Mondeon käyntihäiriö
Lähetetty: 23 Loka 2007 19:58
Autoni(mondeo 1.8 -95 aj.280tkm) alkoi temppuilemaan kesän puolella.. ajelin aamulla töihin kun yhtäkkiä alkoi kuulumaan sihinää konehuoneesta,ja vääntö katosi.
Kotona huomasin että Pakokaasun painetunnistimesta oli toinen letku irti.No letku kinni ja kokeilemaan.Nyt lensivät molemmat irti kun kiihdytti ylämäkeen ihan normaalisti.Tutkailin netistä mikä voisi olla syy moiseen..ei löytynyt suoraa vastausta.Tulppasin Egr-venttiilin "sokealla" tiivisteellä,jonka tein alumiinista.Tämän jälkeen starttasin,ei meinannut käydä ollenkaan.Vähän aikaa kirosin ja ihmettelin,sitten uus yritys ja lähti käyntiin.Kone kiersi vain n.4500 ja sitten sylki taas letkut irti.Tämän jälkeen olen vaihtanut katalysaattorin kun oli kuulemma jossain uudemmassa mondeossa oireillut samanlaisesti kun katti oli romuna.Ei auttanut katin vaihto.Nyt kone kiertää laiskasti ja heittäis letkut irti ellen ois laittanu niitä letkunkiristimillä kiinni.Nyt taas kun ne on kiristimillä kiinni tuntuu ettei oikein jaksa käydä.Ja sammuu jos painaa kaasun pohjaan ja antaa kirrosten nousta sinne 4500,eikä meinaa lähteä käyntiin ku vasta jonku ajan päästä.Eikä tällä voi oikeen ajaa ku meinaa kaikkien jaloissa kun ei kiihdy mihkään. Ai nii ja kävi tos kesällä nii et olin laittanu letkun kiristimillä vaan toisesta päästä kiinni ni oli taas lentäny irti molemmat ja sulattanut jarrutehostimen alipaineletkun umpeen(ovat meinaan kuumia!).Meinas käydä köpelösti! Kukaan ei tunnu olevan kuullutkaan tällaisesta viasta jonka kanssa olen taistellut jo neljättä kuukautta.Eräs tuttu Ford-korjaaja sanoi että se saa liikaa ilmaa muttei osannut sanoa minkä takia se voisi saada nii paljo liikaa ilmaa.Onko tämä vika tosiaan ainut laatuaan kun tuntuu ettei mistään löydy apua? Ford huolto Lohjalla neuvottiin että joskus oli samanlaista vikaa mondeossa ku oli vaimentimen sisuskalut lähteny irti ja tukkinu putken.Kokeilin että pakokaasu virtaa normaaliin tapaan(verrattu kahteen muuhun mondeoon). Apua kaivataan!
Kotona huomasin että Pakokaasun painetunnistimesta oli toinen letku irti.No letku kinni ja kokeilemaan.Nyt lensivät molemmat irti kun kiihdytti ylämäkeen ihan normaalisti.Tutkailin netistä mikä voisi olla syy moiseen..ei löytynyt suoraa vastausta.Tulppasin Egr-venttiilin "sokealla" tiivisteellä,jonka tein alumiinista.Tämän jälkeen starttasin,ei meinannut käydä ollenkaan.Vähän aikaa kirosin ja ihmettelin,sitten uus yritys ja lähti käyntiin.Kone kiersi vain n.4500 ja sitten sylki taas letkut irti.Tämän jälkeen olen vaihtanut katalysaattorin kun oli kuulemma jossain uudemmassa mondeossa oireillut samanlaisesti kun katti oli romuna.Ei auttanut katin vaihto.Nyt kone kiertää laiskasti ja heittäis letkut irti ellen ois laittanu niitä letkunkiristimillä kiinni.Nyt taas kun ne on kiristimillä kiinni tuntuu ettei oikein jaksa käydä.Ja sammuu jos painaa kaasun pohjaan ja antaa kirrosten nousta sinne 4500,eikä meinaa lähteä käyntiin ku vasta jonku ajan päästä.Eikä tällä voi oikeen ajaa ku meinaa kaikkien jaloissa kun ei kiihdy mihkään. Ai nii ja kävi tos kesällä nii et olin laittanu letkun kiristimillä vaan toisesta päästä kiinni ni oli taas lentäny irti molemmat ja sulattanut jarrutehostimen alipaineletkun umpeen(ovat meinaan kuumia!).Meinas käydä köpelösti! Kukaan ei tunnu olevan kuullutkaan tällaisesta viasta jonka kanssa olen taistellut jo neljättä kuukautta.Eräs tuttu Ford-korjaaja sanoi että se saa liikaa ilmaa muttei osannut sanoa minkä takia se voisi saada nii paljo liikaa ilmaa.Onko tämä vika tosiaan ainut laatuaan kun tuntuu ettei mistään löydy apua? Ford huolto Lohjalla neuvottiin että joskus oli samanlaista vikaa mondeossa ku oli vaimentimen sisuskalut lähteny irti ja tukkinu putken.Kokeilin että pakokaasu virtaa normaaliin tapaan(verrattu kahteen muuhun mondeoon). Apua kaivataan!