Pyrkimykseni on vaihtaa takajarrulevyt ja nyt tarttis saada lisää tilaa uusille paloille ja levyille. Ongelmana on etten saa pujoteltua käsijarruvaijeria irti takajarrujen päällä olevasta vivusta. Kuvittelen, että se pitää irroittaa jotta uudet palat mahtuisi. Epäilyttää, jotta kohta jää käteen koko kapistus, kun yrittää voimalla repiä. Aikani yritin perinteiseti painaa mäntää pohjaan, kunnes luin jostakin, että pitää pyörittää mäntää myötäpäivään ja painaa samalla. Mutta ei auta tuo ainakaan ilman vaijerin irroitusta. Joutuuko käsijarrun säätämään jotenkin tässä yhteydessä joka tapauksessa? Ymmärsin, että tässä on jonkun sortin automatiikka hoitamassa asiaa.
Auto on Ford Scorpio v.1991 automaatti 2.0i ABS- jarruin.
Kiittää ja tervehtii uutena tällä foorumilla
taito
Scorpion takajarrulevyjen vaihto ja käsijarru.
Re: Scorpion takajarrulevyjen vaihto ja käsijarru.
Kyllä sen männän pitäisi mennä sisään kun kiertää ja painaa. Jonkun aikaa joutuu kyllä ruuvaamaan. En ainakaan ite muistaakseni koskaan käppäriin koskenu palojen vaihdon yhteydessä.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
Re: Scorpion takajarrulevyjen vaihto ja käsijarru.
Juu, käsijarru ei vaikuta mitenkään, sehän on hydraulinen.
Männät saa kiertämällä , avuksi jarrutyökalu, esim. biltemassa (Tuotenro 19234) 13.50 euroa
Säätö on automaattinen, eli siis samalla kuin jarrutkin...
Männät saa kiertämällä , avuksi jarrutyökalu, esim. biltemassa (Tuotenro 19234) 13.50 euroa
Ei, niin ja älä kiristä vaijeria, käsijarru männät pitäisi aina palautua 100 % että seuraava "veto" saisi mahdollisimman paljon nestettä mukaan...Joutuuko käsijarrun säätämään jotenkin tässä yhteydessä joka tapauksessa?
Säätö on automaattinen, eli siis samalla kuin jarrutkin...
Chrysler Grand Voyager 3.3 LE
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
---
ex
Ford Scorpio 2.9i Ghia RS ATM
Ford Scorpio 2.0i Ghia ATM
Ford Scorpio 2.8i Ghia RS
Re: Scorpion takajarrulevyjen vaihto ja käsijarru.
Uskonpuutehan se oli vikana eli piti pyörittämän mäntää varsin antaumuksella. Rälläkän laikan avain oli hommaan varsin hyvä. Levyt oli jumissa. Toisen jouduin avaamaan rälläkällä ja kiilalla. Tuli muutenkin möngittyä tuolla auton alla viikon verran, kun oli päässyt ruoste tekemään tekosiaan. Onpahan Scorpio taas leimassa.
Kiitoksia neuvoista!
t.Taito
Kiitoksia neuvoista!
t.Taito
Viimeksi muokannut taito, 03 Helmi 2008 00:59. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Re: Scorpion takajarrulevyjen vaihto ja käsijarru.
Joo meinas itelläkin eka kerralla loppua usko kesken kun aloin sitä mäntää ruvailemaan. tuntuu, ettei siinä tapahdu mitään. 

Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96