Sivu 1/2

Ford Escort RS2000 -92 ei käynnisty

Lähetetty: 03 Joulu 2007 18:06
Kirjoittaja Zetor
Eli foorti ei käynnisty starttaamalla,kipinää ei tule,mutta työntämällä lähtee heti käyntiin.Missähän mahtaa olla vika???

Re: Ford Escort RS2000 -92 ei käynnisty

Lähetetty: 03 Joulu 2007 23:43
Kirjoittaja koskar
Zetor kirjoitti:Eli foorti ei käynnisty starttaamalla,kipinää ei tule,mutta työntämällä lähtee heti käyntiin.Missähän mahtaa olla vika???
Onko varusteena ajonesto/häly? Eli onko digikellon vieressä LEDi? Jos on niin siitä pitäisi huomata jos ajonesto jää päälle --> ei starttaa. Itellä oli viime viikolla sama homma. Kävin kaikki luukut aukoen ja painellen luukkukytkimet läpi niin auttoi. Luultavasti konepellin tunnistin alkaa olla elämänsä ehtoopuolella. Toivottavasti saa selvää jos tämä vaikka auttais :).
Eli muuten toimii sähköt, mutta ei pyöritä starttia ollenkaan.

Lähetetty: 04 Joulu 2007 08:09
Kirjoittaja Zetor
Kyllä on varusteena ajonesto ja häly,ledikin löytyy.Kyllä mulla starttia pyörittää ihan hyvin ei vaan lähe käyntiin kun ei tuu kipinää.Kiitti vaan vinkeistä. :D

Lähetetty: 04 Joulu 2007 10:17
Kirjoittaja koskar
Zetor kirjoitti:Kyllä on varusteena ajonesto ja häly,ledikin löytyy.Kyllä mulla starttia pyörittää ihan hyvin ei vaan lähe käyntiin kun ei tuu kipinää.Kiitti vaan vinkeistä. :D
Ootko jo mitannut tuleeko puolille virtaa kun yrittää startata? Kampiakselin asentotunnistintakin voisi koittaa mittailla, että onko sielä mitään elämää. Joltain paikalliselta EDIS-boksi lainaan ja koitat sillä kanssa.

EDIT: toki jos se kerran työntämällä lähtee niin ei luulisi noissa vikaa olevan.

Lähetetty: 04 Joulu 2007 11:33
Kirjoittaja Regu
Mahtaako virta riittää sytkälle ja startille samaan aikaan jos kerran tuuppimalla lähtee käyntiin?

Lähetetty: 04 Joulu 2007 15:38
Kirjoittaja Zetor
Kyllä virta pitäis riittää,uusi akku ja apuvirtaa on vielä annettu toisesta autosta ja akkulaturikin vielä kiini.On alkanu epäilyttä virtalukko,pitää koittaa startin solenoidille piuhalla virtaa kun virtalukko on virrat päällä asennossa(eli samassa asennossa kuin työntäessä käyntiin)jos tämä toimii niin vika jää virtalukon pohjaan. :wink:

Lähetetty: 04 Joulu 2007 18:24
Kirjoittaja TeRoK
Joo virtalukon pohjaa epäilisin myös. Vanhemmissahan oli sitä etuvastusta jonka kautta puolalle tuli virta startatessa. oireili juuri noin jos se kärähti.
Mutta näissä uudemmissa ei semmosta enää taida olla.

Testaus

Lähetetty: 04 Joulu 2007 19:41
Kirjoittaja xtaaviankka
Paa auto vapaalle, seisontajarru päälle, aja rasvamontulle, paa virrat päälle, oikosulje solenoidi akun piuhaan, jos käynnistyy on vika virtalukossa, joka ei startatessa anna kaikkia sähköjä. Voit kokeilla mitä tekee jos ajon aikana käynnistää, vaan se ei taida onnistua kovin helposti.

Lähetetty: 05 Joulu 2007 16:58
Kirjoittaja Zetor
Eipä oo vika tuossa virtalukossakaan,ei auttanut jompin heitto akusta suoraan solenoidiin :( Sama homma kuin yritäs normaalisti startata.Ei auta kuin alkaa miettiä uusia mahdollisia vikoja.

Tarksita

Lähetetty: 05 Joulu 2007 17:31
Kirjoittaja xtaaviankka
Tarkista kampiakselin asentoanturi, se on siinä vauhtipyörän lähellä, irroita ja mittaa yleismittarilla piuhojen päästä. Vie kiintoavain lähelle anturin päätä ja lukema pitäisi muuttua yleismittarin ohmialueella. Normaalisti jaksaa pitää 10mm kiintoavaimen kiinni, kun on magneettinen.

Ja käynnistyi hinaamalla, että oli virrat päällä?

Lähetetty: 05 Joulu 2007 20:02
Kirjoittaja Zetor
Joo työntämällä lähtee käyntiin,mutta pitää käyttää irti se kampiakselin asentoanturi mitata ja testata se täsä kun joutaa.

Entäs tälläinen testi

Lähetetty: 05 Joulu 2007 20:33
Kirjoittaja xtaaviankka
:shock: Ajat loivaan alamäkeen, vaihde päälle ja starttaat,,, tuli mieleen että vaihdelaatikosta lähtee mittarille se vaijeri ja joku piuhasarja ties mihin, joka tunnistaa onko auto liikkeessä tai jotain mitä lie.

