Ostin Sierran CVH -koneella. Muuten tuo toimii hienosti, mutta lämmintä moottoria käynnistettäessä kierrokset ovat aluksi korkealla. Arvioisin ilman kiekkamittaria lähemmäs 3000rpm. Laskevat muutaman sekunnin päästä normaalille tyhjäkäynnille. Myös vapaalla rullatessa tykkää pitää kierrokset korkealla ja laskee tyhjäkäynnille vasta kun auto on pysähtynyt.
En ole ennen omistanut ruiskufordia, joten hieman ihmetyttää tuollainen käytös. Osaisiko joku neuvoa?
CVH ryntäilee
Re: CVH ryntäilee
Vika löytyi. Luin sattumalta, että tuo EEC-IV -boksi pitää sopeuttaa joidenkin huoltotöiden jälkeen. Ilmeisesti edellinen omistaja ei tätä tiennyt ja varmaan sen takia auton möikin. 
Eli miinuskenkää akusta irti, annoin olla puolisen minuuttia. Kenkä kiinni, kolme minuuttia tyhjäkäyntiä perään, ja 2 minuuttia kierrokset n. 2500 rpm. Sitten kymmenisen minuuttia vaihtelevaa ajoa ja Sierra pelittää kuin unelma.

Eli miinuskenkää akusta irti, annoin olla puolisen minuuttia. Kenkä kiinni, kolme minuuttia tyhjäkäyntiä perään, ja 2 minuuttia kierrokset n. 2500 rpm. Sitten kymmenisen minuuttia vaihtelevaa ajoa ja Sierra pelittää kuin unelma.

Re: CVH ryntäilee
Tein omaan rässään tuon sopeutusajon ja tuntui auttavan hieman. Onko tuohon olemassa tarkempia ohjeita Fordilta, ja jos on, niin sen varmaan joku voisi laittaa Tiedotteeksi?jhiukka kirjoitti:Vika löytyi. Luin sattumalta, että tuo EEC-IV -boksi pitää sopeuttaa joidenkin huoltotöiden jälkeen. Ilmeisesti edellinen omistaja ei tätä tiennyt ja varmaan sen takia auton möikin.
Eli miinuskenkää akusta irti, annoin olla puolisen minuuttia. Kenkä kiinni, kolme minuuttia tyhjäkäyntiä perään, ja 2 minuuttia kierrokset n. 2500 rpm. Sitten kymmenisen minuuttia vaihtelevaa ajoa ja Sierra pelittää kuin unelma.