Kuraläppien kiinnitys "siististi"
Kuraläppien kiinnitys "siististi"
Tarkoitus olisi laittaa escoon vähän pidemmät roiskeläpät ja kysynkin, miten kumiset jatkeet saisi siististi kiinni alkuperäisiin? Onko olemassa leveäkantaisia niittejä, tai leveitä muoviruuveja tarkoitukseen. Näyttäisi hieman paremmalta, kuin esim. M10 ruuvit törröttämässä kuin teräsniitit hevimiehen vyössä. Sitten sikaflexiä väliin myös (tuskin pysyisi pelkällä liimalla kiinni).
Re: Kuraläppien kiinnitys "siististi"
Isokantaiset pop-niitit ja prikat vastapuolelle, niin pysyy 8)
Vedä vaan nätisti poralla, pulteilla muttareilla ja lukkoprikoilla kiinni, ja päälle ruostesuoja massaa, ei niittejä. Kun se pitää kuitenkin ennemmin tai myöhemmin purkaa se asetelma...
Viimeksi muokannut tursas, 11 Helmi 2008 08:24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Itse kyllä lähden siitä, että kuraläppiä ei pureta. En edes keksi purkamiseen tarvetta, sillä etuläpät saa muutenkin kokonaan irti ja takana, no parempi että pysyy kiinni (ei 10cm läppäjatke mitään haittaisikaan).
Eteen kyllä voisin laittaa kokonaan kumiset läpät (saa samoilla ruuveilla kuin alkuperäiset kiinni ja kun kumi ei kallista ole)), mutta taakse pitää jotenkin saada jatkettua, kun rapakaari ulottuu koko muovisuojaan kotelon sisässä.
Eteen kyllä voisin laittaa kokonaan kumiset läpät (saa samoilla ruuveilla kuin alkuperäiset kiinni ja kun kumi ei kallista ole)), mutta taakse pitää jotenkin saada jatkettua, kun rapakaari ulottuu koko muovisuojaan kotelon sisässä.
Mä kun "tuunailin" Sierraan niitä läppiä eteen (siinä lukee SIERRA), niin eikös ne sitten menny killiin ekalla kerralla. Takaakin oon joutunu niitä irrottelee, kun lokkarinkaaria on pitäny hioa, paklailla ja maalailla vaihtelevalla menestyksellä, sitä vaan meinasin purkamisella tässä yhteydessä.. 

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Juu, mulla on kokemusta vain irronneista roiskeläpistä. Etuläpät on sinänsä helppo, kun neljällä ruuvilla kiinni (saa ihan vetämällä irti). Ikävä sinänsä, että nuo Fordin alkuperäiset läpät on kiven kovaa valumuovia ja tunnetusti liikkuessaan kuluttaa maalipinnan takanaan.
Mä olen sen verran "herrasmies" että tuunaaminen rajoittuu korkeintaan keskinkertaisiin vanteisiin, ei muualle (no joo, on mulla ostettuna krominen pakoputkenpää, mutta kiitos suolauksen, sekin puoli ruosteessa parin kk:n jälkeen).
Edit. En nyt kuvaa saanut, mutta läpät laitoin parilla M6 ruuvilla ja muovinpaloilla kiinni ja hyvin toimii. Ei tarvitse sotkeentua enää takaluukun kanssa, mutta toisaalta perässä ajavilla on vähän liiankin hyvät kelit, kun ei kura enää lennä. Läpät menee lähes maata myöten ilman kuormaa, eikä edes katsastusmies valittanut (itseasiassa harmitteli, kun jätetään uusista autoista läpät vallan pois).
Mä olen sen verran "herrasmies" että tuunaaminen rajoittuu korkeintaan keskinkertaisiin vanteisiin, ei muualle (no joo, on mulla ostettuna krominen pakoputkenpää, mutta kiitos suolauksen, sekin puoli ruosteessa parin kk:n jälkeen).
Edit. En nyt kuvaa saanut, mutta läpät laitoin parilla M6 ruuvilla ja muovinpaloilla kiinni ja hyvin toimii. Ei tarvitse sotkeentua enää takaluukun kanssa, mutta toisaalta perässä ajavilla on vähän liiankin hyvät kelit, kun ei kura enää lennä. Läpät menee lähes maata myöten ilman kuormaa, eikä edes katsastusmies valittanut (itseasiassa harmitteli, kun jätetään uusista autoista läpät vallan pois).