etuveto escort RS2000 moottori välikoppaan?
etuveto escort RS2000 moottori välikoppaan?
eli rs2000 moottori välikoppaan.. käsittääkseni sierran 5vaihteinen laatikko tuon koneen perää pitäisi sopia, mutta miten moottorin kannattimet? jne. muita huomioitavia seikkoja. kellään kokemuksia tämmöisestä? 8)
cossu sike on jees 

Onnistuu jos sulla on penkkilappu jossa lukee 138hp tai vähemmän. Noin niitä cossun koneita joskus laitettiin... Kuristaa sen koneen hetkellisesti. Ja eiks toi lohko oo aika lähellä sierran lohkoa? Uskois sen menevän paikoileen melkeen yhtä helposti ku ohc koneen. Ite meinaa joskus pyörittelin sellasta ajatusta päässäni et semmosen ois välläriin dumpannu.Tinde kirjoitti:Ei onnistu muutoskatsastuksella, liikaa tehoa.
mk2 115hp+20% = 138hp

Mk2 esco rojektina...
Ei onnistu.Juippa kirjoitti: Onnistuu jos sulla on penkkilappu jossa lukee 138hp tai vähemmän. Noin niitä cossun koneita joskus laitettiin... Kuristaa sen koneen hetkellisesti. Ja eiks toi lohko oo aika lähellä sierran lohkoa? Uskois sen menevän paikoileen melkeen yhtä helposti ku ohc koneen. Ite meinaa joskus pyörittelin sellasta ajatusta päässäni et semmosen ois välläriin dumpannu.
Jos vakiona on se 150hv, niin sitten siinä on se 150hv, vaikka dyno lappu väittäis toisin.
...toki onhan ne katsastus inssitkin ihmisiä, ja meitähän on joka junaan...

Kaikki on mahdollista. Jos koneessa on vakiona se 150heppaa, niin muutoksia kanteen, bensansyöttään tms. jolloin inssi ei voi enää vedota siihen että alkup. koneessa on 150heppaa jolloin tehot menee yli, koska muutoksien jälkeen konetehoa ei kerro mikään muu kuin dynolappu.
Riippuu tietysti taas kerran konttorista miten ne noita tulkitsee, mutta tiedän ainakin yhden mk1 cortinan johon on laitettu escortin rs2000 mylly (mk5), edellämainitulla tavalla.
Riippuu tietysti taas kerran konttorista miten ne noita tulkitsee, mutta tiedän ainakin yhden mk1 cortinan johon on laitettu escortin rs2000 mylly (mk5), edellämainitulla tavalla.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Ettei olis kuitenkin 1.6 - 1,8 Zetekki??s.o.h.c kirjoitti: Riippuu tietysti taas kerran konttorista miten ne noita tulkitsee, mutta tiedän ainakin yhden mk1 cortinan johon on laitettu escortin rs2000 mylly (mk5), edellämainitulla tavalla.
Mk1 Corsuun ei saa edes 2.0l moottoria. (laillisesti, nykysäännöillä)

