Ad blocker detected: Our website is made possible by displaying online advertisements to our visitors. Please consider supporting us by disabling your ad blocker on our website.
Osaako joku viisas voorti mies taikka nainen sanoa että kärsiikö noista 1.6 cvh:n vakio männistä sorvata päältä tavaraa poies niin että ne vielä kestää turbo käytössä? Tarkoituksena olisi saada puristussuhdetta laskettua.
Tuskin tulee kestämään kun ei kestä zetecin männätkään.... Männän renkaiden välit antaa periks ja männän renkaat jumittuu...itsellä oli yksi mäntä halki....Just etin omaan mäntiä
No niinpä tietenkin. Onko muuten tuossa RS Turbossa laskettu tuo puristussuhde noitten mäntien avulla? Onko ne siis matalemmat kuin vakio CVH:n männät?
(79.9 on rs turbon sylinterin halkaisija ja 79,5 on isku ja puristussuhde on 8.2:1. Katsottu netistä joltain sivulta, eikä ollu ton tarkempia ).Tavallisessa 1.6 escossa on 79,97 halkaisija ja 79,52 isku ja puristussuhde on 9.5:1. Eli ilmeisesti halkaisijat ja iskut ovat samat , mutta puristuskorkeus eri....normaali escossa (-4/85) on 36,6 ja (5/85-) on 36,59 puristuskorkeus.... ja noissa männissä on vähän muutakin eroa kun puristuskorkeus...rs turbon puristukorkeutta en saanut selville...
Nyt tulee mutua ja mä luulen tietoo,mutta muistelisin ,että rstboon männät on tasalakiset,eli puristukset on laskettu männillä...Xr möykyssä ainakin (varmaan myös muissa)ne on kuperat ja lovet venttiileille.Eipä taida paljon ainetta enää lakeen jäädä ,jos niistä sorvaa
juu mulla kanssa mielkuva että joku(JesseT??) ois puhunu että turbossa tasalakinen ja sitten taas vaparissa "pattipää" mäntä. tai siis noihan sen on pakko olla kun samat kannet ovat RSturbossa ja ruiskukoneissa. jos jaksais tuolta naapuri klubilta "luntata" ni ois taas vähän viisaampi. 8)
Tälläistä infoa löytyi Turbocharger sivuilta Rs Turbo S1 liittyen: "This lower compression ratio was achieved by reducing the piston crowns." Eli eikös tuo tarkoita että männän päällisiä on lyhennetty?
ZyaS kirjoitti:juu mulla kanssa mielkuva että joku(JesseT??) ois puhunu että turbossa tasalakinen ja sitten taas vaparissa "pattipää" mäntä. tai siis noihan sen on pakko olla kun samat kannet ovat RSturbossa ja ruiskukoneissa. jos jaksais tuolta naapuri klubilta "luntata" ni ois taas vähän viisaampi. 8)
Pitää paikkansa: vaparissa on pattipäämännät ja RS Turbossa tasalakiset. Kannet ovat samat mekaanisella ruiskulla olevissa koneissa (XR3i, 1.6i ja RS Turbo). Lisäksi 1.6 EFi koneessa on edellisiin verrattuna kolot bensansuuttimille imusarjan reikien yläpuolella.
Mäntien kestävyyteen en ota kantaa. Kaikenhan saa hajalle, kun tarpeeksi kovaa yrittää
Männät ovat täsmälleen identtisen muotoiset vaparissa ja turbossa paitsi se patti on turbomännästä otettu pois. Valuprosessi on myös erilainen ja RST:n mäntä kestää paljon enemmän rääkkiä.