Mondeon ilmastoinnin korjaus

Pellit, puskurit, maalaus, ruostevauriot, verhoilu, penkit jne.
Omppu
Viestit: 322
Liittynyt: 07 Maalis 2005 08:01

Mondeon ilmastoinnin korjaus

Viesti Kirjoittaja Omppu »

Kenno siis p*skana ja aineet taivaalla. Mistäs löytyisi osat halvimmalla. diagnoosin tehnyt Niiranen Kuopiossa antoi hommalle (kenno, kuivain, aineet + työ 3 tuntia) 500€ :shock: AC-CarSystems tarjosi kennon 190€+kulut. Mistäs olette osia kyselleet? Tuonikäisen Mondeon tyyppivika on kuulemma tuo lauhduttimen puhkisyöpyminen joten luulisi kysyntää olevan.

EDIT: korjattu kennon hinta, sori lyöntivirhe
Viimeksi muokannut Omppu, 02 Kesä 2005 09:56. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

kenno

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

Mulla hajosi viimetalvena ilmastoinninkenno, joten vein sen korjattavaksi. Hintaa korjaukselle kertyi 100€ jouduttiin ottamaan kolme alimmaista ripaa pois. Kylmä aineet laittettiin sisään ja sitä meni 740g ja maksoi 70€. Fordilla tarjottiin kylmästi uutta kennoa jonka hinta olisi 600€.
Tane Esko
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:25
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Tane Esko »

Meillä -00 V6:ssa Farkussa sama onkelma ku laitettii "kylmäainetta" ni kaikki tuli melkeimpä heti pihalle juurikin lauhdutin kennoston vasemmasta alanurkasta .
Mut hei semmonen et onks kellään kokemuksia kennoston irtiotosta ja lähinnä et mimmonen operaatio ? ? ?
:roll:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

Tane Esko kirjoitti:Meillä -00 V6:ssa Farkussa sama onkelma ku laitettii "kylmäainetta" ni kaikki tuli melkeimpä heti pihalle juurikin lauhdutin kennoston vasemmasta alanurkasta .
Mut hei semmonen et onks kellään kokemuksia kennoston irtiotosta ja lähinnä et mimmonen operaatio ? ? ?
:roll:
tänään viimeks vaihoin kyseisen kennon mondeoon, alhaalta kiinnitys ruuit veke ja kannattaa ottaa myös syyläri irti alapäästä ni se mahtuu paremmin tulemaan pois
Monsku MK2
Viestit: 59
Liittynyt: 26 Huhti 2005 14:25
Paikkakunta: Rannassa

Viesti Kirjoittaja Monsku MK2 »

joo alakautta se tulee todella helposti, irrottaa alhaalla olevan kiinnikeraudan joka tulee samoihin kiinnikkeisiin kuin syylärikin, sitten ilmastoinninkenno tulee sen tukiraudan läpi josta se on kiinni 2:lla peltimutterilla. Ne irti, sitten kennonvasemmalla puolella (keulasta katsottuna) on 2kpl putkia jotka otat irti kun nämä on suoritettu nostat kennoa ylöspäin 3cm jolloinka se nousee kiinnikkeistään irti, sitten se tippuu syliin. Mulla oli öljynlauhdutin rikkonut kennon :?
Tane Esko
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:25
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Tane Esko »

Juu kiitoksia avustuksesta ! :)

Eilen kerkesin purkaa vähä suojamuoveja siitä keulan alta pois ja olihan näky se kennoston ala tukirauta ,on tainnu käydä käpy suunnittelussa ku hyvin tuntuu vesi ja varsinki suolavesi viihtyvän siinä raudan ja kennon "välissä" ,vielä käsittääkseni taitaa olla siinä joku pehmustekin .

Mut elämä on !

Kannattaa vissiinki samalla vaihtaa tuo kuivain ku eikös Voortin suositus ollut jotta jotakuinki 2:n vuoden välein ?
Tane Esko
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:25
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Tane Esko »

Taas palatakseni asiaan .
Vihdoinkin sain selviteltyy vähä hintoja: Lauhdutinkenno alkuperäinen 569,89€ , tarvike 171,87€ ja viel kuivain 139,84€ hinnat suoraan Voortin hintoja . :oops:
Joo taitaa kallistua meikäläinen tuohon tarvikekennoon .

Ja juotuupa taas kysyy vähän apuja teiltä jotka tiedätte ,joten sitä että mikä ois paras konsti vaihtaa tuo kuivain ja minkämoista voiteluainetta on järjestelmässä ja kuinkahan paljon ?

Kiittää hän !
-pete- :roll:
Avatar
henu
Viestit: 676
Liittynyt: 04 Helmi 2005 19:27
Paikkakunta: kuopio

Viesti Kirjoittaja henu »

lapazu kirjoitti: Kuivain tulee asentaa samalla kertaa kun järjestelmä täytetään, koska jos se imaisee ilmasta kosteutta sisäänsä, sillä ei tee enää mitään. Voiteluaine syötetään järjestelmää täytettäessä samalla laitteistolla joka sen kylmäaineenkin syöttää. Voiteluaine siis on kaikkialla järjestelmässä, kuten kylmäainekin. Kumpaakaan ei voi syöttää kotikonsteilla, ellei satu omistamaan kylmäkoneiden huoltovehkeitä... Voiteluaineen määrä lienee parin desin tienoilla. Nyt jos joku kylmäkoneasentaja lukee tämän niin oikaisee räikeimmät asiavirheet.
no en oo virallinen asentaja mut ei sitä öljyä/voiteluainetta mee ees paria desiä :wink:
orion88
Viestit: 28
Liittynyt: 05 Helmi 2005 10:15

Viesti Kirjoittaja orion88 »

henu kirjoitti: no en oo virallinen asentaja mut ei sitä öljyä/voiteluainetta mee ees paria desiä :wink:
Joo ja se järjestelmä ois hyvä saada tyhjiöityä että saadaan kosteudet pois, varsinkin jos on letkut ollu kauan auki!
tatse

Viesti Kirjoittaja tatse »

Tosta alkuperäisestä viestistä, niin mistä noita kennoja/kuivaimia oikein sitten edullisimmin saisi esim. pk-seudulla? Tarvikekenno ei varmaan voi olla ainakaan huonompi kuin alkuperäinen..

Lisäksi, meidän ilmastointi on ollu pois käytöstä jo vuoden päivät. Vieläköhän se on korjauskelpoinen ylipäätään?
Tane Esko
Viestit: 11
Liittynyt: 10 Helmi 2005 22:25
Paikkakunta: Sipoo

Viesti Kirjoittaja Tane Esko »

Joo ensinnäkin Kiitoksia kaikille meikäläistä auttaneille :!: :wink:
Meil nyt ilmastointi toiminu jo jotakuinki kuukauden ja nättiihän se on !!!

Osat hommasin Voortilta ,lauhdutinkenno(tarvike) 171,87€ ja kuivain 139,84€. Hinnat toki lähtöhintoja :wink: .
Itte lelut paikalleen ja puolituttu hoiti öljyt järjestelmään ja r134a :n kans yms.
:wink:
Vastaa Viestiin