Sivu 1/1

Sierra DOHC 2.0

Lähetetty: 23 Kesä 2005 15:08
Kirjoittaja jaakkima
Ois tyrkyllä tommonen 89 vuoden farkku. Koneella ajettu 240Mm ja huollettu sännöllisesti. Mitään suurempaa remppaa ei ole kuitenkaan tehty.

Mitäs ongelmia noissa on ollut? Jonkin verran on ollut näköjään kansivikoja ja kaasarionkelmia. Tuolla on tosiaan ajettu 240 tuhatta eikä kantta oo rempattu, joten kohta sekin lysti olisi edessä. Paljonkos tuohon pitää budjetoida valuuttaa?

Mitäs muita tyyppivikoja tuon ikäsessä on? Onko nuo kuinka hanakoita ruostumaan?

Paljonkos muuten tuossa koneessa on tehoja ja mikä tuon koneen tyyppi mahdollisesti on?

Lähinnä tässä mietin kuinka paskan ostoksen sitä tekee jos tollasen ostaa? Mitään projektiautoa en halua ostaa, vaan enemmänkin varman kulkupelin. Onko Riesa sellainen?

Kiitti!

Lähetetty: 23 Kesä 2005 16:05
Kirjoittaja janzamar
is-sierra olis tuntunu toimivan parhaiten.
mutta vanha on vanha..ei niistä oikein voi koskaan tietää..

Re: Sierra DOHC 2.0

Lähetetty: 23 Kesä 2005 17:03
Kirjoittaja lalli69
jaakkima kirjoitti: Onko Riesa sellainen?
Mistä luulet lempinimen "Riesa", tulleen... :lol:

'86 Is sierra kyllä oli aika huoleton peli sen ~50tkm mitä sillä ajelin...
Ikänä ei jättänyt tielle, eikä mitään suurempia ollut. :)

Lähetetty: 23 Kesä 2005 18:59
Kirjoittaja Bootsi
Ainoat "ongelma" kohdat taitaa olla tuo kansi, jarrulevyt,vakaajan kumet ja kardaanin tärinä.

-Kanteen joutuu jossain vaiheessa vaihtamaan nostajat (harvemmin muuta).
-Jarrulevyt tahtoo alkaa täristämään. (varsinkin halvat tarvike levyt)
-Vakaajankumet syytä vaihtaa jäykempiin tai uretaanisiin.
-Ja monissa Sierroissa on tuo kardaani tupannut täristää.

Lähetetty: 23 Kesä 2005 21:16
Kirjoittaja Riesa2.0
Itellä on tuollainen sierra kans, on suunnilleen saman verran ajettu, ite oon nyt ajellut 10tkm, mitää muuta vikaa ei ole vielä löytynyt paitsi että kytkin alkaa olla loppu. Mutta on vissiin joskus kannelle jotain tehty.

Tyypillisiä ruoste paikkoja taitaa olla ovien alareunat ja pyörän kaadet :?

Lähetetty: 23 Kesä 2005 21:32
Kirjoittaja turbiiniriesa
itellä yhessä aiemmin omistamassani rieskassa oli kakkosvainteen päälläpysymis ongelmaa,mutta sitäkin esiinty vaan joskus ku moottorijarrutti kakkosella alamäkeen,ni pomppas päältä pois,mut muuten loota toimi hyvin.
mielestäni tuommonen sierra hintaluokassaan on todella varteenotettava vaihtoehto moneen muuhun merkkiin verrattuna.(kaikissa merkeissä vanhemmiten on noita vikoja ja siihen nähen rieskassa keskitason alle päästään)tää on mun mielipide :wink:

Lähetetty: 24 Kesä 2005 00:45
Kirjoittaja K.S.
Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... Eipä siinä muuta kummosempaa ole..Venttiilinjouset ja tiivisteet tietty
Takapyörän laakerit voit joutua kanssa lähiaikoina vaihtamaan jos ei ole vaihettu (helppo homma)
Kannen kun remppaat ei pitäis olla huolia :)

Lähetetty: 25 Kesä 2005 08:59
Kirjoittaja Bootsi
K.S. kirjoitti:Siitä kannesta vielä
Nostajien (jotka muuten on aika tyyriitä) vaihdolla ei todellakaan selviä...
Pakoohjurit on jokseenkin aina pudonnu paikoiltaan, eli niihin pitää porata ylikokoohjurit.... :)
Tämä, kuten kaikki muutkin viat on yksilökohtaisia.
Ja kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään. :wink:

Lähetetty: 14 Heinä 2005 22:38
Kirjoittaja Tuppux
"kaikkihan riippuu auton edellisten omistajien suorittamista huolloista. (esim. mitä öljyä käytetty)
Tiedän DOHC Sierroja joilla on ajettu lähemmän 400 tkm. eikä kannelle ole tarvinnut tehdä vielä yhtään mitään"

Mitähän öljyä suosittelette.. ?

Lähetetty: 15 Heinä 2005 08:04
Kirjoittaja TeRoK
Joo kyllähän sierrat ihan huippuvehkeitä on hintaluokassaan.
Ihan sama minkä merkkisen 16v vanhan 240tkm ajetun auton ostat niin remppaamaanhan sitä joutuu... paitsi ransakalaisia tai japanilaisia kun niitä ei kai noin vanhoja paljoo enää ajossa oo :wink: :D

Niin ja sen koneen tehot ja tyyppi kun kiinnosti niin
Vaihtoehtoja on N8A 109hv ja N8C 105hv katalysaattorilla.

Niin ilmeisesti kaasarikone se oli?

Lähetetty: 15 Heinä 2005 08:05
Kirjoittaja Juutas
Katsoppa haulla jos öljyt kiinnostaa.