Kytkinremontti Mk1 1.1L Fiestaan vm '79
Kytkinremontti Mk1 1.1L Fiestaan vm '79
Kytkin ei irrota, ja edessä on siis kytkinremontti. Mahtuuko vaihdelaatikkoa vetämään irti moottorista konetilan puitteissa vai pitääkö moottori nostaa pois hommaa varten? Jälkimmäisessä tapauksessa saattaa korjaus käydä turhan kalliiksi, koska moiseen ei ole laitteita eikä taitoa ja pitäisi johonkin pajalle viedä.
Jonkun verran on tullu ykköskoppasten kanssa pelattua ja oma tapa on ollu ottaa kone+loota alakautta kokonaan pois. Kerran taistelin pelkkää lootaa yläkautta irti mutta en enää muista sainko sitä irti, mutta sen muistan että sillonkin otettiin koko paketti alas kun kävi selväksi että laatikon takasin saaminen tulee olemaan vähintäänkin *ttumaista.
Lootaa tarvii saada kuitenkin se ~5 senttiä irti koneesta jotta sen lähtee edes jotenkin irti koneesta, ja sehän vähän painaa ja tilaon tiukilla. Näinollen, kuten sanoin, mä ainakin otan suosiolla koko homman pois.
'Parhaimmillaan' kaikki nostohommat on tehty ihan yhdellä hallitunkilla, kivaa se ei ole mutta onnistuu kyllä vähillä vehkeilläkin. Homma menee niin että tunkataan kaulaa ylös, heitetään pukki alle, kasataan tunkin päälle lisää tavaraa -> saadaan nostettua tunkilla vielä ylemmäs ja taas lisää pukkia (renkaita vanteineen tms tukevaa) alle ja toistetaan tota niin kauan että etuhelma on niin korkealla että koneen mahtuu vetämään alta.
Sen jälkeen tunkki koneen/laatikon alle, paketti irti ja humps! Paketti joko tulee ryminällä alas tai sitten se jää sopivasti tunkin varaan ja on laskettavissa iisiisti alas. Ja suosittelen sitten edes kahta hallitunkkia, ne on kuitenkin alle 20e/kpl ja auttaa asiassa jonkun verran.
Ja joo, kyllä mä tiedän paljon ja parempia menetelmiä ja mulla on nykyään itellänikin välineet niitä varten, toi on vaan esimerkki miten toi on toteutettavissa jokakodin välinein jos vaan intoa riittää.
Lootaa tarvii saada kuitenkin se ~5 senttiä irti koneesta jotta sen lähtee edes jotenkin irti koneesta, ja sehän vähän painaa ja tilaon tiukilla. Näinollen, kuten sanoin, mä ainakin otan suosiolla koko homman pois.
'Parhaimmillaan' kaikki nostohommat on tehty ihan yhdellä hallitunkilla, kivaa se ei ole mutta onnistuu kyllä vähillä vehkeilläkin. Homma menee niin että tunkataan kaulaa ylös, heitetään pukki alle, kasataan tunkin päälle lisää tavaraa -> saadaan nostettua tunkilla vielä ylemmäs ja taas lisää pukkia (renkaita vanteineen tms tukevaa) alle ja toistetaan tota niin kauan että etuhelma on niin korkealla että koneen mahtuu vetämään alta.
Sen jälkeen tunkki koneen/laatikon alle, paketti irti ja humps! Paketti joko tulee ryminällä alas tai sitten se jää sopivasti tunkin varaan ja on laskettavissa iisiisti alas. Ja suosittelen sitten edes kahta hallitunkkia, ne on kuitenkin alle 20e/kpl ja auttaa asiassa jonkun verran.
Ja joo, kyllä mä tiedän paljon ja parempia menetelmiä ja mulla on nykyään itellänikin välineet niitä varten, toi on vaan esimerkki miten toi on toteutettavissa jokakodin välinein jos vaan intoa riittää.
Kaikenlaiset rojektini @ http://wonk.sytes.net/76s/