Sierran kytkinvaijeri

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
jype

Sierran kytkinvaijeri

Viesti Kirjoittaja jype »

Syökö muittenkin sierrat kytkinvaijereita?
tuning sucks
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Mun entinen sierra söi vain bensaa, ja vähän öljyä...
Kuinka niin?
Ilmeisesti oma reiskasi syö?
cossu2

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Tarvikevaijerit kestää yleensä noin 1vk-kk
Kun vertaa niitä orkkiksiin, niin paksuudessakin on varmaan 3mm eroa :shock:
Ostat orginaalin vaijerin, niin menee auton lopun iän :wink:
Jaakko85

Viesti Kirjoittaja Jaakko85 »

mulla meni muutamat vaijerit sillon aluksi mutta sittekun tajusin rasvata sen vaijerin hyvin niin nyt on kestänyt jo ½vuotta.

paljonko on origiaali vaijerin hinta ?
jype

Viesti Kirjoittaja jype »

Tarvike vaijerit menee hetkessä vaikka rasvaa ne kunnola, viimeinen katkesi mökkireissulla mutta onneksi kaveri asui lähistöllä jolla oli wanha 4-lovinen sierra rauniolla jossa ilmeisesti originaali vaijeri, ainakin on kestänyt jo puolivuotta vaikka tein "väliaikaisen" patentin koska se ei ihan sopiva ollut tuon 5 lovisen kanssa...
tuning sucks
VesQ

Viesti Kirjoittaja VesQ »

Juu on tullut huomattua että nuo "väliaikaiset" patentit yleensä muuttuvat pitkäaikaisiksi patenteiksi eli ovat siellä vähintään niin kauan kun laukeaa uudestaan ja taas tehdään ihan vaan "tilapäis" patentti :lol:
Henna

Viesti Kirjoittaja Henna »

Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on. :evil: Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa. :wink:
"Pelastakaa Sierrat Ry" =D

*Tällä hetkellä vahvasti muun merkin parissa, ikuisuusprojekti(XR4i korinvaihto) edelleen olemassa vaan kuinka kauan...
Kessi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Henna kirjoitti:Joo tuttu juttu mullekin tuo. Ensimmäinen vaijeri kun poikki meni niin siitä se kierre sit lähtikii, neljän vuoden aikana ties kuinka monta kertaa vaihdettu. Enkä edes tiiä onko ollu tarvike vai ei kun aina eri paikasta ostettu ja yleensä korjaaja sen ostanut... Nyt on kyllä kestänyt jo tosi kauan mut eipä sillä kyl ole ajeltukaan kun seisonnassa koko ajan on. :evil: Mut onkos noi sierrojen kytkimet yleensä ihan h*vetin jäykkiä?? Mun omassa ainakin mut ite tietty siihen oon tottunu eikä häiritse, muut jos ajaa ni valittaa. :wink:
Kytkimissä aikas pal eroa.. Itellä kolme Sierraa ollu(2.0iDOHC) ja kaikissa ollu erilainen kytkin tuntuma.. Johtuu varmaankin paineasetelman jäykkyydestä?? :?
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
TaunusTomi
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TaunusTomi »

ittellä kesti "tarvikevaijeri"tanarissa n.1000 km..
jos laitteet hajoo,se on niiden heikkoutta...
Taunus 2,3v6 `73 g-rid`a
Taunus 2,0ohc `78
ex-Taunus 2,0v6 gxl `72
M-B 124 `93
faksipuhelin

Kolaroitu??

