Eli autohan on Mk2 V6 sedan -99, levyt joka nurkassa.
Saattaa olla enemmän ominaisuus kuin vika, mutta näin talvikelillä takajarru jää päälle lähes aina. Aivan sama käyttääkö käsijarrua vai ei. (olen yrittänyt käyttää, mutta silloin jumii paljon pahemmin)
Joskus riittää kun on 10 min parkissa niin lähtiessä kuuluu paukaus ja jarrut löysää. Joskus saa ajella jonkun matkaa toinen takarengas jumissa. Yleensä apukuskin puoleinen mutta ei aina. Kelilläkään ei väliä, kunhan on pakkasta. Aina kun tallista lähtee peruuttamaan niin paukahtaa.
Onkos muilla tämmöisiä ongelmia? Onko ihan tyyppivika vai pitääkö alkaa remppaa tekemään?
Mondeon takajarrut jäätyy
Mondeon takajarrut jäätyy
Mondeo 2,5 V6 GT -99
Re: Mondeon takajarrut jäätyy
No kai se vähän kaikissa vehkeissä sama ominaisuus on kun kuumat jarrut kerää kosteutta joka jäähtyessään jäätyy???
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
No kyllähän mä nyt tuon tiesin mutta kun se tapahtuu joka kerta.
On aika ärsyttävää kun ei koskaan tiedä pääseekö tallista/parkkipaikalta pois. Ei se kyllä renkaillekaan ole helppoa jos aina pitää ajella muutama kilometri ennen ku alkaa pyörimään...
Olisko tähän jotain tehtävissä vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa?
On aika ärsyttävää kun ei koskaan tiedä pääseekö tallista/parkkipaikalta pois. Ei se kyllä renkaillekaan ole helppoa jos aina pitää ajella muutama kilometri ennen ku alkaa pyörimään...
Olisko tähän jotain tehtävissä vai pitääkö tyytyä kohtaloonsa?
Mondeo 2,5 V6 GT -99
Minkä kokoset vanteet sulla siinä on?
Itellä tuli ainakin korpparin kanssa 15" talvi vanteilla ongelmaa kun vanne oli lähes kiinni jarrusatulassa. Otti vähän pirusti kiinni kun sinne jääätyi sulanut vesi.
Ei ton jarrun kyllä pitäisi niin kovin jäätyä, että pyörä jää laahaamaan. Kyllä mulla ainakin paukahtaa aina auki kun lähtee liikkeelle.
Itellä tuli ainakin korpparin kanssa 15" talvi vanteilla ongelmaa kun vanne oli lähes kiinni jarrusatulassa. Otti vähän pirusti kiinni kun sinne jääätyi sulanut vesi.
Ei ton jarrun kyllä pitäisi niin kovin jäätyä, että pyörä jää laahaamaan. Kyllä mulla ainakin paukahtaa aina auki kun lähtee liikkeelle.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Vanteet on alkuperäiset 15" peltivanteet.
Pitääpä tutkia vähän tarkemmin.
Pitääpä tutkia vähän tarkemmin.
Mondeo 2,5 V6 GT -99
Mulla nuo paukkuu kans, mutta ei oo ikinä lukkoon jääny.. vielä. kop kop.