Sierran kytkinvaijeri
Tarvike vaijerit menee hetkessä vaikka rasvaa ne kunnola, viimeinen katkesi mökkireissulla mutta onneksi kaveri asui lähistöllä jolla oli wanha 4-lovinen sierra rauniolla jossa ilmeisesti originaali vaijeri, ainakin on kestänyt jo puolivuotta vaikka tein "väliaikaisen" patentin koska se ei ihan sopiva ollut tuon 5 lovisen kanssa...
tuning sucks
Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on.
Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa. 


"Pelastakaa Sierrat Ry" =D
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Kytkimissä aikas pal eroa.. Itellä kolme Sierraa ollu(2.0iDOHC) ja kaikissa ollu erilainen kytkin tuntuma.. Johtuu varmaankin paineasetelman jäykkyydestä??Henna kirjoitti:Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on.Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa.

-
- Viestit: 31
- Liittynyt: 04 Helmi 2005 18:51
- Paikkakunta: Compton (pori)
- Viesti:
-
- Viestit: 7
- Liittynyt: 09 Huhti 2005 21:10
Kolaroitu??
Mulla alko menemään keula mällin jälkeen vaijereita... En tiiä miten vaikutti mutta ennen sitä kesti tod kauan...
Minulla katkesi kaasuvaijeri noin puoli vuotta sitten ja sen yhteydessä uusittiin myös kytkinvaijeri. Nyt sekin meni poikki. Ekan vaihdon jälkeen kytkin tuntuikin erilaiselta (laski aluksi lähes ilman painoa, lopussa jäykempi) ja nyt toisen vaihdon jälkeenkin aivan samalta.
kettu että pelottaa ajella, oli tosi kiva jäädä tuonne ruuhkan keskelle viimeksi. Milloinhan seuraavan kerran... Olisikohan originaalivaijeri ratkaisu ongelmaan?
kettu että pelottaa ajella, oli tosi kiva jäädä tuonne ruuhkan keskelle viimeksi. Milloinhan seuraavan kerran... Olisikohan originaalivaijeri ratkaisu ongelmaan?
-
- Viestit: 80
- Liittynyt: 21 Huhti 2005 21:36
- Paikkakunta: Kajaani
Tämä on Fiatjuttu, mutta pakko laittaa. Rupesi 80-luvun alkupuolella 128 Fiat "syömään" kytkinvaijereita. No syyhän oli tuo rasvausjuttu, Fiatissa kun se kierretangon vaijerinpuoleinen pää muodostaa kuulan, joka vastaa kytkinvivussa olevaan kuppiin. Olipa epäselvää.
Mutta juoni oli siinä, kun kaksi kertaa olin vaihtanut vaijerin ,ostin kolmannella kerralla kaksi vaijeria, joista varavaijerin laitoin auton hattuhyllyn alle piiloon. Vaijeri ei sitten enää katkennutkaan...psykologiaa.
Mutta juoni oli siinä, kun kaksi kertaa olin vaihtanut vaijerin ,ostin kolmannella kerralla kaksi vaijeria, joista varavaijerin laitoin auton hattuhyllyn alle piiloon. Vaijeri ei sitten enää katkennutkaan...psykologiaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
It's still rock and roll to me"
Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp
Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!
Ich bin ein Speedhunter
Sinisen ovaalin tiski vois olla hyvä paikka olla passissa.Reiska kirjoitti:Kiitokset vastauksista! Mistähän näitä originaaleja kannattaisi metsästää, lasketaanko esim. Motonetin merkkivaijerit originaaleihin?
Motonetistäkin voi saada motorcraftin vaijereita, mutta se kannattaa varmistaa soittamalla.
Nyt on reilu viikko ajeltu uudella vaijerilla ja kytkin tuntuu välillä hieman jäykältä. Yleensä sitä ei tarvitse painaa kuin hitusen alas päin ja vaihde sujahtaa päälle kevyesti ja ilman sorvausääniä. Joku kertoi että kyseessä saattaisi olla paineasetelman (tai jokin vastaava) rikkoontuminen kytkimestä. Voisikohan tämä olla syy, onko jollain kokemuksia vastaavasta?