Jeps elikkäs ensalkuun tervehdys kaikille!
Tuli tossa pari kk takaperin hankittua 1.7 puma,
alusta lähtien ongelmana on ollut että kiihdytyksessä
ja silloin kun kone joutuu väännölle auto ravistaa ja kunnolla.
Vika vierittettiin renkaille, vanteet olivat kierot kuin mitkä ja renkaatkin
ottaneet kipeää. Vaihdoin tukivarsien puslat ensialkuun, sitten vanteet, renkaat, iskarit&jouset (Weitec ultra GT -40mm) ja viimeisimpänä etuiskareitten yläpäitten kumit ja laakerit. Ravistus ei ole loppunut vieläkään, oikeastaan vaan pahentunut jämäkämmän alustan seurauksena.
Elikkäs asioitten yhteenvetona, mikä tossa on rikki?
Kiitos vastanneille!
Puma ravistaa
Tekee juurikin näin, ratti ei siis ravista vaan koko auto kirjaimellisestidorf kirjoitti:ravistaako 60km/h--90km/h alueella, jos auto "vatkaa" ja ratti ei tärise, saattaapi olla vika vetoakselin sisemmissä nivelissä.
vatkaa edestakaisin, välistä ylös ja alas välistä sivuille.
Nopeusaluekkin täsmää aikalailla.
Huoltokirjan mukaan vetarit on vaihettu n. 50 000km sitten.
Moottorin kannakekumejakin katselin tossa yksi päivä
ja nostelin konetta ylösalas eikä niissä mitään normaalista
poikkeevaa liikkumista ollut.
Takuusta ei oo tietoa ainakaan näin kylmiltään kun entinendorf kirjoitti:Kyllähän se viittaa sinne vetokselipuolelle, kummallista jos ei tuon pitempään kestä, mitenkäs takuu olisko tuo vielä voimassa?
Onko tietoo oliko vaihdettu originaalit Motorgraft vai tarvike.
Onko kumit ehjät? jos ei niin nopeesti menee nivelet väljäksi.
omistaja on viimeks ne vaihtanu/vaihdattanu, eikä myöskään
siitä että on onko orginaalit vai tarvikkeet.
Kumit oli ehjät kun katselin.