
Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
elikkäs, kun autolla lähtee kiihdyttämään, alkaa aika ikävä nykiminen ja tehot on hukassa. mistähän moinen? auto menee huomenna korjaamolle, kun itellä ei riitä viisaus
mutta jos jollain on kokemusta vastaavasta, olisi se kätevä tietää niin säästäisi ehkä korjaamolaskussa kun vika löytyisi nopeammin.

Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Miten tyhjäkäynti? Käykö epätasaisesti ja ainoastaan kiihdyttäessä?
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
nyhtämistä tyhjäkäynnilläkin.. ja tosi pahaa nykimistä kun kaasun painaa pohjaan jossain 2000kierroksen kohdilla.. hieman kertoo auton toimimattomuudesta että ei sudi loppuunkuluneilla talvirenkailla. 

Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Todennäköisesti vika on sytytyksessä. Helppo tapa paikantaa vika on laittaa auto käymään tyhjäkäyntiä, sitten käyt vuoronperässä irrottamassa jokaisen sylinterin johdon (sisältää todennäköisesti puolan samassa), jos moottorin käyntiääni huononee johdon irrottaessa, tiedät johdon olevan ehjä. Eli kun kohdalle tulee johto jonka irrottamalla käyntiääni ei muutu mihinkään, tiedät siinä olevan vikaa. Johdon vian voit tarkistaa vaihtamalla sytytystulppia viereisen sylinterin kanssa, jos toisella tulpalla vika ei parannu kun poistat siitä johdon, tiedät johtimen olevan viallinen, jos taas huononee, eikä sen viereisen (johon vaihoit tulpan) sylinterin johdon irroituksella ole vaikutusta käyntiin, on vika taas sytytystulpassa. Viasta tulee vikakoodi OBD-järjestelmään, joka kannattaa käydä poistamassa jos haluaa auton vielä jossain vaiheessa katsastaa.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Vissiin tyyppivika, sama malli ja sama vika samana päivänä
Menossa keskiviikkona huoltoon, 116tkm mittarissa. Tekevät samalla 120tkm huollon.
Syttyi tänään kuulemma vikavalokin mittaristoon ja hyytyi tien poskeen.
edit: sytyspuola / sytkä yksikkö vaihdettu, tehty samalla 120tkm huolto jossa tulpat ja muuta mukavaa. kesti päivän, vikavalo takas -> wertterille uudelleen

Menossa keskiviikkona huoltoon, 116tkm mittarissa. Tekevät samalla 120tkm huollon.
Syttyi tänään kuulemma vikavalokin mittaristoon ja hyytyi tien poskeen.
edit: sytyspuola / sytkä yksikkö vaihdettu, tehty samalla 120tkm huolto jossa tulpat ja muuta mukavaa. kesti päivän, vikavalo takas -> wertterille uudelleen
Viimeksi muokannut make206, 03 Maalis 2008 10:45. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Tulppien ja tulpanjohtojen vaihdolla ei vika korjaantunut. Kokeilevat seuraavana alkutalvesta vaihdettua sytytyspuolaa. Jos siinä on vika, menee onneksi takuuseen.. Saa nähdä, aika murheenkryyni tuo auto ollut (maanantaina kasattu?). Tämän kyseisen auton takia mennyt usko fordiin luotettavana käyttöautona. Harrasteautonahan tuo on vallan mainio, riittää tekemistä kun vähän väliä korjattavaa 

Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Viaksi paljastui hapettumat johtosarjassa. Nyt sitten sekin tiedossa seuraavalla kerralla jos vastaavaa ilmenee 

Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Niin mutta missä johtosarjassa? Auton koko johtosarjan uusiminen kestää pitkään. Hapettumia ei synny ellei johdot rispaannu? Joku liitin vai tulpanjohtojen/puolan kannassa hapettumaa?
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
kerron kun tiedän, auto on siskolla tällä hetkellä. ihmetyttää hieman että miksi huollossa vaihtoivat tulpanjohdot jotka ovat vaihdettu viimeksi marraskuussa. meinaan ei huvittaisi 90e tulpanjohtoja uusia muutaman kuukauden välein.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Menee ainakin Mondeossa tulpanjohdot rikki jos niitä ei ota molemmista päistä irti sytytystulppien vaihdon yhteydessä. Ei niin pahasti, että pienillä kierroksilla haittaisi, mutta kaasun kun lyttää pohjaan aiheuttaa nykimistä.maaco kirjoitti:ihmetyttää hieman että miksi huollossa vaihtoivat tulpanjohdot jotka ovat vaihdettu viimeksi marraskuussa. meinaan ei huvittaisi 90e tulpanjohtoja uusia muutaman kuukauden välein.
Eli jos johtoja taittaa liikaa ne hajoavat.
ex: Mondeo farkku, 1.8 -99.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Meinaa mennä jo usko tuohon paikalliseen merkkihuoltoon, seuraavaksi autoon.
About 116tkm mittarissa, merkkihuollettu.
Ekaksi tuli tuo sytkäboksin vaihto + 120tkm huolto, 670€.
Seuraavan päivänä vikavalo tuli takaisin, kampiakselin asentoanturi töineen 117€.
Haettiin em. huollosta, ei pelaa enää tuuletuksessa asennot 1-3..
Alkaa usko loppua kun joka kerta tulee uutta vikaa huollon jälkeen..
Edit: 05.03. Ilmoittivat että kattikin vaikuttais olevan kaput, töineen 900€. eivät sitten kattoneet lämppäriä edes.. Hyvää huoltoa vaan.
Edit: 07.03 Läppäri uusittu, 250€. Kattia ei vaihdettu, palakoon tuo valo toistaiseksi.
About 116tkm mittarissa, merkkihuollettu.
Ekaksi tuli tuo sytkäboksin vaihto + 120tkm huolto, 670€.
Seuraavan päivänä vikavalo tuli takaisin, kampiakselin asentoanturi töineen 117€.
Haettiin em. huollosta, ei pelaa enää tuuletuksessa asennot 1-3..
Alkaa usko loppua kun joka kerta tulee uutta vikaa huollon jälkeen..
Edit: 05.03. Ilmoittivat että kattikin vaikuttais olevan kaput, töineen 900€. eivät sitten kattoneet lämppäriä edes.. Hyvää huoltoa vaan.
Edit: 07.03 Läppäri uusittu, 250€. Kattia ei vaihdettu, palakoon tuo valo toistaiseksi.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Tämäpä hienoa, sama nykiminen tuli takaisin kun ehdin autolla ajaa viikon!! Korjaamolla sanoivat että johtosarjojen sekaan pääsee kosteutta.. No, liittimet auki ja auto yöksi lämpöiseen halliin, ei mitään vaikutusta.. Alkaa olla hermot kireällä, ja koko ukko perseaukinen. Nyt mä alan ymmärtää sanonnan Ford ei ole auto eikä piika ihminen. Nyt tossa autossa palaa häiriövalokin jatkuvasti.. PERKELE! Voisi ajaa ton lunastuskuntoon, taitaa olla viisain vaihtoehto..
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Vie amiskalle siellä tutkivat vian ja sitten vasta vaihtavat osia. Tosin voi mennä viikkoja enenkuin saat autosia takaisin.
Sierra 2.0i DOHC -90
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
No sanotaanko, että kun kyseessä on noin uusi auto, en välttämättä suosi ammattikoulua.. itsekin siellä opiskelleena/opiskelevana voin sanoa, että nähty on autojen korjaukset, kun tullut autopuolen ohi kuljettua, ja nähty miten asiakkaiden autoja kengitään kun opettajat eivät ole valvomassa.. vieläkun autossa on n.3000e edestä audiolaitteita, ei välttämättä houkuta..
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Mulla meni niin totaalisesti hermot ja rahat tuon oman kanssa että vein liikkeeseen vaihdossa jotta pääsee eroon em. merkkihuollosta ja autosta. Merkkikin vaihtui tarkoituksella sellaiseen ettei tarvi wetterillä asioida.
Meillä tuo nykiminen loppui sytkäpuolen uusinnalla, vikavalo ja uudet viat tosin tuli takaisin vielä pariin otteeseen.
Meillä tuo nykiminen loppui sytkäpuolen uusinnalla, vikavalo ja uudet viat tosin tuli takaisin vielä pariin otteeseen.
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.

itellä olis tarkotus laittaa toi auto poistoihin ensi syksyn/talven aikaan, mutta olisihan se kiva siihen asti tolla ajella, myyntikin voi olla helpompaa

pirulauta, olisi kiva saada tietää mikä p_er_ke_le tota vaivaa.. pitäs kesä hifien kanssa kisata tolla..
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Ettei sit ne sinun hifit vaikuta jotenkin vikaan.
Sierra 2.0i DOHC -90
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
samalla tavalla se vika siinä on vaikka päätteiden virtakaapelista irroittaa pääsulakkeen
että aika kaukaa haettu vika.. ymmärtäisin noiden audiolaitteiden aiheuttavan vian jos toi ilmenisi esim. suurien jännitepudotusten jälkeen ja jotain menisi vikatilaan sen takia, noitakin tiedän ilmenneen joissain automalleissa..

että aika kaukaa haettu vika.. ymmärtäisin noiden audiolaitteiden aiheuttavan vian jos toi ilmenisi esim. suurien jännitepudotusten jälkeen ja jotain menisi vikatilaan sen takia, noitakin tiedän ilmenneen joissain automalleissa..
Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
hmm, vika taitaa olla paikallistettu.. kaasuläpän käänsin auki, näkyi joko öljyä tai kosteutta pohjalla.. täytyy putsailla se, ja kattoo auttaako. voihan siinä toki muutakin olla vielä, pakko varautua siihen
mites tuo kaasuläppäkotelon irroitus? jos sen irroittaa,putsaa ja laittaa paikalleen, onko siellä tiivisteet alla, ja meneekö ne heti vaihtokuntoon?

Re: Fiesta 1.4 vm.2003 nykii.
Moro. Tos ehoteltiin amikselle vientiä mut ammattikorkeissakin tutkiivat tommosii vikoja, ja vissiin yliopistoillakin on labroja. Ainakin täällä oulun suunnalla amk:ssa on vimpan pälle olevat bosch:n testerit joilla on selvinny semmosiakin vikoja joita merkkikorjaamot ei oo löytäny. Ja onpa nuo sitte osiakin vaihdelleet joihinki jos ei oo ollu hirveen isosta hommasta kyse. Mut eiköhän sekin et löytyy vika ni oo jo eteenpäin, vie sitte osien kanssa jonnekkin korjaamolle rempattavaksi. Ihan vaikka sitten vaan viimeisenä toivona jos merkkiliike ei saa mitään aikaan...