Ford Escort RS2000 -92 ei käynnisty

Sähkölaitteet, sähköongelmat, johdot, laturit jne.
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Ford Escort RS2000 -92 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Eli foorti ei käynnisty starttaamalla,kipinää ei tule,mutta työntämällä lähtee heti käyntiin.Missähän mahtaa olla vika???
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Re: Ford Escort RS2000 -92 ei käynnisty

Viesti Kirjoittaja koskar »

Zetor kirjoitti:Eli foorti ei käynnisty starttaamalla,kipinää ei tule,mutta työntämällä lähtee heti käyntiin.Missähän mahtaa olla vika???
Onko varusteena ajonesto/häly? Eli onko digikellon vieressä LEDi? Jos on niin siitä pitäisi huomata jos ajonesto jää päälle --> ei starttaa. Itellä oli viime viikolla sama homma. Kävin kaikki luukut aukoen ja painellen luukkukytkimet läpi niin auttoi. Luultavasti konepellin tunnistin alkaa olla elämänsä ehtoopuolella. Toivottavasti saa selvää jos tämä vaikka auttais :).
Eli muuten toimii sähköt, mutta ei pyöritä starttia ollenkaan.
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Kyllä on varusteena ajonesto ja häly,ledikin löytyy.Kyllä mulla starttia pyörittää ihan hyvin ei vaan lähe käyntiin kun ei tuu kipinää.Kiitti vaan vinkeistä. :D
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Zetor kirjoitti:Kyllä on varusteena ajonesto ja häly,ledikin löytyy.Kyllä mulla starttia pyörittää ihan hyvin ei vaan lähe käyntiin kun ei tuu kipinää.Kiitti vaan vinkeistä. :D
Ootko jo mitannut tuleeko puolille virtaa kun yrittää startata? Kampiakselin asentotunnistintakin voisi koittaa mittailla, että onko sielä mitään elämää. Joltain paikalliselta EDIS-boksi lainaan ja koitat sillä kanssa.

EDIT: toki jos se kerran työntämällä lähtee niin ei luulisi noissa vikaa olevan.
Avatar
Regu
Viestit: 682
Liittynyt: 05 Helmi 2005 00:56
Paikkakunta: Lahti

Viesti Kirjoittaja Regu »

Mahtaako virta riittää sytkälle ja startille samaan aikaan jos kerran tuuppimalla lähtee käyntiin?
Escort 1.8 sport -97
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Kyllä virta pitäis riittää,uusi akku ja apuvirtaa on vielä annettu toisesta autosta ja akkulaturikin vielä kiini.On alkanu epäilyttä virtalukko,pitää koittaa startin solenoidille piuhalla virtaa kun virtalukko on virrat päällä asennossa(eli samassa asennossa kuin työntäessä käyntiin)jos tämä toimii niin vika jää virtalukon pohjaan. :wink:
Avatar
TeRoK
Moderaattori
Viestit: 2021
Liittynyt: 03 Helmi 2005 22:00
Paikkakunta: Loimaa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja TeRoK »

Joo virtalukon pohjaa epäilisin myös. Vanhemmissahan oli sitä etuvastusta jonka kautta puolalle tuli virta startatessa. oireili juuri noin jos se kärähti.
Mutta näissä uudemmissa ei semmosta enää taida olla.
Sprinter 319 -15, s400 hybrid -10, Mustang GT cabr. -96
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Testaus

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Paa auto vapaalle, seisontajarru päälle, aja rasvamontulle, paa virrat päälle, oikosulje solenoidi akun piuhaan, jos käynnistyy on vika virtalukossa, joka ei startatessa anna kaikkia sähköjä. Voit kokeilla mitä tekee jos ajon aikana käynnistää, vaan se ei taida onnistua kovin helposti.
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Eipä oo vika tuossa virtalukossakaan,ei auttanut jompin heitto akusta suoraan solenoidiin :( Sama homma kuin yritäs normaalisti startata.Ei auta kuin alkaa miettiä uusia mahdollisia vikoja.
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Tarksita

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Tarkista kampiakselin asentoanturi, se on siinä vauhtipyörän lähellä, irroita ja mittaa yleismittarilla piuhojen päästä. Vie kiintoavain lähelle anturin päätä ja lukema pitäisi muuttua yleismittarin ohmialueella. Normaalisti jaksaa pitää 10mm kiintoavaimen kiinni, kun on magneettinen.