Muistelisin että olis ollut rs2000:n mylly mutta voi olla että se oli joku zetekki.Bootsi kirjoitti: Ettei olis kuitenkin 1.6 - 1,8 Zetekki??
Mk1 Corsuun ei saa edes 2.0l moottoria. (laillisesti, nykysäännöillä)
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Juuri näin. Jos konetta on laitettu niin tehot muuttuu, koneita voi myös kuristaa niinkuin prätkän myllyjä kuristetaan 25kw tehoihin nuoria motorisetja varten. Siksi ei voi verrata tehtaan antamiin tietoihin, pärrätkin saa kuristaa itse kunhan on se dynolappu! ennen ja jälkeen tehoista, ja muutokset pitää olla ylöskirjattuina että virkavalta ja inssi voi katsoa jos tahtovat onko kuristukset tallella vai ei. Näin ainakin pärrissä ja saman pitäisi päteä myös autoihin. Ja tottakai kaikki riippuu loppuenlopuksi inssin tavasta tulkita sitä mustavalkoista printtiä, mutta kaikesta voi keskustella järjellä... 8)s.o.h.c kirjoitti:Kaikki on mahdollista. Jos koneessa on vakiona se 150heppaa, niin muutoksia kanteen, bensansyöttään tms. jolloin inssi ei voi enää vedota siihen että alkup. koneessa on 150heppaa jolloin tehot menee yli, koska muutoksien jälkeen konetehoa ei kerro mikään muu kuin dynolappu.
Mk2 esco rojektina...
Mulla on tossa Cortinassa 1.8 zetec, isompaa ei saa laillisesti.s.o.h.c kirjoitti: Muistelisin että olis ollut rs2000:n mylly mutta voi olla että se oli joku zetekki.
Jos jostakin löytyy katsastusinssi jolle OIKEASTI kelpaa esim cossun koneesta 138hp lain vaatimaksi "luotettavaksi selvitykseksi" moottorin tehosta, niin siitä vaan peli nippuun ja leimalle, ei se multa pois ole. Mutta täyttä kusetusta se on. Ja AKE:a kun koijataan tarpeeksi niin voivat vaikka keksiä uusia rakentelusäännöksiä ja se on asia jonka takia minua periaatteessa vituttaa esim nykyinen teholapuilla kikkailu.
Toki voi hakea AKE:lta erikoisluvan, kun vaan keksii sopivat perustelut niin varmasti luvan saa tolle RS2000 konelle.
Tinde puhuu 100%:sti asiaa.Tinde kirjoitti:
Jos jostakin löytyy katsastusinssi jolle OIKEASTI kelpaa esim cossun koneesta 138hp lain vaatimaksi "luotettavaksi selvitykseksi" moottorin tehosta, niin siitä vaan peli nippuun ja leimalle, ei se multa pois ole. Mutta täyttä kusetusta se on. Ja AKE:a kun koijataan tarpeeksi niin voivat vaikka keksiä uusia rakentelusäännöksiä ja se on asia jonka takia minua periaatteessa vituttaa esim nykyinen teholapuilla kikkailu.
Toki voi hakea AKE:lta erikoisluvan, kun vaan keksii sopivat perustelut niin varmasti luvan saa tolle RS2000 konelle.
Kannattaa miettiä 2 kertaa ketä alkaa kusettamaan.

Onhan se vähän noinkin. Ja jos tuosta kusetuksesta aletaan puhumaan niin voi melkein sanoa että kaikkissa ohc turboissa menee kyllä tehorajat yli että paukkuu. Fakta on se että Suomessa ei pysty virittämään autoja ilman että a) "kikkailee" dynolapuilla, b) virittää koneen tappiin ja toivoo että katsastusinssi ei huomaa mitään.Bootsi kirjoitti: Tinde puhuu 100%:sti asiaa.
Kannattaa miettiä 2 kertaa ketä alkaa kusettamaan.
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Eli ihan kysymysluontoinen asia. Kenen Auto jota on viritetty vahänkin enemmän joka on toisella koneella kuin auton vakio mosalla, on laillinen? Joka toisessa välikopassa jossa on 2.0l ohc kone on yli 138hp. Ei ehkä ihan mutta melkein! Et se siitä kusettamisesta... Ja kun niitä lupia ei oikeen enään myönnetä....
Kukin tehkööt miten lystää... 


Mk2 esco rojektina...
Lähelle menee tuota tehorajaa jo oma 1600:nenkin escortti, joten 2-litrasesta tuon 138 ottaa kyllä todella helposti pihalle.Juippa kirjoitti: Joka toisessa välikopassa jossa on 2.0l ohc kone on yli 138hp. Ei ehkä ihan mutta melkein! Et se siitä kusettamisesta... Ja kun niitä lupia ei oikeen enään myönnetä....Kukin tehkööt miten lystää...
Ford Escort RS2000 r.F
Ford Focus
Ford Focus
Pitäis olla ns. vanhansäännön turboluvat joissa ei ole tehorajaa.s.o.h.c kirjoitti: voi melkein sanoa että kaikkissa ohc turboissa menee kyllä tehorajat yli että paukkuu. Fakta on se että Suomessa ei pysty virittämään autoja ilman että a) "kikkailee" dynolapuilla, b) virittää koneen tappiin ja toivoo että katsastusinssi ei huomaa mitään.


