Sivu 1/1

Sierran kytkinvaijeri

Lähetetty: 29 Kesä 2005 23:49
Kirjoittaja jype
Syökö muittenkin sierrat kytkinvaijereita?

Lähetetty: 30 Kesä 2005 01:18
Kirjoittaja lalli69
Mun entinen sierra söi vain bensaa, ja vähän öljyä...
Kuinka niin?
Ilmeisesti oma reiskasi syö?

Lähetetty: 30 Kesä 2005 12:53
Kirjoittaja cossu2
Tarvikevaijerit kestää yleensä noin 1vk-kk
Kun vertaa niitä orkkiksiin, niin paksuudessakin on varmaan 3mm eroa :shock:
Ostat orginaalin vaijerin, niin menee auton lopun iän :wink:

Lähetetty: 30 Kesä 2005 17:13
Kirjoittaja Jaakko85
mulla meni muutamat vaijerit sillon aluksi mutta sittekun tajusin rasvata sen vaijerin hyvin niin nyt on kestänyt jo ½vuotta.

paljonko on origiaali vaijerin hinta ?

Lähetetty: 01 Heinä 2005 00:06
Kirjoittaja jype
Tarvike vaijerit menee hetkessä vaikka rasvaa ne kunnola, viimeinen katkesi mökkireissulla mutta onneksi kaveri asui lähistöllä jolla oli wanha 4-lovinen sierra rauniolla jossa ilmeisesti originaali vaijeri, ainakin on kestänyt jo puolivuotta vaikka tein "väliaikaisen" patentin koska se ei ihan sopiva ollut tuon 5 lovisen kanssa...

Lähetetty: 01 Heinä 2005 01:06
Kirjoittaja VesQ
Juu on tullut huomattua että nuo "väliaikaiset" patentit yleensä muuttuvat pitkäaikaisiksi patenteiksi eli ovat siellä vähintään niin kauan kun laukeaa uudestaan ja taas tehdään ihan vaan "tilapäis" patentti :lol:

Lähetetty: 01 Heinä 2005 16:55
Kirjoittaja Henna
Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on. :evil: Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa. :wink:

Lähetetty: 01 Heinä 2005 17:21
Kirjoittaja Kessi
Henna kirjoitti:Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on. :evil: Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa. :wink:
Kytkimissä aikas pal eroa.. Itellä kolme Sierraa ollu(2.0iDOHC) ja kaikissa ollu erilainen kytkin tuntuma.. Johtuu varmaankin paineasetelman jäykkyydestä?? :?

Lähetetty: 01 Heinä 2005 18:36
Kirjoittaja TaunusTomi
ittellä kesti "tarvikevaijeri"tanarissa n.1000 km..

Kolaroitu??

Lähetetty: 02 Heinä 2005 18:33
Kirjoittaja faksipuhelin
Mulla alko menemään keula mällin jälkeen vaijereita... En tiiä miten vaikutti mutta ennen sitä kesti tod kauan...

Lähetetty: 07 Loka 2005 09:33
Kirjoittaja Reiska
Minulla katkesi kaasuvaijeri noin puoli vuotta sitten ja sen yhteydessä uusittiin myös kytkinvaijeri. Nyt sekin meni poikki. Ekan vaihdon jälkeen kytkin tuntuikin erilaiselta (laski aluksi lähes ilman painoa, lopussa jäykempi) ja nyt toisen vaihdon jälkeenkin aivan samalta.

kettu että pelottaa ajella, oli tosi kiva jäädä tuonne ruuhkan keskelle viimeksi. Milloinhan seuraavan kerran... Olisikohan originaalivaijeri ratkaisu ongelmaan?

Lähetetty: 07 Loka 2005 13:37
Kirjoittaja cossu2
Juu orginaali vaijeri vain paikalleen.
Sitten siinä asennuksessa voi myös tehdä virheen.
Eli vaijeri EI SAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA mennä liian jyrkälle mutkalle. Jos vaijerin kiertää siitä vasemman konekorvakkeen takaa, niin taittuu liian jyrkästi, eli aina sieltä korvakkeen edestä ympäri...

Lähetetty: 07 Loka 2005 13:43
Kirjoittaja DragoN1982
Itselläni katkesi mk1 sierrassa pari vaijeria (tarvike) muutaman kuukauden aikana sieltä polkimen päästä. Eli ilmeisesti hankaa siihen vaijerissa olevaan möykkyyn joka tulee tulipellistä läpi. Näin siis minulla...

Lähetetty: 07 Loka 2005 14:15
Kirjoittaja KajS
Tämä on Fiatjuttu, mutta pakko laittaa. Rupesi 80-luvun alkupuolella 128 Fiat "syömään" kytkinvaijereita. No syyhän oli tuo rasvausjuttu, Fiatissa kun se kierretangon vaijerinpuoleinen pää muodostaa kuulan, joka vastaa kytkinvivussa olevaan kuppiin. Olipa epäselvää.

Mutta juoni oli siinä, kun kaksi kertaa olin vaihtanut vaijerin ,ostin kolmannella kerralla kaksi vaijeria, joista varavaijerin laitoin auton hattuhyllyn alle piiloon. Vaijeri ei sitten enää katkennutkaan...psykologiaa.

Lähetetty: 07 Loka 2005 14:35
Kirjoittaja Reiska
Kiitokset vastauksista! Mistähän näitä originaaleja kannattaisi metsästää, lasketaanko esim. Motonetin merkkivaijerit originaaleihin?

Lähetetty: 07 Loka 2005 15:43
Kirjoittaja lalli69
Reiska kirjoitti:Kiitokset vastauksista! Mistähän näitä originaaleja kannattaisi metsästää, lasketaanko esim. Motonetin merkkivaijerit originaaleihin?
Sinisen ovaalin tiski vois olla hyvä paikka olla passissa.

Motonetistäkin voi saada motorcraftin vaijereita, mutta se kannattaa varmistaa soittamalla.

Lähetetty: 07 Loka 2005 15:53
Kirjoittaja janzamar
mikähän vika mun autoissa on kun ei oo koskaan katkennu kytkinvaijeri yhdestäkään,pari kaasuvaijeria on menny.
näköjään noita katkeaa aivan hitosti.. :shock:
kun muillakin foorumeilla on lukenu juttuja.

Lähetetty: 16 Loka 2005 22:49
Kirjoittaja Reiska
Nyt on reilu viikko ajeltu uudella vaijerilla ja kytkin tuntuu välillä hieman jäykältä. Yleensä sitä ei tarvitse painaa kuin hitusen alas päin ja vaihde sujahtaa päälle kevyesti ja ilman sorvausääniä. Joku kertoi että kyseessä saattaisi olla paineasetelman (tai jokin vastaava) rikkoontuminen kytkimestä. Voisikohan tämä olla syy, onko jollain kokemuksia vastaavasta?