Sierra 2,0 kokemuksia?
Sierra 2,0 kokemuksia?
Eli olen tollasta 2,0ruisku tai kaasari(ei dohc) sierraa ajatellu ostaa, mitä pitäs ottaa huomioo?
Onko noi mitenkä ruoste herkkiä?
Entä mitenkä noissa toi kone/tekniikka yleensä kestää?
Onko toi kaasari sitten mitenkä kova syömään bensaa verrattuna ruiskuun?
Onko noi mitenkä ruoste herkkiä?
Entä mitenkä noissa toi kone/tekniikka yleensä kestää?
Onko toi kaasari sitten mitenkä kova syömään bensaa verrattuna ruiskuun?
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Ovet, luukut, lattiat ja helmat ruostuu toisinaan Sierrassa, mutta ku ikää on parikymmentä vuotta, niin näin taitaa käydä vähän joka autolle, jos kosteutta ei saa pysymään ulkopuolella ja paikkoja suojattua riittävästi.Jeba kirjoitti:Onko noi mitenkä ruoste herkkiä?

Hiiriä pitää myös vahtia pks:n ulkopuolella viewtopic.php?t=16189

Farkku Mondeo 1,8 Bensa, 2002, MK3 STW Turnier Stardust Silver Trend Wagon
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Heh aika paha jos elukat alkaa tunkemaan autoon sisääntursas kirjoitti: Ovet, luukut, lattiat ja helmat ruostuu toisinaan Sierrassa, mutta ku ikää on parikymmentä vuotta, niin näin taitaa käydä vähän joka autolle, jos kosteutta ei saa pysymään ulkopuolella ja paikkoja suojattua riittävästi.![]()
Hiiriä pitää myös vahtia pks:n ulkopuolella viewtopic.php?t=16189

Mitenkäs sitten toi kulutuksen ero kaasarin ja ruiskun välillä?
Saman verran oli itselläni kulutus is sierrassa kuin kaasari versioissakin, eli 8-10 litraa satasella. Ruisku kyllä huomattavasti tehokkaamman tuntuinen, mutta vaikeampi löytää.. Takakaaret, kynnykset ja ovien alareunat yleensä ensin tarkastan sierrasta jos ne on ok, niin hyvä peli se sitten on! Niin ja kannattaa katsoa sinisen savun määrä käynnistyksen yhteydessä, mitä enemmän sinistä savua tulee putkesta sitä useammit joudut lisäämään öljyä!
Täältä sitten lisää pohdintaa.

Täältä sitten lisää pohdintaa.
Noin 10kpl Foorteja..
http://riesa20.urli.net/
http://riesa20.urli.net/
Kannattaa kuunnella käyntiääntä. Jos kuuluu pieni naputus niin kyseessä on usein kulunut nokka-akseli. Öljyvoitelu nokassa on surkea mutta nokka-akseleita löytää halvalla joten kyseessä ei ole paha vika. Muuten katsot autoa kuten muitakin ostettavia autoja. Foortti ruostuu siinä missä muutkin autot. Koneella ajaa ajotavasta ja huolloista riippuen vaikka maailman tappiin asti.
Ford Maverick/Nissan Patrol 2.8TD
Ford Scorpio 2.0i
Ford Scorpio 2.0i
Kyllä sillä aika kauan ajelee. Riippuu tietenkin öljyistä ja talvilämmityksestä yms... Itselläni oli kakkosautona yksi sierra joka naputti aivan hel**tisti mutta ajelin silti sillä pari vuotta ilman mitään ongelmia. Tehot taitavat hieman laskea kun venttiilit eivät aukea enää kunnolla.
Ford Maverick/Nissan Patrol 2.8TD
Ford Scorpio 2.0i
Ford Scorpio 2.0i
Re: Sierra 2,0 kokemuksia?
Joo kyllä on kokemuksia kaksin verroin, niin kuin sigusta näkyy. Mitä tuohon ruoste tilanteeseen tulee voin sanoa että ainakin niissä "vanhoissa" (Mk1) Sierroissa ei hirveämmin ruostetta ole, ainakin mulla on molemmat ollu pohjastaan täysin ruosteettomia, asia toki riippuu yksilöstäkin. Jos ajatellaan ihan oharin konetta, miettimättä sen kummemmin apulaittetita, niin onhan se pirun kestävä, kun vertaa näihin alumiini kantisiin motteihin joihinka ollaan siirrytty. Tosin se että itse kansi on kestävä ei tarkoita etteikö siinä olisi vikoja. Usein ohc:n ohjurikumit ja nokan stefa ovat tulleet tiensä päähän. Huomaa sinisestä savusta ja etenkin hammaspyörän juuresta vuotavasta öljystä. Täytyy kuitenkin ottaa huomioon että helpollahan siinä pääse jos yli 20 vuotta vanhan auton saa pelkällä kansirempalla kuntoon!
Jos tyhjäkäynti hörpöttää kummasti niin ei ole syytä huoleen, kyseessä luultavasti väärät venttiilinvälykset tai ilmamäärämittari (ruiskumallit). Hyvinhän tuo kyllä tuntui kulkevän väärillä välyksilläkin, hörppäs bensaa vaan vähän enemmän
Sisustan karu kunto on aika ilmeistä, kuskin penkki repeillyt, kojelauta lohkeillut, ym. pikkujuttuja. Jos ostat kaasari pelin niin noi sähkökaasarilla varustetut voi juuri temppuilla automaattinen ryyppy jää päälle jne. Yhtään ruisku Sierraa en ole omistanut, mutta onhan sellainen toki varmasti hyvä aihio, joskin iiässät on aika poljettuja, harvemmin niitä kukaan papparainen on ajanut.
Jep, zep. Eipä tässä muuta sanottavaa ole. Mikäli sulla ei oo kauhee kiire hommata sitä Sierraa niin katsele ajan kanssa auto luokkaa "vanhalta papalta jäänyt aina tallissa pidetty löytö".


Jep, zep. Eipä tässä muuta sanottavaa ole. Mikäli sulla ei oo kauhee kiire hommata sitä Sierraa niin katsele ajan kanssa auto luokkaa "vanhalta papalta jäänyt aina tallissa pidetty löytö".
Opel on pop, mutta Ford on progee
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER
-BMW 325i N52B25 "käyttis ish?"
-Omega B2 2.2 16v "talviauto"
-Omega B2 3.0 V6 "varaharrasteauto"
-Sierra Mk1 -86 "Group A- wnb"
BOREHAMMER