porattu ohc 1.6-->2.0
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
porattu ohc 1.6-->2.0
mulle tyrkytettäis tällasta konetta joka on alunperin 1.6 ja porattu sitten 2.0 onko kestossa mitään eroa tai ylipäätään mitään haittoja jos kone on noin tehty 2.0
-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Nii ja sit siihen on istutettu 2.0 kansi, kyllähän se puheiden mukaan käytössä on ollut mut mites jos se lohko on matalampi onka ongelmia kenties jakohihnan kanssa? vai käyköhän siihen sit 1.6 hihna ja käykö 1.6 kampiakseliin samat vauhtipyörät ku 2.0.
Pitää nyt kysellä ku ois kovasti tarvetta uudelle koneelle transittiin ja toi olis nyt halval, eikä haluis ihan pommii hommata
Pitää nyt kysellä ku ois kovasti tarvetta uudelle koneelle transittiin ja toi olis nyt halval, eikä haluis ihan pommii hommata

-
- Viestit: 692
- Liittynyt: 07 Helmi 2005 08:52
- Paikkakunta: Kausala
Millähän veiveillä/männillä kyseinen homma onnistuu 16 lohkoon?lalli69 kirjoitti:Vanhasta "taunuksen" 1,6:sta saa tehtyä 2,0
E-Maxin sylintereissä ei ole varaa porata tarvittavaa 9mm suuremmaksi
Poraus 2 tonnisen männille kuulostaa vielä uskottavalta, siinähän ei reiän halkaisija kasva kuin n.4mm mutta jos iskua jatkaa 11mm eli mäntä tulee sen 5.5mm ylemmäs tarvii jotain muuttaa.
Kohta varmaan joku kehuu putkittaneensa 16 lohkon 98mm männille...
-
- Viestit: 153
- Liittynyt: 06 Helmi 2005 17:36
- Paikkakunta: Kouvola/Savisto
Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0transitman kirjoitti: Niin eli siitä ei tule 2.0 vaikkakin 2.0 männät siellä olis, jos kerta isku on lyhyempi??


Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0
Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla.

Sierra 2.0i STW -88
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Sierra 2.0IS/Cosworth -87/90
Sierra 2.0 3d -85 (Purettu.)
Escort MK2 2.0 TiC -leikkikalu -> http://personal.inet.fi/cool/tope/esco38.JPG
Vaan kun ei ole, että lolloti lollit vain itsellesEemeli kirjoitti: Niin... miten siitä voi tulla 2.0 kun siinä lyhyt iskusessa 1.6 on jo muutenkin valmiiksi samat männät(halkaisija) kuin 2.0![]()
![]()
Siis sen 165 lohkon saa 2.0:ksi ainakin kun putkittaa uusiksi. Hyvä tehdä pikku vilppiä muutoksissa... lohkon kylessä 165(kuten myös papereissa) ja silti on 2.0
Sitä ollaan tässä kaverin kanssa mietitty että mitähän katsastus setä tuumais kun 165 lohkoon putkittaa 95mm männät ja hommaa englannista sen pitkäiskuisen(olikohan 89mm) kampuran. Niillä pitäis tulla tilavuudeksi aika justiin 2.5l. Sitten kun tuuppaa viel ahtimen kylkeen, ja kone tietenkin johonkin mk2 ekkeriin tms. `Pikku` kusetuksella saattas saada muutoskatsastettua 1.6ohc tic:ksi RS2000 papereilla.

1,6:ssa poraus 87.67mm ja 2,0:ssa 90.82mm
Edit: ja vielä vähän faktaa oohooceen porauksista ja iskun pituuksista...
1.3........................79.02mm x 66mm
1.6........................87.67mm x 66mm
1.6 E-max..............81.32mm x 76.95mm
1.8........................86.20mm x 76.95mm
2.0........................90.82mm x 76.95mm