Viesti Kirjoittaja faksipuhelin »

Mulla alko menemään keula mällin jälkeen vaijereita... En tiiä miten vaikutti mutta ennen sitä kesti tod kauan...
Reiska

Viesti Kirjoittaja Reiska »

Minulla katkesi kaasuvaijeri noin puoli vuotta sitten ja sen yhteydessä uusittiin myös kytkinvaijeri. Nyt sekin meni poikki. Ekan vaihdon jälkeen kytkin tuntuikin erilaiselta (laski aluksi lähes ilman painoa, lopussa jäykempi) ja nyt toisen vaihdon jälkeenkin aivan samalta.

kettu että pelottaa ajella, oli tosi kiva jäädä tuonne ruuhkan keskelle viimeksi. Milloinhan seuraavan kerran... Olisikohan originaalivaijeri ratkaisu ongelmaan?
cossu2

Viesti Kirjoittaja cossu2 »

Juu orginaali vaijeri vain paikalleen.
Sitten siinä asennuksessa voi myös tehdä virheen.
Eli vaijeri EI SAA MISSÄÄN TAPAUKSESSA mennä liian jyrkälle mutkalle. Jos vaijerin kiertää siitä vasemman konekorvakkeen takaa, niin taittuu liian jyrkästi, eli aina sieltä korvakkeen edestä ympäri...
DragoN1982

Viesti Kirjoittaja DragoN1982 »

Itselläni katkesi mk1 sierrassa pari vaijeria (tarvike) muutaman kuukauden aikana sieltä polkimen päästä. Eli ilmeisesti hankaa siihen vaijerissa olevaan möykkyyn joka tulee tulipellistä läpi. Näin siis minulla...
Sierra 2.3i 16v
KajS

Viesti Kirjoittaja KajS »

Tämä on Fiatjuttu, mutta pakko laittaa. Rupesi 80-luvun alkupuolella 128 Fiat "syömään" kytkinvaijereita. No syyhän oli tuo rasvausjuttu, Fiatissa kun se kierretangon vaijerinpuoleinen pää muodostaa kuulan, joka vastaa kytkinvivussa olevaan kuppiin. Olipa epäselvää.

Mutta juoni oli siinä, kun kaksi kertaa olin vaihtanut vaijerin ,ostin kolmannella kerralla kaksi vaijeria, joista varavaijerin laitoin auton hattuhyllyn alle piiloon. Vaijeri ei sitten enää katkennutkaan...psykologiaa.
"Hot funk, cool punk, even if it's old junk
It's still rock and roll to me"

Autot:
Ford Mondeo Turnier '05 110cid/110hp
Dodge Ram Van B250 '86 225cid/???hp

Support Tommy Castro The Living Rhythm and Blues Legend!

Ich bin ein Speedhunter
Reiska

Kiitokset vastauksista! Mistähän näitä originaaleja kannattaisi metsästää, lasketaanko esim. Motonetin merkkivaijerit originaaleihin?
lalli69

Viesti Kirjoittaja lalli69 »

Reiska kirjoitti:Kiitokset vastauksista! Mistähän näitä originaaleja kannattaisi metsästää, lasketaanko esim. Motonetin merkkivaijerit originaaleihin?
Sinisen ovaalin tiski vois olla hyvä paikka olla passissa.

Motonetistäkin voi saada motorcraftin vaijereita, mutta se kannattaa varmistaa soittamalla.
janzamar

Viesti Kirjoittaja janzamar »

mikähän vika mun autoissa on kun ei oo koskaan katkennu kytkinvaijeri yhdestäkään,pari kaasuvaijeria on menny.
näköjään noita katkeaa aivan hitosti.. :shock:
kun muillakin foorumeilla on lukenu juttuja.
ei sieltä mitään junia t...
Reiska

Nyt on reilu viikko ajeltu uudella vaijerilla ja kytkin tuntuu välillä hieman jäykältä. Yleensä sitä ei tarvitse painaa kuin hitusen alas päin ja vaihde sujahtaa päälle kevyesti ja ilman sorvausääniä. Joku kertoi että kyseessä saattaisi olla paineasetelman (tai jokin vastaava) rikkoontuminen kytkimestä. Voisikohan tämä olla syy, onko jollain kokemuksia vastaavasta?
Vastaa Viestiin