja lopuksi laitetaan se pakokaasuahdin,kunhan kone on ensin muutettu sopivanlaiseksi siihen käyttöön

niin ja lopuks rikotaan se n.1000km ajettu kone
ihan totaalisesti....myydään auto pois... jonkun ajan kuluttua
tulee uus auto.. tarvitaan lisä tehoo... ja oravan pyörä jatkaa
kulkuaan...

Lähetetty: 04 Heinä 2005 17:49
Kirjoittaja turbiiniriesa
elämä on laiffia,virityksessä piilee aina konerikonkin mahdiollisuus,mut aina välillä on onnenkusi puntissa,jos sattuu viritys laskeen tehoja alle 25% 8)
