Sivu 1/1

Mondeo tdci vaihteisto

Lähetetty: 09 Loka 2007 22:25
Kirjoittaja Markuskekalinen
On tullut sellainen ongelma että pakki ei mene päälle ennen kuin käyttää 1 päällä tai painaa vähän kaasua.
Ihan kuin ei kytkin irrottaisi kunnolla.
Onko kellään ollut samanlaista ongelmaa?
Vaihteisto 6-vaihteinen manuaali.
Onkohan säätöhomma vai vakavampaa?

Lähetetty: 09 Loka 2007 22:54
Kirjoittaja SuperMajor
Mulla on ykkösen ja kakkosen kans ollut kylmänä ongelmia, lienee likipitäen normaalia. Saa nähdä sitten kun pakkaset tulee (huomenna?).

Mutta jossain joku sanoi että kytkinakseli voi olla kuiva ja narisee, se voisi aiheuttaa tommoistakin. Säädöistä vaikea mennä sanomaan, mutta jos autolla paljon ajettu eikä tietoa laatikon öljyjenvaihdosta, ei sekään varmaan pahaa tekisi.

Lähetetty: 09 Loka 2007 22:57
Kirjoittaja Aaltonen
Sanoisin ainakin että,vanhat lootaöljyt voisi aiheuttaa tuollaista...

Lähetetty: 09 Loka 2007 23:23
Kirjoittaja Markuskekalinen
Autolla ajettu 114tkm joten ei vielä luulisi?

Lähetetty: 09 Loka 2007 23:35
Kirjoittaja Aaltonen
hmm,ei uskoisi,mutta eipä tuonkaan pois sulkeminen kovin iso vaiva ole..

Lähetetty: 10 Loka 2007 20:36
Kirjoittaja SuperMajor
Kyllähän ne kuitenkin jo useemman kiekan on laakerin mukana nuokin öljyt pyöriny... Ja useamman kerran on mennyt lämpötila ylös ja alas-> kosteutta voinut tiivistyä paljonkin. Että ehkä ne kannattais vaihtaa, ei tosiaan pitäis olla paha kuluerä jos kerran/100 tkm sen sijoittaa... Täytyy itsekin harkita vaihtamista tässä talven päälle.

Lähetetty: 02 Marras 2007 21:26
Kirjoittaja jsuom
en tiedä onko sama kytkin kuin vanhemmissa 2000 koneissa mutta minulla ianakin auttoi kun sääti kytkinpolkimen etäisyyden ratista mitaten uudelleen....oli jossain haynesin korjausoppaassa...otti ennen ihan alhaalla...siis nestekytkin

Lähetetty: 05 Marras 2007 21:02
Kirjoittaja Markuskekalinen
Kytkin ei ilmeisesti irroita kunnolla kun auto nytkähtää kun laittaa esim: 1 päälle.
Tänään kävin fordin huollossa.
He kokeilivat autoa ja sanoivat että voisi olla kaksoismassavauhtipyörässä vikaa. Jos autossa nyt sellainen on, eivät olleet ihan varmoja.

En kyllä ymmärrä miten voi vaikuttaa kytkimeen.

Mutta tutkivat ensi viikolla enemmän.
Ottavat kuulema startin irti ja katsovat vauhtipyörää.
Sitten kustannuksista: Vauhtipyörä 400, uusi kytkin toiset 400+ töitä vitusti kun loota on otettava irti...

Olisiko kellään parempia ideoita???

Lähetetty: 16 Marras 2007 09:38
Kirjoittaja Markuskekalinen
Onko kenelläkään ollut samanlaisia ongelmia?
Nyt varmistui kuitenkin että autossa on kaksoismassavauhtipyörä.
Ja lisäksi ylim. resoinointi/pärinä ääniä, jotka voivat viitata vauhtipyörään!

Lähetetty: 16 Marras 2007 15:29
Kirjoittaja jamppevaan
Pitikin tuossa kysellä, että onko ongelma jo selvinnyt..

Itsellä ei vastaavia ongelmia autossa ole ollut, mutta kytkin oli omaankin vaihdettu 200tkm:n tietämillä.

Näissä nykydieseleissä taitaa kaikissa olla käytössä tuo kaksoinmassakytkin ja yleensä se menee vaihtoon merkillä kuin merkillä tuossa 200tkm:n tietämillä. Riippuu tietysti paljon kuinka autolla on ajeltu, osa pääsee pidempään, osa ei. Vaihtoon menee yleensä kytkin+vauhtipyörä ja joskus lisäksi starttikin.

Välittyykö polkimen kautta mitään värinöitä, paikallaan/vaihdettaessa?

Lähetetty: 16 Marras 2007 21:26
Kirjoittaja Markuskekalinen
Eipä ole vielä sen enempää selvinnyt kun en ole ehtynyt viemään pajalle.

Ei polkimeen sen isompia värinöitä kantaudu.

On vaan pirun hankala viedä autoa pajalle kun sitä tarvitaan jatkuvasti.

Kuuli että jotkut merkit korvaavat kaksoismassavauhtipyörän tavallisella vauhtipyörällä mutta Fordista en tiedä.
Onko tästä kokemuksia?