Sivu 1/1

st 220 takajarrut

Lähetetty: 15 Maalis 2008 17:53
Kirjoittaja st 220 3.0 v6
eli onko takajarrujen männät kierrettävä sisään kokonaan,ku vaihtaa palat ja levyt?onko molemmilla puolilla oikean kätinen kierre?mikä hyvä työkalu?edessä taidetaan vaan painaa männät sisään ja palat paikalleen?

Re: st 220 takajarrut

Lähetetty: 15 Maalis 2008 19:04
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
Takana pitää painaa ja kiertää yhtä aikaa, voortilla on siihen oma työkalu. Itse sain vanhalla vinkalla toisen puolen, toisella puolella joutui vähän kikkailemaan, kierre on väärän kätinen muistaakseni vasemmalla puolella. Ei saa kiertää missään tapauksessa kokonaan pohjaan niitä, vaan vain sen verran, että saa just ja just menemään satulan paloineen levyn päälle. Eli jos on vanha levy, niin tarvii ottaa se "olkapää" mikä on kulunut siihen levyyn vaikka rälläkällä pois. Nimittäin jos jättää vähänkin väljää, niin käsijarrukahva nousee ylös asti, eikä tapahdu mitään.
Muistaakseni mäntien kolojen piti vielä osoittaa johonkin tiettyyn suuntaan.. Olisko ollu klo 12?

Etupää sillain normaalisti painamalla pohjaan

Re: st 220 takajarrut

Lähetetty: 15 Maalis 2008 21:18
Kirjoittaja focst
Ja minkähän takia ei saa pyörittää pohjaan...? ei ole ainakaan vielä tullut ongelmia ja useat palat vaihdettu.. :lol:

Re: st 220 takajarrut

Lähetetty: 16 Maalis 2008 00:26
Kirjoittaja lare
Itselläni on tarkoitus rempata nämä St220 jarrut (levyt+palat) nyt keväällä, olen harkinnut EBC Ultimax Black-levyjä Greenstuff-paloilla. Halvin minkä äkkiseltään löysin oli http://www.brakes4u.co.uk josta suomeen postitettuna hintaa 361£. Ainakin omasta mielestä nuo alkuperäiset jarrut tuntuvat kovin löysiltä. Onko kellään kokemuksia tai suosituksia tähän?

Re: st 220 takajarrut

Lähetetty: 16 Maalis 2008 08:53
Kirjoittaja Sierra2.3-16v
focst kirjoitti:Ja minkähän takia ei saa pyörittää pohjaan...? ei ole ainakaan vielä tullut ongelmia ja useat palat vaihdettu.. :lol:
Näin sanoi eräs ford asentaja, käsijarru säädetään niin. Itseasiassa se neuvoi ottamaan levystä ja paloista paksuuden työntömitalla ja sen mukaan säätämään männän, mutta tein itse niin, että koitin koska satula menee paloineen juuri ja juuri paikalleen ja hyvä tuli, käsijarru ottaa heti ekan naksauksen jälkeen. Hyvä jos oot onnistunut tuolla tavalla, itse ainakin luotan sellaisen puheisiin, joka tekee niitä työkseen päivittäin.