Re: Entäs tälläinen testi

Lähetetty: 05 Joulu 2007 20:37
Kirjoittaja jsel
xtaaviankka kirjoitti::tuli mieleen että vaihdelaatikosta lähtee mittarille se vaijeri ja joku piuhasarja ties mihin, joka tunnistaa onko auto liikkeessä tai jotain mitä lie.
Ei käsittääkseni vaikuta kuin siihen että kierrokset ei tipu alas jos auto liikkuu (ilmeisesti sen takia että jarrutehostin pysyy kunnolla mukana).

Lähetetty: 06 Joulu 2007 00:17
Kirjoittaja Monteonisti
Sulakerasia! 8)

Lähetetty: 06 Joulu 2007 00:48
Kirjoittaja Zetor
Empä epäile yhtään sulake rasiaa,kun kerta lähtee työntämällä käyntiin heti ja kaikki muut sähköt pelaa hyvin!

Lähetetty: 06 Joulu 2007 22:47
Kirjoittaja Monteonisti
Zetor kirjoitti:Empä epäile yhtään sulake rasiaa,kun kerta lähtee työntämällä käyntiin heti ja kaikki muut sähköt pelaa hyvin!
Meillä lähti työntämällä aina, myös tartilla sen jälkeen kun sulakeboxi vaihdettiin! :D
Ruiskut ei saaneet virtaa boxin kautta, mutta saivat suoraan laturilta? :shock:

Lähetetty: 06 Joulu 2007 23:17
Kirjoittaja WSE
etuvastuksen ohitusjohto startin solenoidin päästä irti/ jos on sytytyksenohjaukseen sisäänrakennettu ohitus / virransyöttö vaikka etuvastusta ei olisikaan, niin tämä osa moduulista vialla. Ei kannata silti vaihtaa kalliita moduuleja, korjaus: kytketään rele syöttämään virtaa sytytyspuolalle muun elektroniikan ohi, releen ohjaus startin solenoidin herätteestä, päävirran otto (30 napa) voi olla vaikka suoraan akulta sulakkeen kautta. Toimii kuin junan vessa.

Lähetetty: 07 Joulu 2007 08:59
Kirjoittaja koskar
Monteonisti kirjoitti: Meillä lähti työntämällä aina, myös tartilla sen jälkeen kun sulakeboxi vaihdettiin! :D
Ruiskut ei saaneet virtaa boxin kautta, mutta saivat suoraan laturilta? :shock:
Jos ruiskut == suuttimet, niin ne kyllä saa virtansa ihan suoraan ECU:n releen kautta ja maadoitus itse ECUn kautta.

EDIT: lisäsin ECUun C:n :D

Lähetetty: 08 Joulu 2007 01:47
Kirjoittaja Monteonisti
koskar kirjoitti: Jos ruiskut == suuttimet, niin ne kyllä saa virtansa ihan suoraan EUN:n releen kautta ja maadoitus itse ECUn kautta.
Oli mistä oli, mutta tulpat oli kuivat monen tarttauksen jälkeen! :shock:
Tönäsemällä lähti käyntiin helposti ja OLETAN vian olelleen ruiskujen virransaannissa? :roll:
Onneksi toimi kun boxin vaihdoin! 8)

Boxi

Lähetetty: 08 Joulu 2007 17:05
Kirjoittaja xtaaviankka
8) Mulla olis yliimääräinen RS2000 boxi, sitä vois testia jos alkaa toimiin, jos toimii niin vois miettii sitten kauppojakin.

Lähetetty: 11 Joulu 2007 18:40
Kirjoittaja Zetor
Käytin irti tuon asentoanturin ja vaikutti olevan ehjä.kattelin tuota sulakerasiaakin ja näyttäs että se on joskus vaihdettu oli nimittäin sulakerasian tyyppinumeron alla päivämäärä 14.12.99 ja näytti muutenki että sitä ois kopeloitu.Sen verran vielä että työntämisen jälkeen kun lähtee käyntiin ja ajelee vähän niin sammutuksen jälkeen lähtee startaamalla hyvin käyntiin,mutta kun jonkun tovin seisoo niin ei taas yritäkkään.Tosiaanki mullaki tulpat on kuivat vaikka kuin sahailee?

Bensapumppu

Lähetetty: 11 Joulu 2007 19:20
Kirjoittaja xtaaviankka
8) Eli, startatessa bensapumppu ei käy? Kun ajat on vielä painetta putkistossa ja käynnistyy sen takia?

Lähetetty: 11 Joulu 2007 19:35
Kirjoittaja Zetor
Kyllä se pumppu hurisee kun pistää virrat päälle,niin en tiiä kumma homma kun heti ajelun jälkeen lähtee startilla käyntiin.miten se selittäs sitten sen että lähtee työntämällä tosi hyvin käyntiin??jos bensa pumpussa ois vikaa.

Lämpötila-anturit

Lähetetty: 11 Joulu 2007 19:47
Kirjoittaja xtaaviankka
Voisiko joku noista lämpötila-antureista olla pimee, imupuolen tai se vesitilan?

Lähetetty: 11 Joulu 2007 20:01
Kirjoittaja Zetor
Ei tuntus että niissä ois vikaa,kun kone vielä aivan lämmin vielä ajettu lämpimään talliin siinä seisoo ajon jälkeen puolisen tuntia eikä yritäkkään,ei luulis yhen lämpötila anturin estää käynnistystä.ken tietää?