Päiviä
Tulipas tuossa sitten hommattua Ford meidänkin perheeseen. Autohan on Mondeo 1.8 vm.2002, 170tkm höylätty. Nyt ensimmäisillä ns. pakkasilla huomannut kun ajellut että ei oikein sisällä riitä lämmintä. Moottorilämmöt nousevat ihan nätisti puoleen väliin (ei heittele) ja nesteet ei ole vähissä, omituisinta tässä et huomannut jotta välillä tuntus et puhaltas enemmän lämmintä kuin taas välillä aika haaleata. Mut ei oikein koskaan niin lämmintä kuin vois suomen olosuhteisiin oottaa. Raitisilmasuodattimen otin pois ja ei suurempaa parannusta. Termosatti? Kertokaapas viisammat vinkkejä mistä lähtis kaivelee vai onko tässä villapipon ostoon lähdettävä
Mondeo viileä
se lämppärinkenno kannattaa huuhdella kunnolla, en tiedä miten tossa onnistuu kun ei oo tarvinnu tehä. Veikkaan että sielä on jotain kökköä.. Kannattaa se termarikin vaihtaa samalla kun tuota rassailet, niin halpa osa että ei tarvitse aina odottaa sen hajoamista ennen vaihtoa. Kunnossa ollessaan mondeon lämmityshärvelit on vertaansa vailla, niin Zeteceissä kuin Durateceissäkin.
Mitä vaihtoehtoja on?
Veden lämpö vaihtelee: Mittari ei tue tätä teoriaa.
Virtauksen määrä vaihtelee: Vesipumppu reistaa tai nesteen seassa on kiinteää paskaa mikä tukkii välillä kennon virtauksen. Vaikuttaisiko tämä moottorin lämpömittariin?
Lämppärin läppä ei pysy auki: Pyöritettävä lämpörinkula kertoo askelmoottorille mihin se läppä pitää ajaa. Jos säädin pätkii niin läppää ajellaan satunnaisesti auki-kiinni ja lämmöt seilaa.
Veikkaisin viimeksi mainittua. Näkeeköhän tuon läpän mistä niin voisi itse todeta sen liikkumisen?
Voin huomiseksi selvittää minkä lämpöistä ilmaa tuo oma kulkine toimittaa sisätiloihin.
Ai niin, meinas unohtua. Mulla on opelin jäljiltä fleece-pipo. Saat sen edullisesti
Veden lämpö vaihtelee: Mittari ei tue tätä teoriaa.
Virtauksen määrä vaihtelee: Vesipumppu reistaa tai nesteen seassa on kiinteää paskaa mikä tukkii välillä kennon virtauksen. Vaikuttaisiko tämä moottorin lämpömittariin?
Lämppärin läppä ei pysy auki: Pyöritettävä lämpörinkula kertoo askelmoottorille mihin se läppä pitää ajaa. Jos säädin pätkii niin läppää ajellaan satunnaisesti auki-kiinni ja lämmöt seilaa.
Veikkaisin viimeksi mainittua. Näkeeköhän tuon läpän mistä niin voisi itse todeta sen liikkumisen?
Voin huomiseksi selvittää minkä lämpöistä ilmaa tuo oma kulkine toimittaa sisätiloihin.
Ai niin, meinas unohtua. Mulla on opelin jäljiltä fleece-pipo. Saat sen edullisesti
--
Mondeo STW -01
Mondeo STW -01
Kiitti vaan tarjouksesta Mut taidan pikkusen uhrata aikaa tolle ennen myssyn ostoa... Moottorinlämmöt ei tosiaan seilaa, ovat kohdillaan. Tuon läpän tyylistä vikaa tässä itsekkin pähkäillyt. Olisko jollakin lisätietoa kyseisestä härpäkkeestä enemmälti, millä vois tarkistaa? Säätimissä häikkää? Voihan se termarikin olla, mut ihan kokeilumielessä kehtais yli 200€ pistää menemään.Seppo kirjoitti:
Lämppärin läppä ei pysy auki: Pyöritettävä lämpörinkula kertoo askelmoottorille mihin se läppä pitää ajaa. Jos säädin pätkii niin läppää ajellaan satunnaisesti auki-kiinni ja lämmöt seilaa.
Veikkaisin viimeksi mainittua. Näkeeköhän tuon läpän mistä niin voisi itse todeta sen liikkumisen?
Voin huomiseksi selvittää minkä lämpöistä ilmaa tuo oma kulkine toimittaa sisätiloihin.
Ai niin, meinas unohtua. Mulla on opelin jäljiltä fleece-pipo. Saat sen edullisesti