Puma ravistaa

Renkaat, vanteet, jouset, iskarit, jarrut, madallus, jne.
Blind
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2007 20:40

Puma ravistaa

Viesti Kirjoittaja Blind »

Jeps elikkäs ensalkuun tervehdys kaikille!

Tuli tossa pari kk takaperin hankittua 1.7 puma,
alusta lähtien ongelmana on ollut että kiihdytyksessä
ja silloin kun kone joutuu väännölle auto ravistaa ja kunnolla.

Vika vierittettiin renkaille, vanteet olivat kierot kuin mitkä ja renkaatkin
ottaneet kipeää. Vaihdoin tukivarsien puslat ensialkuun, sitten vanteet, renkaat, iskarit&jouset (Weitec ultra GT -40mm) ja viimeisimpänä etuiskareitten yläpäitten kumit ja laakerit. Ravistus ei ole loppunut vieläkään, oikeastaan vaan pahentunut jämäkämmän alustan seurauksena.

Elikkäs asioitten yhteenvetona, mikä tossa on rikki?

Kiitos vastanneille!
Avatar
Aaltonen
Viestit: 285
Liittynyt: 04 Helmi 2005 15:05
Paikkakunta: Paimio

Viesti Kirjoittaja Aaltonen »

Moottorin kannatin kumit katottu?
dorf
Viestit: 97
Liittynyt: 28 Touko 2006 20:37

Viesti Kirjoittaja dorf »

ravistaako 60km/h--90km/h alueella, jos auto "vatkaa" ja ratti ei tärise, saattaapi olla vika vetoakselin sisemmissä nivelissä.
Fusion 2008 1.6 duratec
Blind
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2007 20:40

Viesti Kirjoittaja Blind »

dorf kirjoitti:ravistaako 60km/h--90km/h alueella, jos auto "vatkaa" ja ratti ei tärise, saattaapi olla vika vetoakselin sisemmissä nivelissä.
Tekee juurikin näin, ratti ei siis ravista vaan koko auto kirjaimellisesti
vatkaa edestakaisin, välistä ylös ja alas välistä sivuille.
Nopeusaluekkin täsmää aikalailla.
Huoltokirjan mukaan vetarit on vaihettu n. 50 000km sitten.

Moottorin kannakekumejakin katselin tossa yksi päivä
ja nostelin konetta ylösalas eikä niissä mitään normaalista
poikkeevaa liikkumista ollut.
dorf
Viestit: 97
Liittynyt: 28 Touko 2006 20:37

Viesti Kirjoittaja dorf »

Kyllähän se viittaa sinne vetokselipuolelle, kummallista jos ei tuon pitempään kestä, mitenkäs takuu olisko tuo vielä voimassa?
Onko tietoo oliko vaihdettu originaalit Motorgraft vai tarvike.
Onko kumit ehjät? jos ei niin nopeesti menee nivelet väljäksi.
Fusion 2008 1.6 duratec
Blind
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2007 20:40

Viesti Kirjoittaja Blind »

dorf kirjoitti:Kyllähän se viittaa sinne vetokselipuolelle, kummallista jos ei tuon pitempään kestä, mitenkäs takuu olisko tuo vielä voimassa?
Onko tietoo oliko vaihdettu originaalit Motorgraft vai tarvike.
Onko kumit ehjät? jos ei niin nopeesti menee nivelet väljäksi.
Takuusta ei oo tietoa ainakaan näin kylmiltään kun entinen
omistaja on viimeks ne vaihtanu/vaihdattanu, eikä myöskään
siitä että on onko orginaalit vai tarvikkeet.
Kumit oli ehjät kun katselin.
Blind
Viestit: 6
Liittynyt: 23 Elo 2007 20:40

Viesti Kirjoittaja Blind »

Jeps, elikkäs homma jatkuu samanlaisena tän
laitteen kanssa, nyt vaan uutena vikana
se että ratti rupesi täristämään melkein 2sentin
liikkeellä jarruttaessa.
Mikäs tota nyt vaivaa?

Vetari asiaa en ole vielä tutkinut että tärinä kiihdyttäessä
vaan jatkuu.
Vastaa Viestiin