mondeo -95 1.8 koneen kalkatus!!!!!!!!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
krister
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2005 22:31

mondeo -95 1.8 koneen kalkatus!!!!!!!!

Viesti Kirjoittaja krister »

terve!

eli pikku kysymys....
ostin tossa muijalle otsikon mukaisen auton ja kone kalkattaa ikävästi,ilmeisesti kyllä mondeon tyyppivika(välyksiä koneessa)
eli kuinka vaarallinen toi kalkatus on?????+tarkoittaako koneremppaa välittömästi??

savutestit ihan priimat
muuten koneen käynti moitteentonta
puristukset vielä mittaamatta

auto on ajettu 180 000 ....eli ei ihan mahdottomia vielä

kiitollisena odottelen vastauksia,,oli meinaan ensimmäinen fordi talossa..
joten katsotaa tuleeko toista ;)
jaahas.......
sierramies-87
Viestit: 92
Liittynyt: 04 Helmi 2005 11:47
Paikkakunta: Veteli

Viesti Kirjoittaja sierramies-87 »

isällä on kans 1.8 mondeo joka kalkattaa varsinkin kylmänä aika pahasti.. itellä on enemmän ajettu 2.0 mondeon johon on ne hydrauliset venttiilinostimet vaihdettu ja käy tosi siististi niin uskon että niitten vaihdolla häviää...tuohonkin ne vaihdatetaan tässä joskus, tosin kun soitettiin ford huoltoon niin siellä sanottiin että turhan välykset vois poistaa "prikoilla" jotka laitetaan jollain erikoistyökalulla, menee kuulemma n.puoli päivää koko hommassa mutta niillä tuntipalkoilla aika arvokas homma varmasti... ei tarvi kuulemma ottaa kantta pois, riittää kun ottaa nokka akselit pois jos laitattaa noita "prikkoja"

mutta isän mondeo on ajettu n.330tkm ja oma 336tkm joten ei pitäis noin "vähän" ajettu vielä kalkattaa?

kummatkin mk1 mondeoita 1.8 on vm.93 ja 2.0 vm. 95
Viimeksi muokannut sierramies-87, 07 Kesä 2005 23:11. Yhteensä muokattu 3 kertaa.
Ford F250 4x4 7.3td -99
Ford Mondeo 2.0tddi -02
Ford Mondeo 1.8td -98
Ford Mondeo 1.8td -97
Herkko
Viestit: 462
Liittynyt: 12 Helmi 2005 19:26
Paikkakunta: LapLand

Viesti Kirjoittaja Herkko »

Kylmänähän tuo ykköskoppanen Mondeo
ruukaa kalkatella,kuuluu asiaan.
Kakkoskoppasessa(97-00) ko.ominaisuus
on saatu pois,ilmeisestikkin männän
helmoja ja niiden päälystettä vaihtamalla.
fiiikus
Viestit: 131
Liittynyt: 17 Helmi 2005 22:48

Viesti Kirjoittaja fiiikus »

ei se kalkataminen kai kauheata voi olla.. meirän Esco kolistaa kylmänä, mutta onhan se rullannut jo kaikkiaan 310 tkm (15 tkm meillä) ... hyvää ölyä vaan koneeseen niin pelaa kai vastaisuudessaankin. nyt laitoin Mobil FE 5w30 liemet, edelliset olleen "tiesmitä" synteettisiä kuitenkin. jännittää muuttuuko äänet konehuoneesta
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Kalkattaa se täälläkin -96 mkI 1.8

Öljyä ei syö tippaakaan ja kalkatus häviää kun kones lämpiää. Itse kun asiaa selvittelin niin sain vastauksen notta kun koneen liikkuvista osista on pitänyt tehdä kevyet on männät jääneet suht lyhythelmaisiksi. Siihen kun sitten lisätään sopivat välykset kylmänä rupeaa mäntä keinumaan renkaiden varassa josta tämä ääni. Ei aiheuta toimenpiteitä.
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
krister
Viestit: 4
Liittynyt: 07 Kesä 2005 22:31

Viesti Kirjoittaja krister »

jees!

kiitos kaikille jotka vaivautu vastaamaan..hiukan mieli rauhottuu :)
.................antaa kalkalklakkalkatttaa.....
jaahas.......
Avatar
jamo
Viestit: 74
Liittynyt: 04 Syys 2005 00:10
Paikkakunta: turun tienoo

Viesti Kirjoittaja jamo »

Vähän vanhaan aiheeseen kirjoittelen. Itselläni oli pari vuotta sitten -94 1,6 CLX MONDEO ja siinä oli kylmänä kalinaa... Turun Stockman Autossa sanoivat että ei aiheuta jatkotoimenpiteitä, no juttelin siitä tutun autoasentajan kanssa ja hän sanoi että ei hyvä heilu jos kauan jatkuu. Auto laitettiin liikkeen laskuun kuntoon ja vika oli se että kolmosen mäntä oli joskus ollu vähän ahtaalla ja sylinterissä näkyi selvät jäljet tästä. Tuli uusi puolimoottori koska Ford ei tunne ylikokomäntiä näihin Zetec moottoreihin... (remontti vaati melkosen sodan ennenkuin laittoivat kuntoon, kävi Helsingistä asti herrat kuuntelemassa mottia). Autokauppias oli jo purkamassa kauppaa koska oli sitä mieltä että kyseiseen autoon ei "kannata" tehdä tätä remonttia. Tämä siis oli vuonna -99 ja autolla oli ajettu 90000km kun ostin sen, eli olin siis auton toinen omistaja. Sen jälkeen ei ollut huolta huomisesta ja ajelin sillä 4 vuotta ja 60000km, jos huoliksi ei lasketa sitä että kiihtyvyys oli "kalenteri"
Simprider
Viestit: 255
Liittynyt: 04 Helmi 2005 22:41
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja Simprider »

Ja ylläoleva on sitten mahdollisesti totta kun kyseessä on 1.6.

Sillä 1.6 ja 2.0 versioiden "ei" pitäisi kalista joka on 1.8 koneksen etuoikeus :)
Kuga 2.0 TDCi Powershift Kuva
Kuga PHEV Kuva
Vastaa Viestiin