Sivu 1/1
Sierra 2,0 kokemuksia?
Lähetetty: 04 Tammi 2008 13:30
Kirjoittaja Jeba
Eli olen tollasta 2,0ruisku tai kaasari(ei dohc) sierraa ajatellu ostaa, mitä pitäs ottaa huomioo?
Onko noi mitenkä ruoste herkkiä?
Entä mitenkä noissa toi kone/tekniikka yleensä kestää?
Onko toi kaasari sitten mitenkä kova syömään bensaa verrattuna ruiskuun?
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Lähetetty: 04 Tammi 2008 14:33
Kirjoittaja tursas
Jeba kirjoitti:Onko noi mitenkä ruoste herkkiä?
Ovet, luukut, lattiat ja helmat ruostuu toisinaan Sierrassa, mutta ku ikää on parikymmentä vuotta, niin näin taitaa käydä vähän joka autolle, jos kosteutta ei saa pysymään ulkopuolella ja paikkoja suojattua riittävästi.
Hiiriä pitää myös vahtia pks:n ulkopuolella
viewtopic.php?t=16189 
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Lähetetty: 04 Tammi 2008 15:03
Kirjoittaja Jeba
tursas kirjoitti: Ovet, luukut, lattiat ja helmat ruostuu toisinaan Sierrassa, mutta ku ikää on parikymmentä vuotta, niin näin taitaa käydä vähän joka autolle, jos kosteutta ei saa pysymään ulkopuolella ja paikkoja suojattua riittävästi.
Hiiriä pitää myös vahtia pks:n ulkopuolella
viewtopic.php?t=16189 
Heh aika paha jos elukat alkaa tunkemaan autoon sisään
Mitenkäs sitten toi kulutuksen ero kaasarin ja ruiskun välillä?
Lähetetty: 04 Tammi 2008 15:30
Kirjoittaja jn79
Mulla menee ruisku ohc sekalaisessa ajossa 8,5-9,5 litraa/100 km,kaasari ohc muistaakseni meni vastaavassa ajossa n.9-10 litraa/100 km.Ja molemmissa 5 vaihteinen laatikko.
Lähetetty: 04 Tammi 2008 15:47
Kirjoittaja Riesa2.0
Saman verran oli itselläni kulutus is sierrassa kuin kaasari versioissakin, eli 8-10 litraa satasella. Ruisku kyllä huomattavasti tehokkaamman tuntuinen, mutta vaikeampi löytää.. Takakaaret, kynnykset ja ovien alareunat yleensä ensin tarkastan sierrasta jos ne on ok, niin hyvä peli se sitten on! Niin ja kannattaa katsoa sinisen savun määrä käynnistyksen yhteydessä, mitä enemmän sinistä savua tulee putkesta sitä useammit joudut lisäämään öljyä!
Täältä sitten lisää pohdintaa.
Lähetetty: 04 Tammi 2008 16:00
Kirjoittaja eyezer
Kannattaa kuunnella käyntiääntä. Jos kuuluu pieni naputus niin kyseessä on usein kulunut nokka-akseli. Öljyvoitelu nokassa on surkea mutta nokka-akseleita löytää halvalla joten kyseessä ei ole paha vika. Muuten katsot autoa kuten muitakin ostettavia autoja. Foortti ruostuu siinä missä muutkin autot. Koneella ajaa ajotavasta ja huolloista riippuen vaikka maailman tappiin asti.
Lähetetty: 04 Tammi 2008 16:30
Kirjoittaja Jeba
Joo kiitos vastauksista! Pitää sitten hommata kaasari tai ruisku, kumpi nyt sattuu kohalle, tosin tässä kesällä ois tarkotus vasta ostaa.
Lähetetty: 04 Tammi 2008 20:01
Kirjoittaja jaska74
tutki ovien alareunat. sieltä taitaa ensimmäisenä lähteä mätimään
Lähetetty: 04 Tammi 2008 20:09
Kirjoittaja Jeba
Tuli haulla vähän leikittyä ja aika paljon oli juttua tosta nokka-akselin kulumisesta. Kuinka paljon se nokka keskimäärin kestää ajoa ennekuin rupeaa olemaan vaihto kunnossa? Riippuu tietysti miten konetta on kohdeltu, mut yleensä?
Lähetetty: 04 Tammi 2008 20:54
Kirjoittaja eyezer
Kyllä sillä aika kauan ajelee. Riippuu tietenkin öljyistä ja talvilämmityksestä yms... Itselläni oli kakkosautona yksi sierra joka naputti aivan hel**tisti mutta ajelin silti sillä pari vuotta ilman mitään ongelmia. Tehot taitavat hieman laskea kun venttiilit eivät aukea enää kunnolla.
Lähetetty: 05 Tammi 2008 15:57
Kirjoittaja jn79
Tällä hetkellä sierran mittarissa 280 tkm eikä nakuta.Yhdellä sierralla meni muistaakseni 330tkm,sitten rupes pikku hiljaa naputteleen.Öljynvaihtoväli n. 15tkm tai kerran vuodessa ja aina olen käyttänyt mobilin rally formulaa 5w-50.
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Lähetetty: 11 Tammi 2008 23:25
Kirjoittaja duckworth
Joo kyllä on kokemuksia kaksin verroin, niin kuin sigusta näkyy. Mitä tuohon ruoste tilanteeseen tulee voin sanoa että ainakin niissä "vanhoissa" (Mk1) Sierroissa ei hirveämmin ruostetta ole, ainakin mulla on molemmat ollu pohjastaan täysin ruosteettomia, asia toki riippuu yksilöstäkin. Jos ajatellaan ihan oharin konetta, miettimättä sen kummemmin apulaittetita, niin onhan se pirun kestävä, kun vertaa näihin alumiini kantisiin motteihin joihinka ollaan siirrytty. Tosin se että itse kansi on kestävä ei tarkoita etteikö siinä olisi vikoja. Usein ohc:n ohjurikumit ja nokan stefa ovat tulleet tiensä päähän. Huomaa sinisestä savusta ja etenkin hammaspyörän juuresta vuotavasta öljystä. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon että helpollahan siinä pääse jos yli 20 vuotta vanhan auton saa pelkällä kansirempalla kuntoon!

Jos tyhjäkäynti hörpöttää kummasti niin ei ole syytä huoleen, kyseessä luultavasti väärät venttiilinvälykset tai ilmamäärämittari (ruiskumallit). Hyvinhän tuo kyllä tuntui kulkevän väärillä välyksilläkin, hörppäs bensaa vaan vähän enemmän

Sisustan karu kunto on aika ilmeistä, kuskin penkki repeillyt, kojelauta lohkeillut, ym. pikkujuttuja. Jos ostat kaasari pelin niin noi sähkökaasarilla varustetut voi juuri temppuilla automaattinen ryyppy jää päälle jne. Yhtään ruisku Sierraa en ole omistanut, mutta onhan sellainen toki varmasti hyvä aihio, joskin iiässät on aika poljettuja, harvemmin niitä kukaan papparainen on ajanut.
Jep, zep. Eipä tässä muuta sanottavaa ole. Mikäli sulla ei oo kauhee kiire hommata sitä Sierraa niin katsele ajan kanssa auto luokkaa "vanhalta papalta jäänyt aina tallissa pidetty löytö".