Neuvoja kaivattais!

Moottori, voimansiirto, viritys jne.
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Neuvoja kaivattais!

Viesti Kirjoittaja latku »

Ongema on seuraava:

Escort xr3i -89- cabriolet puottaa joka kerta kun sammuttaa n. nyrkin kokoisen öljylammikon...vika on paikallistettu vetarin sisäpään stefaksi. Eli kysymys kuuluu: mitä täytyy purkaa jotta stefan voi vaihtaa? mistä tietää missä kohdinse stefa on oikeassa kohdassa ja kuinka syvälle itse vetari työnnetään takas. Kaikki neuvot, vinkit ja vihjeet ovat kullan arvoisia, kiitos!

-Antti
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

auttakee kaveria häjässä :(
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Kyllä se purkuhomma menee omalla painollaan, kun vaan rohkeesti lähet tekeen... Ekaks ennen ku nostat autoo ilmaan kannattaa kevyesti löysätä navan mutteri (tod.näk. piukassa :wink: ) Sit auto ilmaan ja rengas pois... Napapultti auki.. Lisäks joudut avaan ainaski alapallonivelen/alatukivarren ja raidetangonpään... Hyvällä tuurilla tolppan saa vedettyyn riittävästi syrjään jotta pääset itse vetariin käsiks, mikäli ei ni sit joudut myös avaan tolpan yläpään ja irrottaan jarrusatulan jotta saat koko tolpan pudotettuu alas... Vetarin pitäs tulla laatikon kyljestä ulos vetämällä, mikäli jotain tukilaakerihässäkkää löytyy, ni se kans kannakkeineen alas... Stefa pitäis löytyy sielt jostain :lol: ...

Meikäläisellä ei kokemusta escoista, mut eiköhän se jotenki noin pitäs mennä... Stefan osalta saa joku muu jatkaa, mut eiköhän se sieltä pitäs vastaan tulla ku saat vetarin alas... Mahdollisesti joudut vanhan stefan ulos saamiseks tekeen jonkun näkösen ulosvetäjän, tai hyvällä tuurilla sen saa pullautettuu ulos koukkupäisellä rukarilla tms....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Noniin näillä eväillä varmasti päästään jo siihen vaiheeseen notta vetari saadaan syliin, kiitoksia sulle tästä ! :)
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
latku
Viestit: 71
Liittynyt: 29 Marras 2005 15:48
Paikkakunta: Oulu

Viesti Kirjoittaja latku »

Homma hoidettu, aikaa meni 3,5h yhteensä 8)
Nykyinen:
-Mondeo 2.0TDCi Powershift -13

Ex:
-Escort XR3i Cabriolet -89
-Mondeo 1.8i 16v STW -95-
-Escort GT 1.6 -90-
-Sierra 2.0ohc -85-
Avatar
Kessi
Viestit: 692
Liittynyt: 05 Helmi 2005 09:07
Paikkakunta: Turku
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Kessi »

Olikos siinä napamutterissa jokin lukitus systeemi?? Lösitkö oikeen kiristysmomentin jostain?? Mikäli alkaa epäilyttää, kannattaa tarkistaa kireys jonkunajan päästä, eteenkin jos siinä ei lukitusta ole....
...Kyl se siihen sopii!!...
Ford Probe 2.2GT
http://www.nyrkkipaja.1g.fi
Vastaa Viestiin