Sivu 1/1

porattu ohc 1.6-->2.0

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:15
Kirjoittaja transitman
mulle tyrkytettäis tällasta konetta joka on alunperin 1.6 ja porattu sitten 2.0 onko kestossa mitään eroa tai ylipäätään mitään haittoja jos kone on noin tehty 2.0

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:18
Kirjoittaja janzamar
sama lohko kai se on..oliko se porauksella vai iskunpituudella sitten tehty se ero alunperin,saattaa olla ehkä herkempi lämpenemään jos on ohkasemmat seinämät,mutta ei kai siinä sen kummempaa..

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:20
Kirjoittaja VesQ
Eikös 1.6 lohko ole erinäköinen kuin 2litusen , siisi siitä sylinterien kohdalta eli 1.6 näkyy selvästi sylinterin muodot kun taas 2 litranen on tasainen

Vai oliko se vaan kansissa :?

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:22
Kirjoittaja janzamar
niin joo..ainakin jakohihnan suoja on korkeampi 2-litrasessa..
voi niissä eroa ollakin..

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:27
Kirjoittaja asn
MUTUa: Mutta oliko se 1,6 lohko matalampi. Sylinterien seinämäpaksuuksista ei kyllä ole mitään varmaa tietoa.

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:34
Kirjoittaja country sedan
16 lohko on matalampi, 165 saman korkuinen kuin 2 litranen.

Lähetetty: 30 Kesä 2005 22:36
Kirjoittaja transitman
Nii ja sit siihen on istutettu 2.0 kansi, kyllähän se puheiden mukaan käytössä on ollut mut mites jos se lohko on matalampi onka ongelmia kenties jakohihnan kanssa? vai käyköhän siihen sit 1.6 hihna ja käykö 1.6 kampiakseliin samat vauhtipyörät ku 2.0.
Pitää nyt kysellä ku ois kovasti tarvetta uudelle koneelle transittiin ja toi olis nyt halval, eikä haluis ihan pommii hommata :wink:

Lähetetty: 01 Heinä 2005 12:34
Kirjoittaja lalli69
Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi

Lähetetty: 01 Heinä 2005 13:59
Kirjoittaja voicecoil
meinaatko että ihan 1.6 kammella vai 2.0 kammella?en sillä että rakentasin tollasen lohkon mut on hyvä tuntea eri variaatioita.

Lähetetty: 01 Heinä 2005 16:20
Kirjoittaja country sedan
lalli69 kirjoitti:Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
Millähän veiveillä/männillä kyseinen homma onnistuu 16 lohkoon?
Poraus 2 tonnisen männille kuulostaa vielä uskottavalta, siinähän ei reiän halkaisija kasva kuin n.4mm mutta jos iskua jatkaa 11mm eli mäntä tulee sen 5.5mm ylemmäs tarvii jotain muuttaa.
Kohta varmaan joku kehuu putkittaneensa 16 lohkon 98mm männille...

Lähetetty: 01 Heinä 2005 17:29
Kirjoittaja Bootsi
lalli69 kirjoitti:Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
Aika reilusti pitää kairata jos ei iskua muuteta pidemmäksi? :?
(voi olla silti mahdollista :roll: )

...prk, puusilmä! siinähän se lukee 9mm. ..eli aika paljon.

Lähetetty: 01 Heinä 2005 18:33
Kirjoittaja lalli69
Vähän kirjoitus asussa vikaa... :oops:
Siis sen tanari lohkon saa porattua 2,0 männille....

Lähetetty: 02 Heinä 2005 12:26
Kirjoittaja transitman
lalli69 kirjoitti:Vähän kirjoitus asussa vikaa... :oops:
Siis sen tanari lohkon saa porattua 2,0 männille....
Niin eli siitä ei tule 2.0 vaikkakin 2.0 männät siellä olis, jos kerta isku on lyhyempi?? :wink:

Lähetetty: 02 Heinä 2005 12:39
Kirjoittaja janzamar
koittaa spruutalla laittaa 5 desiä bensaa palotilaan,jos mahtuu niin
on kaksilitranen,jos ei niin on alle sen.
mutta älä heti starttaa :lol: vai millähän se kannattais mitata..?
kuka on tehnyt?

Lähetetty: 02 Heinä 2005 15:22
Kirjoittaja ft79
onko tuon koon niin väliä...
kyllä mulle ainakin riittää jos vaan koneessa
on paukkua tarpeeks.. :D :D

Lähetetty: 02 Heinä 2005 23:20
Kirjoittaja Eemeli
transitman kirjoitti: Niin eli siitä ei tule 2.0 vaikkakin 2.0 männät siellä olis, jos kerta isku on lyhyempi?? :wink:
Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0 :lol: :lol:

Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0

Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla. :wink:

Lähetetty: 02 Heinä 2005 23:30
Kirjoittaja lalli69
Eemeli kirjoitti: Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0 :lol: :lol:

Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0

Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla. :wink:
Vaan kun ei ole, että lolloti lollit vain itselles :wink:
1,6:ssa poraus 87.67mm ja 2,0:ssa 90.82mm

Edit: ja vielä vähän faktaa oohooceen porauksista ja iskun pituuksista...

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm

Lähetetty: 03 Heinä 2005 00:22
Kirjoittaja WSE
Jos vanhan 1,6 koneen poraa siten että siihen sopii nuo kaksilitraisen männät tulee tilavuudeksi tuolla 66mm:n iskulla 1710 cm3.