Ja kyllähän vapari 2.0 OHC:stä saa sen 200 hp. suht helposti, mutta kun turbolla saa 3x200 hp.
Taitaa katsastus olla yksi pienemmistä ongelmista. Sähköhommia riittää. Ajonesto taitaa löytyy kaikista RS2000:sta.jors kirjoitti:uuh kuullostaa sekavalta... taidan tyytyä ohc kutitteluun vielä toistaiseksi sitten.. varmaankin "helpommalla" pääsee.
Jos laitat koneen kiinni, niin penkkiin vaan. Välttämättä ei konetta tarvitse edes kuristaakkaan. Ei taida löytyy vakiona ihan 150 hv:tä. Menee sitten sellaiseen penkkiin, mikä ei näytä liian isoja tehoja.
Sähköt ei ole ongelma vaikka vakio koneen laittaisi, mikäli vaan on tekniikan luovuttajasta boxi ja ajoneston (PATS) avain ja silmukka (joka tulee virtalukolle avaimen ympärille).overboost kirjoitti: Taitaa katsastus olla yksi pienemmistä ongelmista. Sähköhommia riittää. Ajonesto taitaa löytyy kaikista RS2000:sta.
Jos laitat koneen kiinni, niin penkkiin vaan. Välttämättä ei konetta tarvitse edes kuristaakkaan. Ei taida löytyy vakiona ihan 150 hv:tä. Menee sitten sellaiseen penkkiin, mikä ei näytä liian isoja tehoja.
Tuonikäisessä Escossa kaikki moottorille ja PATS:lle menevät sähköt kulkevat yhden liittimen kautta, siihen "helppo" yhdistää tarvittavat sähköt. Tarvitaan vaan kytkentäkaaviot, TIS ja esim ihan Haynes auttavat.
Lukekaa pykäliä älkääkä jauha mutua. Muutoskatsastuksella vaihdettua (ei ahdettua) moottoria saa virittää.Juippa kirjoitti:Eli ihan kysymysluontoinen asia. Kenen Auto jota on viritetty vahänkin enemmän joka on toisella koneella kuin auton vakio mosalla, on laillinen? Joka toisessa välikopassa jossa on 2.0l ohc kone on yli 138hp. Ei ehkä ihan mutta melkein! Et se siitä kusettamisesta... Ja kun niitä lupia ei oikeen enään myönnetä....Kukin tehkööt miten lystää...
No 779/ 1998, Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta,
6 §
Moottorin muuttaminen
1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta (7 kg/kW )
Eli välikopassa saa olla laillisesti esim 2l ohc jossa on (omapainosta riippuen) ~175hp, kunhan lähtökohtainen moottori on alle 138hp(vertailumoottori +20%).
miten koneen sopivuus..Tinde kirjoitti: Sähköt ei ole ongelma vaikka vakio koneen laittaisi, mikäli vaan on tekniikan luovuttajasta boxi ja ajoneston (PATS) avain ja silmukka (joka tulee virtalukolle avaimen ympärille).
Tuonikäisessä Escossa kaikki moottorille ja PATS:lle menevät sähköt kulkevat yhden liittimen kautta, siihen "helppo" yhdistää tarvittavat sähköt. Tarvitaan vaan kytkentäkaaviot, TIS ja esim ihan Haynes auttavat.
esim. laatikko, koneen kiinnitys korvakkeet, ja mahtuuko
tollanen ilman suurempia siirtelyjä...niin toi zetec??
Cortina 1300 2d -68
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Taunus Coupe ?.? -75
Escort STW 3d XR3i -84 (myydään!)
M-B 124 200D
BMW E34
Eli parempi sitten vaan. kuristaa sen koneen ja hakee tehopaperit, leimaa ja heittää kuristukset mäkeen ja kutsuu sitä virittämiseksi?!Tinde kirjoitti: Lukekaa pykäliä älkääkä jauha mutua. Muutoskatsastuksella vaihdettua (ei ahdettua) moottoria saa virittää.
No 779/ 1998, Liikenneministeriön päätös auton rakenteen muuttamisesta,
6 §
Moottorin muuttaminen
1. Muun kuin ahtimella varustetun tai 4 §:ssä mainitun poikkeusluvan nojalla vaihdetun tai muutetun moottorin muuttaminen vaihtamalla kaasutin, asentamalla polttoaineen suihkutuslaitteisto tai muuttamalla sitä, muuttamalla sytytyslaitteistoa, muuttamalla puristussuhdetta, vaihtamalla nokka-akseli, muuttamalla venttiilikoneistoa ja siihen liittyviä kanavia sekä vaihtamalla imusarja ja pakosarja on sallittua ehdolla, ettei 5 §:ssä mainittua auton omamassan ja moottorin nettotehon suhdetta aliteta (7 kg/kW )
Eli välikopassa saa olla laillisesti esim 2l ohc jossa on (omapainosta riippuen) ~175hp, kunhan lähtökohtainen moottori on alle 138hp(vertailumoottori +20%).


RAUHA

Mk2 esco rojektina...