porattu ohc 1.6-->2.0

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

porattu ohc 1.6-->2.0

Viesti Kirjoittaja transitman »

mulle tyrkytettäis tällasta konetta joka on alunperin 1.6 ja porattu sitten 2.0 onko kestossa mitään eroa tai ylipäätään mitään haittoja jos kone on noin tehty 2.0
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

sama lohko kai se on..oliko se porauksella vai iskunpituudella sitten tehty se ero alunperin,saattaa olla ehkä herkempi lämpenemään jos on ohkasemmat seinämät,mutta ei kai siinä sen kummempaa..
ei sieltä mitään junia t...
VesQ
Viestit: 1627
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:23
Paikkakunta: Hollola

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Eikös 1.6 lohko ole erinäköinen kuin 2litusen , siisi siitä sylinterien kohdalta eli 1.6 näkyy selvästi sylinterin muodot kun taas 2 litranen on tasainen

Vai oliko se vaan kansissa :?
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

niin joo..ainakin jakohihnan suoja on korkeampi 2-litrasessa..
voi niissä eroa ollakin..
ei sieltä mitään junia t...
asn
Viestit: 34
Liittynyt: 21 Maalis 2005 00:03
Paikkakunta: Kesälahti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja asn »

MUTUa: Mutta oliko se 1,6 lohko matalampi. Sylinterien seinämäpaksuuksista ei kyllä ole mitään varmaa tietoa.
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

16 lohko on matalampi, 165 saman korkuinen kuin 2 litranen.
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

Nii ja sit siihen on istutettu 2.0 kansi, kyllähän se puheiden mukaan käytössä on ollut mut mites jos se lohko on matalampi onka ongelmia kenties jakohihnan kanssa? vai käyköhän siihen sit 1.6 hihna ja käykö 1.6 kampiakseliin samat vauhtipyörät ku 2.0.
Pitää nyt kysellä ku ois kovasti tarvetta uudelle koneelle transittiin ja toi olis nyt halval, eikä haluis ihan pommii hommata :wink:
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
voicecoil
Viestit: 306
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:40
Paikkakunta: pieksämäki
Viesti:

Viesti Kirjoittaja voicecoil »

meinaatko että ihan 1.6 kammella vai 2.0 kammella?en sillä että rakentasin tollasen lohkon mut on hyvä tuntea eri variaatioita.
irc voicecoil
country sedan
Viestit: 692
Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
Paikkakunta: Kausala

Viesti Kirjoittaja country sedan »

lalli69 kirjoitti:Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
Millähän veiveillä/männillä kyseinen homma onnistuu 16 lohkoon?
Poraus 2 tonnisen männille kuulostaa vielä uskottavalta, siinähän ei reiän halkaisija kasva kuin n.4mm mutta jos iskua jatkaa 11mm eli mäntä tulee sen 5.5mm ylemmäs tarvii jotain muuttaa.
Kohta varmaan joku kehuu putkittaneensa 16 lohkon 98mm männille...
Bootsi
Viestit: 1084
Liittynyt: 25 Helmi 2005 14:01
Paikkakunta: ArcticCircle

Viesti Kirjoittaja Bootsi »

lalli69 kirjoitti:Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
Aika reilusti pitää kairata jos ei iskua muuteta pidemmäksi? :?
(voi olla silti mahdollista :roll: )

...prk, puusilmä! siinähän se lukee 9mm. ..eli aika paljon.
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Vähän kirjoitus asussa vikaa... :oops:
Siis sen tanari lohkon saa porattua 2,0 männille....
transitman
Viestit: 153
Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
Paikkakunta: Kouvola/Savisto

Viesti Kirjoittaja transitman »

lalli69 kirjoitti:Vähän kirjoitus asussa vikaa... :oops:
Siis sen tanari lohkon saa porattua 2,0 männille....
Niin eli siitä ei tule 2.0 vaikkakin 2.0 männät siellä olis, jos kerta isku on lyhyempi?? :wink:
janzamar
Viestit: 2668
Liittynyt: 07 Helmi 2005 14:26
Paikkakunta: porvoo

Viesti Kirjoittaja janzamar »

koittaa spruutalla laittaa 5 desiä bensaa palotilaan,jos mahtuu niin
on kaksilitranen,jos ei niin on alle sen.
mutta älä heti starttaa :lol: vai millähän se kannattais mitata..?
kuka on tehnyt?
ei sieltä mitään junia t...
ft79
Viestit: 489
Liittynyt: 30 Touko 2005 18:18
Paikkakunta: urjala

Viesti Kirjoittaja ft79 »

onko tuon koon niin väliä...
kyllä mulle ainakin riittää jos vaan koneessa
on paukkua tarpeeks.. :D :D
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Eemeli
Viestit: 297
Liittynyt: 08 Helmi 2005 20:03
Paikkakunta: Simo

Viesti Kirjoittaja Eemeli »

transitman kirjoitti: Niin eli siitä ei tule 2.0 vaikkakin 2.0 männät siellä olis, jos kerta isku on lyhyempi?? :wink:
Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0 :lol: :lol:

Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0

Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla. :wink:
Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Eemeli kirjoitti: Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0 :lol: :lol:

Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0

Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla. :wink:
Vaan kun ei ole, että lolloti lollit vain itselles :wink:
1,6:ssa poraus 87.67mm ja 2,0:ssa 90.82mm

Edit: ja vielä vähän faktaa oohooceen porauksista ja iskun pituuksista...

1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

Jos vanhan 1,6 koneen poraa siten että siihen sopii nuo kaksilitraisen männät tulee tilavuudeksi tuolla 66mm:n iskulla 1710 cm3.
Vastaa Viestiin