Ja käynnistyi hinaamalla, että oli virrat päällä?
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Joo työntämällä lähtee käyntiin,mutta pitää käyttää irti se kampiakselin asentoanturi mitata ja testata se täsä kun joutaa.
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Entäs tälläinen testi

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

:shock: Ajat loivaan alamäkeen, vaihde päälle ja starttaat,,, tuli mieleen että vaihdelaatikosta lähtee mittarille se vaijeri ja joku piuhasarja ties mihin, joka tunnistaa onko auto liikkeessä tai jotain mitä lie.
Avatar
jsel
Viestit: 456
Liittynyt: 01 Kesä 2007 10:14
Paikkakunta: Tampere

Re: Entäs tälläinen testi

Viesti Kirjoittaja jsel »

xtaaviankka kirjoitti::tuli mieleen että vaihdelaatikosta lähtee mittarille se vaijeri ja joku piuhasarja ties mihin, joka tunnistaa onko auto liikkeessä tai jotain mitä lie.
Ei käsittääkseni vaikuta kuin siihen että kierrokset ei tipu alas jos auto liikkuu (ilmeisesti sen takia että jarrutehostin pysyy kunnolla mukana).
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Sulakerasia! 8)
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Empä epäile yhtään sulake rasiaa,kun kerta lähtee työntämällä käyntiin heti ja kaikki muut sähköt pelaa hyvin!
Ford Escort RS2000
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

Zetor kirjoitti:Empä epäile yhtään sulake rasiaa,kun kerta lähtee työntämällä käyntiin heti ja kaikki muut sähköt pelaa hyvin!
Meillä lähti työntämällä aina, myös tartilla sen jälkeen kun sulakeboxi vaihdettiin! :D
Ruiskut ei saaneet virtaa boxin kautta, mutta saivat suoraan laturilta? :shock:
WSE
Viestit: 371
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:52
Paikkakunta: Lohja (/Rovaniemi)

Viesti Kirjoittaja WSE »

etuvastuksen ohitusjohto startin solenoidin päästä irti/ jos on sytytyksenohjaukseen sisäänrakennettu ohitus / virransyöttö vaikka etuvastusta ei olisikaan, niin tämä osa moduulista vialla. Ei kannata silti vaihtaa kalliita moduuleja, korjaus: kytketään rele syöttämään virtaa sytytyspuolalle muun elektroniikan ohi, releen ohjaus startin solenoidin herätteestä, päävirran otto (30 napa) voi olla vaikka suoraan akulta sulakkeen kautta. Toimii kuin junan vessa.
koskar
Viestit: 334
Liittynyt: 21 Helmi 2005 19:09
Paikkakunta: Kurikka

Viesti Kirjoittaja koskar »

Monteonisti kirjoitti: Meillä lähti työntämällä aina, myös tartilla sen jälkeen kun sulakeboxi vaihdettiin! :D
Ruiskut ei saaneet virtaa boxin kautta, mutta saivat suoraan laturilta? :shock:
Jos ruiskut == suuttimet, niin ne kyllä saa virtansa ihan suoraan ECU:n releen kautta ja maadoitus itse ECUn kautta.

EDIT: lisäsin ECUun C:n :D
Viimeksi muokannut koskar, 08 Joulu 2007 16:36. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monteonisti
Viestit: 3129
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:45

Viesti Kirjoittaja Monteonisti »

koskar kirjoitti: Jos ruiskut == suuttimet, niin ne kyllä saa virtansa ihan suoraan EUN:n releen kautta ja maadoitus itse ECUn kautta.
Oli mistä oli, mutta tulpat oli kuivat monen tarttauksen jälkeen! :shock:
Tönäsemällä lähti käyntiin helposti ja OLETAN vian olelleen ruiskujen virransaannissa? :roll:
Onneksi toimi kun boxin vaihdoin! 8)
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Boxi

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

8) Mulla olis yliimääräinen RS2000 boxi, sitä vois testia jos alkaa toimiin, jos toimii niin vois miettii sitten kauppojakin.
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Käytin irti tuon asentoanturin ja vaikutti olevan ehjä.kattelin tuota sulakerasiaakin ja näyttäs että se on joskus vaihdettu oli nimittäin sulakerasian tyyppinumeron alla päivämäärä 14.12.99 ja näytti muutenki että sitä ois kopeloitu.Sen verran vielä että työntämisen jälkeen kun lähtee käyntiin ja ajelee vähän niin sammutuksen jälkeen lähtee startaamalla hyvin käyntiin,mutta kun jonkun tovin seisoo niin ei taas yritäkkään.Tosiaanki mullaki tulpat on kuivat vaikka kuin sahailee?
Ford Escort RS2000
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Bensapumppu

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

8) Eli, startatessa bensapumppu ei käy? Kun ajat on vielä painetta putkistossa ja käynnistyy sen takia?
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Kyllä se pumppu hurisee kun pistää virrat päälle,niin en tiiä kumma homma kun heti ajelun jälkeen lähtee startilla käyntiin.miten se selittäs sitten sen että lähtee työntämällä tosi hyvin käyntiin??jos bensa pumpussa ois vikaa.
Ford Escort RS2000
xtaaviankka
Viestit: 236
Liittynyt: 28 Marras 2007 09:20

Lämpötila-anturit

Viesti Kirjoittaja xtaaviankka »

Voisiko joku noista lämpötila-antureista olla pimee, imupuolen tai se vesitilan?
Zetor
Viestit: 12
Liittynyt: 03 Joulu 2007 15:43
Paikkakunta: Kemi

Viesti Kirjoittaja Zetor »

Ei tuntus että niissä ois vikaa,kun kone vielä aivan lämmin vielä ajettu lämpimään talliin siinä seisoo ajon jälkeen puolisen tuntia eikä yritäkkään,ei luulis yhen lämpötila anturin estää käynnistystä.ken tietää?
Ford Escort RS2000
Vastaa Viestiin