TDCi moottoreiden erot
TDCi moottoreiden erot
Onkos tietoa mitkä näistä TDCi myllyistä ovat uutta PSA -yhteityötä ja mitkä ovat vanhaa Mazda kompuksen perua. S-MAX olisi kiikarissa ja miteityttää tuon 2 litrasen ja 1,8:n erot. Luulisin että tuo 125 heppanen 1,8 jaksaa viedä tuota ihanr riittävästi ja jopa pienemmällä kulutuksella kuin tuo 140 heppanen 2 litranen. Joskus vaan tuli loueskeltua noiden vanhempien dieselieden suutin yms. ongelmista, eikä huvittaisi semoista riesaa hankkia.
Re: TDCi moottoreiden erot
Itse itselleni vastaten. Selvittelin tuota ja tosiaan nämä uudet 2 litraset on PSA yhteistyömoottoreita ja niitä löytyy siis myös Sitikan Peugeotin ja Volvon pellin alta. Kone on 16 venttiilinen ja siitä on eri merkeillä vähän eri viriasteella olevia versioita, hiukkassuodattimella ja ilman. Tässä juuri hankitussa 2006 mallisessa S-MAX:ssa on 140 heppanen malli ilman hiukkassuodatinta. Mukavasti kuljettaa tällaista yli 1700 kiloista malmikasaa eikä ihan kauheasti vie menovettäkään. Keskikulutukseksi luvataan 6,4 l/100km, pääsiäisreissulla päästiin ajotietokoneen mukaan 80 km/h talvirajoitusteillä telineet ja sukset katolla 5 hengen kuormalla 5,1 litran keskikulutukseen. Osa matkasta meni vakkari päällä ja nopeus oli GPS:n mukaan fiksattu tuohon n. 80 km/h tienoille, eli mittarivirhe oli huomioitu. Jonkun verran vielä opetteluttaa tuo koneen julman väännön kanssa pelaaminen. Nurkka-ajossa tuohon eniten kiinnittää huomiota. Dieseli kun kuitenkin tahtoo käytntilämpöisena stumpata helposti jos kiekat laskee alle tonnin ja yli 1500 rpm tasolla se taas ampuu joskus vähän turhankin rajusti.
Re: TDCi moottoreiden erot
Älä huoli, siihen tottuu nopeasti - liian nopeasti ja lisää kaipaisi.mkahelin kirjoitti: Jonkun verran vielä opetteluttaa tuo koneen julman väännön kanssa pelaaminen.
