Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Onko vaihto paha homma kotioloissa? Tuleeko jotain erityistä ottaa huomioon? On toki tuo Alfamerin englanninkielinen korjausopas, mutta pitäisi käydä kielikurssilla ennen kuin siitä saa kaiken irti.
edit:Siis kysehän oli 2003 farkku Montukasta 2litra bensakoneella.
Sama pohtiminen oli tuossa pari viikkoa sitten. Tulin siihen tulokseen, että kun joutuu joka tapauksessa säädättämään/tarkistuttamaan ohjauskulmat liikkeessä niin vein auton ja valmiiksi ostetun varaosan (Motonet 13,90€) liikkeeseen missä hoituu vaihto ja säätö, 49€.
Sain itse vaihdettua ne, helppoahan se oli, tosin pitää vielä käydä auraukset tarkistamassa liikkeessä.Mutta kunhan saa nyt leiman niin sitten niitä ehtii käymään fiksailemassa. Alfamerin kirjat on kyllä hyviä, tai ainakin ne antaa rohkeutta ruveta itse toimiin.
Minä käytin viimeksi tarkkaa digimittaa ja vaihto onnistui kulmia säätämättä, mutta piti tarkasti merkata mittauspisteet!
Eroa voi olla puolikas kierre, mutta silloin kannattaa tuo puolikas kiertää auraukselle koska normaalista kulumisesta johtuva muutos kompensoi tuon alle millin muutoksen? 8)
Vaihdoin itse vuosi sitten 04 Mondeoon raidetangonpään, oli helppo homma, kun vaihtoi sen alkuperäiseen Ford-osaan, oli tietenkin täsmälleen samanlainen kuin vanhakin. Itse en mitään italialaista schaissee hyvään autoon laittaisi. Nyt riitti, kun aukaisi lukitusmutteria ihan inan, että pääsi kiertämään raidetangonpään pois, uusi tilalle ja lukitus kiinni. Osa maksoi voortilla noin 40e.
1965 Volvo Duett
1966 Morris Mini 850
1984 MZ 250 ETZ
2006 Audi A4 Quattro
2007 Honda Accord 2,0iA sports tourer