Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Sirpa tuossa kotimatkalla rupesi "vonkumaan" uutta takalaakeria kuskin puolelle. Nyt täytyis varaosan tuojaa opastaa tuomaan oikean kokoinen hylsy napamutterille, enkä millään nyt jaksa muistaa oikeaa kokoa kun viimevaihdosta on aikaa eikä itsellä niin suuria ole? Ja toinen asia, että vasemmalla puolella taisi joissain olla vääränkätinen kierre? Pahoittelen etten haulla löytänyt suoraan vastauksia.
Potilas siis on vm.-89 dohc sedan sierra.
Kaikesta huolimatta potilas ja korjaaja toivottaa hyvät viikonlopun jatkot
Sierra2.3-16v kirjoitti:41mm on mutterin koko, ja jep, vasemmalla on vääränkätinen jenka, mutta laakerithan on samoja, ero vain mutterissa mikä tulee laakerin mukana.
Mulla oli vanhassa vetoakselissa vasemmalla takana vääränkätinen jenka ja uudessa vetoakselissa oikeakätinen normaalijenka. Napamutteri oli sitten mallia nylokkilukkomutteri tässä uudemmassa.
Vanhan akselin pää oli muistaakseni sileä ja tän uuden akselin päässä semmonen pieni kuoppa.
tursas kirjoitti:
Mulla oli vanhassa vetoakselissa vasemmalla takana vääränkätinen jenka ja uudessa vetoakselissa oikeakätinen normaalijenka. Napamutteri oli sitten mallia nylokkilukkomutteri tässä uudemmassa.
Vanhan akselin pää oli muistaakseni sileä ja tän uuden akselin päässä semmonen pieni kuoppa.
Jepjep, vääränkätinen jenkahan siellä oli, ja akselin päässä on kuoppa.
Ja kuinka yllättävää. Motonetin myymässä SKF:n laakerisetissä oli väärät jengat nylokkimutteris
Joopati joo, eli siis sillä kuopalla ei ole merkitystä sen suhteen, että kummat kierteet siinä on. No nyt tää uusi mutteri sitten käy vastaisuudessa sinne oikealle puolelle, vai miten se nyt oli, rautalangalla lappu vaan siihen mutskuun kiinni....